Iti place sa alergi dimineata? Ce beneficii iti aduce o sesiune de jogging la primele ore ale zilei

Aceia dintre noi carora le place sa faca jogging stiu ca experienta aceasta poate fi cu adevarat una spirituala, care ne incarca de energie, mai ales cand alergam dimineata foarte devreme.

Este ceva parca magic in legatura cu faptul ca te trezesti inainte ca restul lumii sa deschida ochii, ca iti faci timp pentru tine, ca te preocupa sanatatea ta si ca vrei sa capeti energie pentru ziua care ti se asterne in fata.

Daca si tie iti place sa alergi dimineata devreme, trebuie sa stii ce beneficii are o sesiune de jogging - iar acestea nu sunt putine:

Facand jogging dimineata devreme, aceasta activitate fizica are un impact pozitiv asupra sanatatii - Pe langa beneficiile normale ale miscarii, o activitate cardio facuta dimineata foarte devreme scade tensiunea articulara a persoanei care alearga si sporeste activitatea creierului, arata studiile. Aceste rezultate nu se incheie o data cu terminarea sesiunii de jogging: beneficiile activitatii se vad si pe parcursul zilei.

Creste gradul de angajament fata de activitatea fizica - Este foarte usor sa renuntam la a face anumite activitati fizice, mai ales cand suntem obositi, dupa o zi lunga de munca, iar ultimul lucru pe care dorim sa il facem este sa mergem la sala de fitness. Insa prin faptul ca optezi pentru o sesiune de jogging dimineata devreme, putem bifa casuta dedicata activitatilor fizice pentru acea zi. Asta inseamna ca seara vei fi liber/a sa te relaxezi, alaturi de prieteni si de familia ta. Prin simplul fapt ca ai alergat de dimineata, ai invatat, treptat, sa iti iei angajamentul si sa te dedici unei activitati fizice care iti face placere.

Sesiunile de jogging la primele ore ale zilei sunt convenabile, au anumite avantaje - Avand in vedere ca ducem vieti extrem de ocupate, ca uneori avem un stil de viata haotic, sesiunile de alergare de seara pot fi percepute uneori ca o corvoada ori tindem sa renuntam la ele pentru ca avem anumite obligatii sociale, pentru ca trebuie sa participam la evenimente la care se reuneste familia sau pentru ca suntem extrem de ocupati la locul de munca. Cu toate acestea, daca iti setezi o sesiune de jogging dimineata devreme, eviti toate aceste conflicte si nu mai trebuie sa alergi seara tarziu, cand deja esti coplesit de alte lucruri si obligatii.

Joggingul de dimineata poate sa te ajute sa reduci stresul - Atunci cand ne place sa alergam si ne-am stabilit o sesiune de jogging dimineata, foarte devreme, cand in oras si in parc este extrem de liniste, specialistii spun ca in acest mod putem amana toate presiunile si toate grijile din acea zi si ne putem concentra pe o singura sarcina: aceea de a alerga fara ca atentia noastra sa fie atrasa de alti factori. In acest mod, putem reduce stresul.

De obicei, diminetile de vara si cele de primavara au conditiile meteorologice perfecte pentru a face jogging cat mai devreme. Pentru ca temperaturile sunt mai scazute, sesiunile de jogging de dimineata sunt mai confortabile, iti dau energie si, in plus, nu necesita aplicarea unei lotiuni sau creme cu factor de protectie solara.

Alergarea te va binedispune - Atunci cand facem orice fel de exercitiu fizic, organismul nostru va secreta niste hormoni care ne fac sa ne simtim mai bine, numiti endorfine. Aceste endorfine pot crea stari de euforie. Nu doar ca endorfinele pe care corpul le produce ne face sa ne dorim sa alergam in mod regulat, insa in acelasi timp ne dau o stare pozitiva, ne fac sa ne simtim plini de energie si privim cu alti ochi ziua pe care tocmai o incepem.

Vezi cum natura se trezeste la viata - Persoanele care fac jogging dimineata pot sa fie martori, de cele mai multe ori, la rasaritul superb al soarelui de vara, sunt martori la scurte clipe in care natura se trezeste la viata (cum ar fi frumosii copaci infloriti din timpul diminetilor de primavara) si sunt martori la anumite lucruri pe care, in mod normal, nu le-ar putea vedea.

Calitatea somnului este imbunatatita - Un alt beneficiu al faptului ca faci jogging dimineata devreme este acela ca iti va creste expunerea la lumina naturala. Studiile au aratat ca daca petreci timp afara inainte de a merge la birou ori la scoala/facultate, expunerea la lumina naturala a soarelui poate ajuta la reglarea ritmului circadian, lucru care ne ajuta sa adormim cu mai multa usurinta seara.

Nu uita sa iti faci incalzirea

Este important sa faci putin stretching inainte de a alerga dimineata. Poti sa mergi intr-un ritm mai alert in primele cateva minute sau sa alergi intr-un ritm mai lent, pentru a-ti incalzi musculatura.

 

Sursa foto: Shutterstock

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0