Nectarinele: beneficii si recomandari

Nectarinele, surorile mai exotice ale piersicilor, nu sunt numai fructe gustoase, ci si extrem de sanatoase – Iata ce beneficii are pentru organism consumul de nectarine.

Nectarinele fac parte din aceeasi familie cu piersicile si prunele si cresc in zone cu clima calda. Aceste fructe sunt extrem de bogate in nutrienti, dar totodata sarace din punct de vedere caloric. 100 de grame de nectarine contin 44 de grame de calorii asa ca aceste fructe sunt ideale in curele de slabire.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Beneficii nectarine

Efect antioxidant – nectarinele au un puternic efect antioxidant, fiind o sursa bogata de antioxidanti care lupta cu radicalii liberi din celule. Radicalii liberi care apar in organism dupa expunerea la soare pot fi eliminati in urma consumului de nectarine. Antioxidantii din nectarine sunt transformati, odata ce patrund in organism, in vitamina A.

Imbunatatesc digestia – potasiul din nectarine accelereaza metabolismul, regleaza pH-ul si favorizeaza astfel digestia. Constipatia poate fi combatuta cu ajutorul acestor fructe.

De ajutor in curele de slabire – intrucat sunt sarace in calorii si bogate in continutul de fibre, nectarinele te ajuta sa iti potolesti foamea si mentin senzatia de satietate fara sa te ingrase.

 

 

Benefice pentru inima – fiind bogate in potasiu si fibre, despre care se stie ca sunt nutrienti esentiali pentru buna functionare a inimii, nectarinele ajuta la reducerea nivelului de colesterol.

Mentin pielea tanara, stimuland productia de colagen – vitamina C care se regaseste din belsug in nectarine joaca un rol esential in mentinerea tesuturilor puternice. Totodata, nectarinele stimuleaza productia de colagen, proteina esentiala pentru o piele frumoasa si sanatoasa.

Scad tensiunea arteriala – consumul de sodiu in exces poate creste tensiunea arteriala, insa acest efect poate fi combatut prin consumul de nectarine. O nectarina de dimensiune medie contine in jur de 285 g de potasiu, despre care se stie ca echilibreaza tensiunea arteriala.

Mentin ochii sanatosi – nectarinele contin luteina, un nutrient esential pentru mentinerea sanatatii ochilor. Nenumarate studii au dovedit ca luteina este un antioxidant puternic, care reduce riscul de cataracta.

Previn cancerul – nectarinele contin acid clorogenic, care are nenumarate beneficii, printre care si prevenirea cancerului de colon si a mai multor tumori. Pe de alta parte, betacarotenul din nectarine ofera protectie impotriva cancerului la plamani.

Benefice in timpul sarcinii – femeile insarcinate ar trebui sa consume multe nectarine intrucat aceste fructe contin acid folic din belsug, iar despre acesta se stie ca are un rol important in dezvoltarea fatului.

Cum sa consumi nectarinele

Nectarinele pot fi consumate ca atare, insa ideal ar fi sa le consumi cu tot cu coaja intrucat aceasta este extrem de benefica. Pe de alta parte, poti prepara gemuri si sosuri pe baza de nectarine.

Nectarinele pot fi consumate si sub forma de smoothi-uri si shake-uri, dar si in prajituri si tarte de sezon. Aceste fructe pot fi incorporate si in salate de vara, alaturi de salata verde, nuci si seminte.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pentru zilele calduroase de vara, poti prepara compot de nectarine, pe care il poti servi apoi cu cuburi de gheata din belsug.

 

Sursă foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0