Fara indigestii de Sarbatori – recomandarile medicului

Conform traditiei noastre, Craciunul este una dintre ocaziile speciale, in care felurile de mancare sunt importante, mesele in familie si cu prietenii constituind activitatea principala a acestei sarbatori.

Practic, ne ridicam de la masa si peste cateva ore ne asezam la alta, ambele la fel de incarcate. Iar stomacul nostru nu este deloc fericit in aceasta situatie, mai ales daca am si tinut post in perioada dinaintea Sarbatorilor. Consumul de alcool amplifica si el efectele negative. Avem insa cateva trucuri prin care putem diminua efectele negative ale alimentatiei asupra corpului nostru.

Evitati combinatiile nefericite

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pentru a usura digestia si procesarea alimentelor in corp, ar fi bine sa combinam alimentele grele cu unele care sa le diminueze efectele. De exemplu, puteti inlocui combinatia carnati de casa si cartofi la cuptor cu carnati de casa si salata de muraturi. Friptura o puteti asorta cu o salata mixta, asezonata dupa gustul invitatilor. Smantana adaugata sarmalelor trebuie sa fie slaba si este recomandat sa eliminati orice depuneri de ulei sau de grasime din farfurie.

Nu mancati toate felurile gatite la o singura masa

Desi ne imbie cu mirosuri si aspectul lor apetisant, este recomandat sa mancam toate felurile gatite in decursul mai multor mese. Sarmalele la masa de pranz si friptura la cina, de exemplu. Astfel nu ne vom supraincarca stomacul si vom putea sa ne bucuram de fiecare fel de mancare in parte, fara sa ne simtim plini.

Daca simtiti orice fel de disconfort, luati masuri din timp

Mai ales daca ati tinut post inainte, orice disconfort ar trebui sa va traga un mic semnal de alarma. Balonare, constipatie sau chiar simple dureri abdominale de scurta durata va atrag atentia ca ati mancat prea mult, prea repede sau ca ati facut o combinatie neinspirata. Faceti o mica pauza, beti multa apa, evitati condimentele si mancarurile acide. Daca simptomele persista, reveniti la un regim dietetic, bogat in fibre.

Nu incheiati masa cu un desert ci, mai degraba, mancati desertul pe post de gustare intre mese

Daca ati mancat sarmale la masa de pranz ori salata boeuf, nu incheiati masa cu o portie zdravana de cozonac. Asta pentru ca veti ingreuna digestia si veti aduga calorii in plus. Mai degraba, renuntati la desert, pe care il puteti savura totusi peste cateva ore, pe post de gustare intre mese. Bineinteles, ideal ar fi sa va limitati la o felie de cozonac si sa alegeti cozonacul traditional, nu varianta invelita in ciocolata.

Mancati incet, nu va grabiti 

Daca stam la masa cu persoane care mananca foarte repede, avem tendinta sa facem acelasi lucru. Temperati-va si mancati in tihna, fara graba. Infulecatul pe fuga creste riscul de indigestie, dar mai ales pe cel de reflux gastroesofagian.

Mergeti la o plimbare dupa masa

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

De sarbatori, avem tendinta sa mancam mese mai copioase decat de in alte zile, dar si obiceiul de a sta mai mult pe canapea, la discutii cu cei dragi. Pentru a facilita digestia, se recomanda plimbarile dupa masa, asa ca adunati-va familia si mergeti la o plimbare in parc imediat dupa masa. Cea mai mare greseala pe care o puteti face dupa masa de Craciun este acea de a va intinde in pat pentru un pui de somn.

Nu exagerati cu consumul de cafea

Cofeina relaxeaza esofagul, favorizand aparitia arsurilor gastrice. De aceea, se recomanda consumul unei singure cafele, fie dimineata, fie la masa de pranz. Cu cat consumul de cafea e mai mare, cu atat sansele de arsuri si indigestie cresc.

Si alcoolul are acelasi efect asupra esofagului, de aceea e indicat sa nu exageram cu consumul de alcool, mai ales in timpul mesei.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0