Gustari sub 100 de calorii, ideale pentru satisfacerea poftelor sarate

Daca simti nevoia sa rontai, din cand in cand, ceva sarat, nu trebuie sa te ingrijorezi pentru ca exista o multime de gustari sarate cu putine calorii, trebuie doar sa te informezi. La fel ca si pofta de dulce, pofta de a rontai ceva sarat poate trada o serie de probleme. Principalele cauze ale poftei de sarat ar fi 

 

Stresul si lipsa odihnei corespunzatoare

Când corpul este stresat, eliberează cortizol și alți hormoni. Studiile au asociat prea mult cortizol cu ​​poftele alimentare. În special în timpul pandemiei de coronavirus, vedem mai mulți oameni care aleg aceste alimente ca o modalitate de a face față stresului si problemelor generate de acesta. La fel ca stresul, lipsa somnului vă afectează hormonii - și pofta de sare

Cortizol: Când nu dormi bine, nivelul de cortizol crește.

Leptina: Leptina îi spune creierului să nu mai mănânce când ești sătul. Mai puțin somn duce la mai puțină leptine și la mai puțin autocontrol în jurul alimentelor pe care lepoftești.

Grelina: Grelina stimulează apetitul. Lipsa somnului declanșează o creștere a nivelului de grelină și indicii de foame.

Serotonina: Cunoscut ca hormonul „starii de bine”, nivelul serotoninei din creier scade fără odihnă adecvată. Drept urmare, puteți căuta surse din exterior - cum ar fi acea pungă de chipsuri de cartofi - pentru a vă face să vă simțiți bine. Daca iti  lipsește energia necesară pentru a pregăti mesele sau pentru a ieși și să cumpere alimente sănătoase, este si mai dificilă combaterea poftelor de mâncare.

Sindromul premenstrual

Cercetările arată că femeile cu sindrom premenstrual suferă modificări hormonale. Ca urmare, tânjesc dupa mai multe alimente dulci sau sărate, mai ales în preajma menstruației.

Exercițiile fizice solicitante

Cu cât faci mai mult exerciții, cu atât transpiri mai mult. Transpirația excesivă reduce nivelul de sodiu din organism, iar corpul tău răspunde prin creșterea dorinței de sare.

Boala Addison

Boala Addison, sau insuficiența suprarenală, este o afecțiune rară în care organismul nu produce suficienti anumiți hormoni, inclusiv cortizol. Acești hormoni controlează echilibrul de sare și lichide din organism. Corpul poate ajunge să aibă poftă de sare pentru că nu o poate reține la fel de bine.

Plictiseala

De multe ori, mâncatul este doar ceva de făcut pentru a trece timpul.Pe lângă asta, alimentele sărate sunt usor accesibile. De obicei sunt prefabricate, așa că nu trebuie să gătiți. Este aproape prea ușor să satisfaci acele pofte.

Mai jos vei gasi o lista cu 25 de gustari sarate, care nu au mai mult de 100 de calorii.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

6 cani de popcorn: te poti rasfata cu popcorn pe saturate atata timp cat alegi o varianta fara unt si fara alte arome.

Calorii: 100

 

Mini-quesadilla: prepara quesadilla dietetica folosind o tortilla din porumb, pe care o vei acoperi cu branza Cheddar dietetica, o vei indoi pe jumatate si apoi o vei incalzi in cuptorul cu microunde.

Calorii: 90

Covrigei Pretzel: 20 de covrigei pretzel iti vor potoli foamea fara sa depaseasca 100 de calorii.

Calorii: 95

Alune: 20 de alune iti ofera proteinele necesare pentru a scapa de senzatia de foame, dar nu au mai mult de 98 de calorii.

Calorii: 100

Ou fiert: 1 ou mare, fiert, nu depseste 80 de calorii.

Calorii: 70-80

Omleta: prepara-ti o omleta din 2 albusuri de ou si serveste omleta alaturi de ½ felie de paine integrala prajita.

Calorii: 100

Cartof copt: taie un cartof mare pe jumatate, asezoneaza-l cu ierburi aromatice si coace-l in cuptor.

Calorii: 50

Migdale: 13 migdale crude vin la pachet cu 90 de calorii.

Calorii: 90

Albusuri de ou umplute cu guacamole: fierbe un ou tare, taie-l pe jumatate si scoate-i galbenusul. Umple apoi jumatatile de ou cu 2 linguri de guacamole.

Calorii: 66

Rosii grecesti: toaca marunt 2 rosii de dimensiuni reduse, amesteca-le cu 2 linguri de branza feta si serveste-le cu putina zeama de lamaie.

Calorii: 100

Supa de rosii cu branza cheddar: o cana de supa de rosii cu 1 lingura de branza cheddar light rasa deasupra nu depaseste 100 de calorii.

Calorii: 98

Chipsuri de varza Kale: pune 2 cani de frunze de varza Kale pe o tava acoperita cu hartie de copt, adauga o lingurita de ulei de masline si introdu la cuptor tava. Scoate tava dupa ce fruzele de Kale au devenit crocante.

Calorii:  60

Cartofi dulci pai: daca iti e pofta de cartofi prajiti, curata un cartof dulce mediu, taie-l in felii, pune o lingurita de ulei de masline peste si gateste in cuptor pret de 10 minute, la o temperatura de 220 de grade.

Calorii: 100

 
 

Sandvis cu castravete: foloseste ½ de chifla englezeasca, pe care o vei acoperi cu branza cottage si cu 3 felii de castravete.

Calorii: 90

Seminte de dovleac: acopera 2 linguri de seminte de dovleac cu ulei de masline si coace apoi semintele pret de 15 minute in cuptor.

Calorii: 100

Sparanghel cu parmezan: acopera 6 bete de sparanghel cu putin ulei de masline si cu 2 linguri de parmezan ras. Introdu in cuptorul incins la 200 de grade tava cu sparanghel si lasa sa se gateasca pret de 10 minute.

Calorii: 80

Salata de naut: amesteca 1/3 cana de naut cu 1 lingura de ceapa verde tocata marunt, zeama de la o lamaie si ¼ cana de rosii maruntite.

Calorii: 100

Fasole neagra condimentata: combina 1/3 cana de fasole neagra cu o lingura de sos salsa si o lingura de iaurt grecesc degresat.

Calorii: 98

Salata Caprese: amesteca 30 g de mozzarella cu 1/3 cana de rosii cherry marunite si 2 lingurite de otet balsamic.

Calorii: 100

Hummus: 3 lingurite de hummus nu au mai mult de 80 de calorii. Poti consuma hummusul cu betisoare de morcov sau ardei gras.

Calorii: 100

 

 

Somon: 60 de grame de somon fiert sau gatit la cuptor.

Calorii: 80

Soia: 3 lingurite de soia fara sare iti aduc un aport de 80 de calorii.

Calorii: 80

Iaurt cu seminte: amesteca ½ cana de iaurt degresat cu 1 lingurita de seminte de floarea soarelui.

Calorii: 100

Mini-sandvis cu sunca: inveleste 2 felii de sunca in 2 lingurite de mustar si foi de salata verde.

Calorii: 100

Sticks-uri si crema de branza: serveste 15 sticks-uri din faina de quinoa, secara, sau orez cu 2 linguri de crema de branza light.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Calorii: 95

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0