Obiceiurile negative care te tin pe loc atunci cand vrei sa slabesti

Cand eram la inceputul carierei, cu buzunarele pline de vise si cu capul plin de exercitii, credeam ca am tot ce trebuie pentru a-mi ajuta clienii sa slabeasca. Antrenamente, seminarii de nutritie si motivatie zilnica - consideram ca acestea sunt esentiale. De ce nu reusea toata lumea sa slabeasca?

Am realizat ca, indiferent cat de multa informatie ofeream, atunci cand clientul nu era hotarat 100% sa faca o schimbare, toate eforturile mele erau in zadar. Tot ce aveam era speranta ca intr-o zi vor fi pregatiti si continuam sa-i incurajez si sa mentin motivatia la maximum. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Schimbarea vine, prin definitie, ca “un comportament care prin regularitatea de a fi facut la nesfarsit devine o actiune involuntara”. Indiferent ca este un obicei bun sau rau, devine parte din rutina. Dar daca o rutina sau un comportament negativ devine unul pozitiv? A schimba un obicei nu este usor. Daca era usor, dependentii de droguri nu ar fi cedat niciodata! A schimba un obicei este de departe unul dintre cele mai grele lucruri pe care le-am experimentat in relatia cu clientii mei.

Cum scapi de obiceiurile proaste?

Iata cateva trucuri pe care le folosesc impreuna cu cei pe care ii antrenez.

1. Niciodata nu lasa “o gaura” unde obiceiurile negative pot rasari. Cu totii dorim sa inlocuim un obicei negativ cu unul pozitiv si sanatos. Daca vrei sa te opresti din consumat junk-food, asigura-te ca ai o gustare sanatoasa la tine in orice moment. Daca bei 2 pahare de vin seara la culcare si vrei sa inlocuiesti, asigura-te ca ai un alt obicei sanatos – un fresh de portocale.

2. Fii sincer cu tine in ceea ce priveste slabiciunile tale. Oricine are. Slabiciunea mea este ca, daca am in casa alimente nepotrivite, cu siguranta le voi consuma. De aceea, de fiecare data cand merg la cumparaturi, incerc sa evit raionul cu produse care nu ma ajuta sa-mi mentin stilul de viata sanatos si echilibrat de care am nevoie. Indiferent care este motivul: ca stai la televizor mai mult decat trebuie, ca mananci la fast food, ca bei alcool, tu trebuie sa fii sincer cu tine pentru a reusi sa incepi de undeva schimbarea.

3. Ia cate un obicei la rand si lucreaza pe el. Poate fi frustrant sa lucrezi la mai multe obiceiuri deodata. Te poti impotmoli usor si vei renunta. Frustrant, nu?

4. Fii constient de mediul in care iti petreci timpul peste zi. Un obicei, indiferent ca este bun sau rau, este asociat cu locuri precise, persoane care se afla in jurul tau, activitati, etc. Daca vrei sa incetezi sa fumezi, cu siguranta un loc pentru fumatori nu te va ajuta sa renunti. Daca vrei sa slabesti, iesirile cu prietenii la bere si burger nu te vor ajuta.

5. Fii realist. Daca vrei sa mergi la sala de 5 ori pe saptamana atunci este extraordinar. Insa ai grija ca daca vrei sa slabesti 20 de kg intr-o luna, este posibil sa te frustreze. Calea sanatoasa ar fi ca dupa fiecare 5 kg slabite sa te recompensezi cu o rochie noua, spre exemplu. Functioneaza!

6. A primi ajutor este esential! A avea familia in jurul tau, care te sustine neconditionat, este cel mai important lucru. Incearca sa-i faci constienti de ceea ce vrei sa schimbi si ca ai nevoie de ajutorul acestora. Sunt sigur ca mai cunosti pe cineva care este in aceeasi situatie cu tine si care doreste sa faca schimbari in bine. Fa echipa cu acea persoana, mergeti impreuna la o clasa de yoga. Cand simti ca mai este cineva in aceeasi situatie ai senzatia ca totul este mult mai usor.

7. Acest punct se adreseaza celor care doresc sa schimbe stilul de viata alimentar. In primul rand, elimina din vocabularul tau cuvantul “DIETA”. Din pacate, acest cuvant a luat cu totul alta conotatie in ultimii ani. Inainte era despre cum si ce mananci. Acum este acel cuvant din 5 litere care are un punct de final: “vei face asta pentru urmatoarele 30 de zile”.

Hai sa inlocuim dieta cu “Stil de viata”. Stilul tau de viata nu are un punct de final. Este pur si simplu cum ar trebui sa fie alimentatia ta. In alta ordine de idei, daca tu esti conditionat cu strictete fata de ce trebuie sa consumi, unde este fericirea? Daca mananci doar orez cu piept de pui, unde este fericirea? Exista foarte multe alimente sanatoase si gustoase. Gaseste ce functioneaza pentru tine si enjoy! Dietele nu functioneaza pe termen lung... obiceiurile bune DA!

8. Odata ce ai adoptat un obicei sanatos, REPETA…..REPETA….REPETA. Si dupa, repeta din nou. Cu cat repeti mai mult obiceiul sanatos, cu atat va deveni si mai mult parte din viata ta. Daca este parte din viata ta, cu atat este mai usor sa il mentii. Unul dintre clientii mei mi-a spus ca, dupa 3 ani de cand lucram impreuna, in acest moment nu se simte speriat sa mearga in vacanta cu familia si sa nu faca exercitii 7 zile. Sportul, pentru el, este parte din viata lui si nimic nu poate schimba asta. Daca poti ajunge la acel punct, vei fi fericit.

9. Fii egoist/a! DA! Nu este doar ok sa fii egoist, dar este si necesar. Femeile care au copii tind sa nu se mai ocupe de propria persoana. Imi amintesc de cineva care s-a inscris pe site la mine pentru o sesiune de antrenament, dar nu a ajuns. La 2 saptamani s-a inscris din nou si iar nu a ajuns... si tot asa de 6 ori.

Pana la urma a reusit sa ajunga si am aflat motivul: are 3 copii si de cate ori pleaca de acasa se simte responsabila ca nu a petrecut mai mult timp cu acestia. Sunt de parere ca este foarte important sa ne petrecem timp cu copiii, dar este foarte important sa ne facem timp si pentru sanatatea noastra. Odata cu trecerea timpului, acesti copii cresc si doresc sa ne vada sanatosi si fericiti. Fa-ti putin timp si pentru tine!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

10. Stop expresiei “nu am timp”! Sa prepar mese sanatoase, sa fac sport, sa ma opresc din fumat sau din a consuma alcool sau ca nu am timp sa dorm. Iata adevarul… NIMENI NU ARE TIMP. Cu totii suntem ocupati. Persoanele care prioritizeaza sanatatea ISI FAC TIMP. Ai timp pentru serialul preferat? Ai timp pentru a iesi la masa cu prietenii? Deci fa-ti timp si pentru sanatatea ta.

Reaminteste-ti ca ai o singura viata. Este important ca pe lista de prioritati sa ai trecut sanatate si longevitate.

Spor la miscare!

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0