De ce nu este sanatoasa sarea?

Suntem cu totii atrasi de mancarurile sarate, uneori in exces. Consumam in medie 10 grame de sare pe zi, comparativ cu cantitatea recomandata de 4-5 grame. Insa consumul excesiv de sare poate fi periculos pentru sanatate.

Ce inseamna periculos? Inseamna risc de tensiune arteriala crescut, boli cardiace sau cerebrale, favorizarea calculilor renali, probleme stomacale.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In plus, sarea este generatoare de apetit si poate fi, in mod indirect, cauza cresterii in greutate.

Exista insa si cateva parti pozitive. In cantitati mici, sarea ajuta la buna functionare a organismului si ajuta la echilibrarea hidrica a corpului.

Consumul excesiv de sare
Putem sa ajungem sa consumam excesiv sare si fara sa „abuzam” de solnita la fiecare masa. La randul lor, alimentele pe care le consumam in mod curent, au un continut de sare.

Enumeram aici mai ales painea si produsele de patiserie, mezelurile, conservele, branzeturile, semipreparatele, chiar si unele cereale sau sucuri de fructe.

Iata cateva exemple:

100 g ketchup = 4 g de sare

Un bol de supa (250 ml) = 2,5 g de sare

Un pahar de lapte = 1,5 g de sare

O portie de pizza (200 g) = 2,6 g de sare

50 g de cereale = 1 g de sare

O jumatate de bagheta = 1,7 g de sare

Un iaurt de fructe = 0,2 g de sare

Citeste si Pregateste-ti silueta pentru vara, renunta la sare!
Trucuri pentru a consuma mai putina sare
Putem ajunge sa consumam mai putina sare, insa trebuie sa ne schimbam cateva obiceiuri alimentare. Pentru inceput, elimina solnita de pe masa. De multe ori ne formam un tic din a adauga sare, fara ca macar sa gustam.

Redu consumul de alimente bogate in sare, precum mezelurile, branzeturile sarate, conservele, semipreparatele. La fel si apa minerala. Substituie sarea cu un alt condiment, care sa dea savoare mancarii.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Consuma cat mai multe legume si verdeturi. Acestea sunt bogate in potasiu si neutralizeaza efectul nociv al sodiului.  

Daca totusi nu poti renunta la acest obicei de a dauga putina sare in mancare, inlocuieste clorura de sodiu din solnita cu sarea medicinala, bazata de clorura de potasiu, cu gust asemanator si continut de potasiu,  benefic pentru sistemul cardiovascular. 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0