Faci jogging? Care sunt cele mai frecvente greseli in materie de alergare

Alergatul este un tip de antrenament extrem de eficient, ajutandu-te atat sa scapi de kilogramele in plus, cat si sa iti tonifici musculatura ori sa iti schimbi starea de spirit in zilele mai putin reusite.

Spre deosebire de alte tipuri de activitati sportive, joggingul nu implica costuri mari precum abonamentul la sala de fitness, antrenorul personal ori echipament foarte scump. Tot ce trebuie sa faci este sa fii suficient de motivat incat sa iesi din casa si sa alergi.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Exista, insa, o serie de greseli pe care mai ales incepatorii au tendinta de a le face atunci cand practica jogging – iata care sunt acestea si cum le poti evita!

Iti fortezi corpul prea mult din prima – cea mai comuna greseala pe care o fac incepatorii este aceea de a alerga prea mult din prima, fortandu-si astfel organismul si marind riscul de accidentare. Specialistii recomanda ca distanta, intensitatea si frecventa cu care alergam sa creasca treptat, cu maximum 10% in fiecare saptamana.

Nu iti iei nicio pauza – atunci cand reusesti sa iti gasesti motivatia de a alerga, ai tendinta de a face asta in fiecare zi, pentru a te asigura ca te vei tine de noul obicei. Insa astfel nu faci altceva decat sa suprasoliciti musculatura si articulatiile. Adopta un program de alergare care sa includa si zile de odihna ori zile in care faci alt tip de exercitii fizice.

Nu folosesti pantofi sport de alergat – este adevarat ca nu ai nevoie de un echipament sportiv special atunci cand iesi la alergat, insa incaltarile sunt foarte importante. O pereche de incaltari nepotrivite nu iti afecteaza numai picioarele in timpul alergatului, ci poate avea un efect nedorit si asupra coloanei vertebrale ori a articulatiilor din tot corpul. Investeste intr-o pereche de pantofi pentru alergat si vei observa imediat diferenta.

Nu iti faci incalzirea inainte de a alerga – imediat ce ai iesit pe usa casei adopti pas de alergare? Ei bine, acest lucru nu este deloc indicat. Incalzirea musculaturii si a articulatiilor este foarte importanta, ferindu-te de accidentari.

Nu mananci inainte de jogging – in general, cei care alearga dimineata obisnuiesc sa sara peste micul dejun. Este, insa, foarte important sa mananci bine inainte de a alerga, astfel incat organismul sa aiba energie.

Nu te hidratezi corespunzator – multi dintre cei care practica jogging au de-a face cu deshidratarea, asta pentru ca nu estimeaza cum ar trebui cata apa consuma organismul in timpul alergarii. Culoarea urinei este cel mai bun indicator al deshidratarii – daca aceasta este galbena, trebuie sa bei mai multa apa, pana cand urina devine transparenta.

 

 

Alergi si atunci cand ai dureri – este adevarat ca nu ar trebui sa iti gasesti scuze pentru a scapa de jogging, insa la fel de adevarat este ca durerea ar trebui sa te impiedice sa alergi. Daca in timp ce alergi simti o durere la nivelul picioarelor ori in alta zona din corp, ia o pauza si ofera corpului ragaz sa isi revina.

Nu iti tii mainile cum trebuie – e posibil sa ai tendinta de a iti tine mainile prea sus, in zona pieptului, atunci cand alergi. Insa aceasta postura iti poate afecta respiratia, facandu-te sa obosesti mai repede. Ideal ar fi sa iti tii bratele la nivelul taliei, indoite astfel incat sa formeze un unghi de 90 de grade in zona cotului. Miscarea mainilor trebuie sa fie facuta din umar, nu din cot, astfel incat bratele sa se plimbe intr-o miscare naturala de du-te-vino. Spatele ar trebui sa fie mentinut perfect drept in timpul alergarii, nicidecum inconvoiat.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0