Sportul – un cocktail cu endorfine de care merita sa te bucuri!

Practicarea cu regularitate a unui sport poate reprezenta raspunsul potrivit pentru multe probleme. Cand introduci in programul zilnic o ora sau macar o jumatate de ora de yoga, fitness, aerobic sau jogging, beneficiile care apar sunt atat imediate, privind energia si starea de spirit, cat si vizibile in timp, cand vorbim despre forma corpului, tonusul, alura si dispozitia de persoana echilibrata.

Unii oameni chiar practica sportul cu religiozitate si simt efectul lui ca dupa o rugaciune sau mantra, intrucat elibereaza de stres, reduce starile de nervozitate, precum si anxietatea. A practica un sport nu este doar despre a intra in hainele dorite sau a te simti bine in pielea ta la plaja, e despre o viata mai buna din multe puncte de vedere si, dealtfel, si despre o viata mai lunga, de o calitate superioara.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Exercitiile fizice determina secretia unor neurochimicale care au, printre altele, si actiune antistres, schimbandu-ti in bine starea de spirit. Acesta este inca un motiv sa merite sa introduci miscarea in viata ta.

Cum sa incep?

In afara de recomandarile clasice legate de analize si de ajutorul unui instructor avizat si al unui nutritionist, conteaza si motivatia, determinarea de a face o schimbare. Altfel, multi stiu detaliile teoretice, dar putini le pun in practica. Gandeste-te cand te apuci de un sport ca e ca si cum ai explora o noua tara ca turist. Indiferent de la ce nivel pornesti, vei avea mereu lucruri noi de descoperit.

Am rezultate deja, pot sa mai fac pauze?

Mai ales cand incepem un sport, rezultatele sunt vizibile mult mai repede decat ne-am astepta. Cand stabilesti o rutina a exercitiilor fizice si te tii de ea o luna, doua, rezultatele apar rapid si par miraculoase. E vorba de fapt, de multe ori, despre socul organismului neobisnuit cu miscarea, desi pare un fel de noroc al incepatorului.

Cert e ca rezultatele pozitive te pot indemna sa procastinezi ulterior, simtind ca meriti si ca e usor apoi sa slabesti din nou, sa te repui pe linia de plutire, ca doar ai vazut deja ca e posibil.

Poti renunta la sala gandindu-te ca poti face exercitii si acasa, poti incepe sa iti satisfaci diverse pofte alimentare, ca si cum ai muncit suficient pentru a le merita sau gandindu-te ca o portie de aripioare cu cartofi prajiti nu inseamna decat ca vei avea nevoie de ceva mai mult timp pe banda sau bicicleta. Adevarul e ca vei avea nevoie de ceva mai mult timp decat crezi tu, dar nu asta e problema, ci faptul ca statisticile arata ca aceste exceptii pot redevenii obiceiuri in foarte scurt timp, pui la loc mai multe kilograme decat ai dat jos si e mult mai greu sa reiei programul sanatos de unde l-ai lasat.

Tot statisticile arata ca daca renunti la sala, acasa poti face exercitii singur(a) pentru o vreme, dar e nevoie de ambitie si disciplina ca sa te tii cu adevarat de ele. Mobilizarea pentru a merge efectiv la sala de sport si cei de acolo te motiveaza de fapt mai mult decat crezi sa ramai fidela programului tau.

Exceptiile nu inseamna renuntare, nu-i asa?

E o mare diferenta intre exceptiile alimentare ocazionale si sarirea peste antrenament o data sau de doua ori si exceptiile frecvente (mai dese de o data pe saptamana) si chiulul de la sala sau de la sportul pe care ai ales sa il practici pentru o perioada mai lunga. Vechiile obiceiuri pot revenii mai repede decat crezi si ar fi pacat de efortul depus.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Rezista tendintei de a procastina aducand noi elemente benefice programului tau, cum ar fi mersul la culcare mai devreme si trezirea si mai devreme decat de obicei, incercarea unor noi tipuri de exercitii si, daca vrei ceva diferit, completarea lor cu masaj sau electrostimulare.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0