Lecitina te ajuta sa slabesti

Pana de curand, cu totii stiam ca in perioada examenelor, in zilele stresante sau in cazul diverselor tulburari de memorie trebuie sa apelam la lecitina, insa de curand specialistii au mai descoperit un beneficiu: poate contribui la scaderea in greutate!

Asta pe langa faptul ca ne ajuta sa reducem cantitatea de grasimi din sange - lecitina poate dizolva grasimile din sange, dar si pe cele depozitate in organism. Alaturi de carnitina, colina si coenzima Q10, impiedica depunerea colesterolului pe artere si ne ajuta sa si slabim.

L-carnitina, colina, coenzima Q 10, lecitina sunt substante asemanatoare vitaminelor pe care, in ultima vreme, puteti sa le luati din numeroase suplimente alimentare, recomandate in perioadele in care organismul este suprasolicitat, in post sau in curele de slabire. Ideal insa ar fi sa le preluam din alimente integrale, importante in dieta, deoarece, fara ele, nutrientii nu pot fi utilizati la maximum. Spre exemplu, coenzima Q 10 e vitala in orice dieta, nu doar in cea pentru reducerea greutatii. Fara coenzima Q10 nu se poate elibera energia din alimente.

Sursele de aminoacizi din alimentatie

Organele de animal tanar, precum vitel, miel si, in special, inima sau alte viscere, reprezinta surse bogate de aminoacizi. Mai mult, toate aceste substante impiedica aparitia aterosclerozei si faciliteaza arderea grasimilor. Astfel, se reduce si greutatea corporala. Colina reduce colesterolul din sange. O puteti gasi in tarate, galbenus, lapte, drojdie de bere, soia si uleiuri vegetale.

Aceleasi alimente contin lecitina. Soia este o sursa exceptionala de lecitina, iar efectul ei se exercita prin impiedicarea depunerii grasimilor pe artere. Introduceti in alimentatie iaurtul de soia, laptele de soia, tofu, tempeh si stropiti cu sos de soia de calitate pestele la gratar sau salatele de legume preparate la abur sau la plita.

Edamamele sunt o sursa buna de soia si pot fi pregatite usor la cuptor, cu putina sare grunjoasa, pot fi servite ca aperitiv, saturand rapid si inhiband pofta de mancare.

Toate aceste substante impiedica organismul sa transforme inclusiv zaharurile in grasimi periculoase pentru artere. Se stie ca mai mult de 50% din cazurile de ateroscleroza sunt cauzate de consumul excesiv de zahar rafinat si nu apar din cauza consumul excesiv de grasimi.

Chiar daca au efecte dovedit benefice, toti acesti compusi, luati doar din suplimente sintetizate, nu aduc beneficii de 100%, asa cum aduc aminoacizii proveniti din surse naturale. Oricum, este totusi un benefic sa se consume suplimente sintetizate in lipsa totala a acestora din alimentatie, dar trebuie sa constientizam ca nu putem contracara o dieta total dezechilibrata doar cu un pumn de astfel de substante achizionate sub forma de capsule, de la farmacie.

Combinatia "natura plus substante de sinteza", echilibrate in mod logic in acord cu varsta si alte probleme, cu ajutorul unui medic, reprezinta cheia sanatatii!

 

 

Surse naturale de lecitina

  • Galbenusul
  • Legumele
  • Leguminoasele
  • Uleiul de soia

Suplimente pe baza de lecitina

Suplimentele dietetice pot fi luate pentru completarea aportului de lecitina din alimentatie. Organismul are nevoie de 50 de miligrame de lecitina pe zi, pe care le putem obtine cu usurinta din alimentatie, insa putem completa cu suplimente alimentare. Aceste suplimente sunt, in general, derivate din uleiul de soia. Dozele mai mari de 30 de miligrame pot cauza efecte adverse precum tulburari gastrointestinale, ameteli sau chiar acumulare de kilograme in plus.

Lecitina se regaseste, ca supliment alimentar, sub forma de tablete sau granule. Granulele pot fi consumate in smoothie-uri, shake-uri proteice sau chiar in deserturi sau salate – acestea au o aroma asemanatoare nucilor sau alunelor.

Daca ai o dieta saraca in alimentele care contin lecitina, poti folosi suplimentele alimentare pentru a compensa lipsa acesteia.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0