Cum sa iti mentii greutatea dupa ce slabesti drastic

Ai incercat de multe ori sa slabesti dar de fiecare data puneai la loc toate kilogramele slabite si, poate, chiar mai multe? Iata ce greseli faceai si cum poti gasi reteta succesului pentru o silueta de vis, care ramane. Le aflam de la o antrenoare de fitness care a reusit, cu multa vointa dar si cu stiinta, sa scape de kilogramele in plus, dar si sa isi schimbe complet stilul de viata pentru a nu pierde beneficiile uriase din urma acestui efort. Iata ce ne-a povestit :

Ce trebuie sa faci ca sa mentii rezultatele

Prima regula cu care trebuie sa pleci la drum si de la care nu trebuie sa te abati este ca in momentul in care decizi sa slabesti radical, decizi sa iti schimbi viata. Si asta fiindca nicio dieta nu va face minuni pe termen lung, indiferent de numele ei, de tara din care vine sau de vedetele care au urmat-o. Este obligatoriu sa iti schimbi stilul de viata, sa renunti la alimentele care iti fac rau, sa faci miscare zilnic si sa iti respecti organismul, cu bune si cu rele.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Primul pas este sa mergi la un medic si sa faci un set complet de analize. Acest lucru te va ajuta sa stii daca exista afectiuni care te impiedica sa consumi sau sa renunti la anumite elemente din alimentatie, iar o eventuala discutie cu un nutritionist te poate ajuta si sa alegi un regim alimentar potrivit. In functie de metabolism, procentul de grasime, varsta si sex, exista persoane care slabesc cu o dieta mai relaxata dar cu mult sport, sau persoane care au nevoie de o dieta drastica insa trebuie sa faca sport moderat, care sa nu le afecteze articulatiile sau coloana vertebrala.

Apoi, iti vei lua adio de la sedentarism, de la alimentele procesate si gustarile de pe langa canapea. Ce vei manca in timpul regimului la constitui 90% din alimentatia ta si dupa ce il inchei, iar sportul nu trebuie facut doar in timpul dietei, ci de acum inainte, regulat, toata viata. Din cauza acestot reguli esentiale iti recomandam sa nu alegi o dieta extrem de drastica, ci una care sa iti transforme treptat alimentatia in una sanatoasa si echilibrata. Iar in privinta sportului, alege acele tipuri de miscare care sa iti faca placere: mersul energic in drum spre serviciu, tenisul de camp, alergarea usoara sau orele de aerobic. Indiferent ce preferi, poti alege sporturi mai dinamice sau mai relaxate, insa important este sa incepi si sa te tii de cel putin 3 ori pe saptamana de ele.

Cea mai mare greseala a multor persoane care tin o dieta este ca dupa cele cateva zile sau saptamani in care slabesc 10 sau 20 de kilograme, revin brusc la stilul de viata dinainte de dieta, iar organismul nu reuseste sa mentina rezultatele.

Sfaturi de la cineva care a trecut prin aceasta experienta

Elena Trifan este de aproximativ 10 ani antrenor personal şi specialist în nutriţie sportivă, insa pasiunea pentru acest domeniu a inceput dupa o lupta personala cu 20 de kilograme in plus. Elena este unul dintre exemplele pozitive, fiindca cele 20 de kilograme nedorite nu s-au intors niciodata. Iar acest lucru nu tine de ocupatia ei zilnica, aceea de antrenor, ci de schimbari radicale in stilul de viata.

"Primul pas şi cel mai important, în procesul de slăbire şi în tot ceea ce facem, este să devenim  conştienţi de noi înşine. Eu, mănânc ca să trăiesc şi vreau să trăiesc mult şi să fiu sănătoasă astfel încât, să mă pot bucura de viaţă, care nu e decât una!" spune Elena.

Si in cazul ei, nu o dieta radicala a adus rezultatele mult asteptate, ci un proces lent, de durata: "Am început să fac sport, uşor, uşor am început să slăbesc şi să îmi schimb stilul de viaţă, iar lucrul acesta mă făcea să mă simt din ce în ce mai bine."

Care este reteta Elenei? "În primul rând mă hrănesc, mă hidratez, fac sport şi nu uit de odihnă şi relaxare! Consum zilnic  2-3 litri de apă. Toate procesele metabolice au nevoie de apă. Prin urmare, când nu consumăm suficientă apă zilnic, încetineşte mult metabolismul şi, deci, şi slăbitul!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Mă bazez pe salate din verdeţuri şi legume de sezon. La fiecare salată adaug şi o sursă de proteine: brânză, peşte, carne de pui sau curcan(din sursă sigură),  linte, ou, fasole, mazăre, năut! Cu cât mai multe frunze verzi, cu atât mai săţioasă va fi salata pentru că acestea conţin multe fibre, sunt voluminoase, umplu stomacul şi satură repede.

De asemenea, tot ce înseamnă supe creme de legume sunt în meniul meu zilnic.

Mănânc în fiecare zi câte un pumn de seminte: nuci, migdale, in, seminţe de dovleac, de floarea-soarelui, de cânepă etc. CRUDE! Le mănânc ca gustări sau la micul dejun combinate cu iaurt, fructe sau în salate. Acestea conţin un tip de grăsimi sănătoase de care corpul are mare nevoie şi, dacă se respectă cantitatea, nu încetinesc slăbitul!".

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0