Totul despre jogging: beneficii, mituri demontate si riscuri

De câte ori nu ai spus „De mâine mă apuc de alergat?”. Jogging-ul pare a fi activitatea preferată pentru tot mai mulți dintre noi, datorită beneficiile aduse corpului, dar și stării emoționale.

Alergatul are o mulțime de beneficii pentru sănătatea trupului, precum și pentru bunăstarea minții. Alergatul te ajută să construiești masă musculară, reduce riscul de osteoporoza fortificând oasele, dar totodată te ajută și să slăbești, arzând caloriile în mod accelerat. Unele studii făcute recent în domeniu sugerează chiar că jogging-ul reduce riscul de cancer, de diabet, precum și pe cel de afecțiuni cardiovasculare precum infarctul sau atacul vascular cerebral.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ca în cazul oricărei alte activități populare, și în jurul jogging-ului s-au creat mai multe mituri. Iată câteva dintre cele mai comune mituri despre alergat, demontate:

Dacă alerg, cresc șansele de a face varice

Fals. Varicele sunt determinate de cauze genetice, hormonale, obezitate sau obiceiuri precum fumatul. Mișcarea chiar previne apariția acestora, ajutând la ameliorarea lor atunci când sunt dezvoltate.

Pentru a pierde din greutate, trebuie să alergi îmbrăcat cât mai gros

Fals. Este cunoscută teoria conform căreia, cu cât transpirăm mai mult, cu atât slăbim mai tare. Transpirația este modalitatea corpului de a a-și regla temperatura. Dacă temperatura corpului rămâne ridicată, transpirăm tot mai mult, corpul începând să se deshidrateze. Astfel, pierderea de greutate nu se referă la grăsimile acumulate, ci la apa pierdută prin transpirație.

Alergatul crește apetitul

Fals. Alergatul nu crește apetitul, ci poate funcționa chiar contrariul. Această activitate fizică generează endorfine, care creează o stare de bine, diminuând pofta de mâncare. Mai mult, atunci când alergăm, temperatura corpului crește, inhibând una din glandele care stimulează apetitul.

Citeste si Cum ne alegem cei mai buni pantofi pentru alergare

Alergatul slăbește mușchii

Fals. Dimpotrivă, ajută la fortificarea lor. În plus, crește capacitatea cardiovasculară și, în combinație cu un regim alimentar echilibrat, reduce grăsimile.

Alergatul este dăunător pentru genunchi

Fals. Există mitul potrivit căruia alergatul pune presiune pe genunchi, afectându-i, în timp. Ei bine, acest lucru nu numai că nu este adevărat, însă specialiștii susțin că anumite sporturi, printre care și joggingul și inotul, sporesc densitatea oaselor.

Pe de altă parte, există și câteva lucruri cât se poate de adevărate despre alergat – iată despre ce este vorba:

Înainte de a alerga dimineața, trebuie să iei micul dejun

Adevărat. În lipsa unui mic dejun sățios, obosești mai repede, dar crește și riscul apariției crampelor musculare și a cârceilor.

Este mai bine să alergi dimineața

Adevărat. Alergatul de dimineață stimulează metabolismul, permițând corpului să consume mai multe calorii și aducând mai multă vitalitate și energie pentru restul zilei.

La ce riscuri te expui atunci când alergi

Jogging-ul practicat la temperaturi foarte ridicate crește riscul de insolație. De asemenea, persoanele cu afecțiuni cardiovasculare, diagnosticate sau nu, pot suferi de amețeli, greață sau tahicardie în timpul alergatului – într-o asemenea situație este obligatoriu un consult de specialitate.

Jogging-ul, combinat cu deshidratarea, poate cauza o sincopă vasovagală, care duce la leșin. Pentru a reduce acest risc, e important să asigurăm organismului aportul necesar de apă.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0