Indigestie dupa masa de Craciun? Trucurile care te scapa de disconfort

Indigestia sau dispepsia, asa cum mai este numita uneori, poate sa apara in special dupa mesele imbelsugate, precum cea din seara sau din ziua de Craciun.

Potrivit definitiei, dispepsia este o tulburare a procesului de digestie, iar aceasta se manifesta prin dureri in partea superioara a abdomenului, balonari si modificari ale motilitatii stomacului si ale intestinului.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Dispepsia apare atunci cand intampini dificultati in digerarea alimentelor si poate fi prezenta sub forma unui numar mai mic sau mai mare de simptome, inclusiv dureri de stomac, senzatii de disconfort abdominal, de preaplin sau o durere arzatoare in partea superioara a abdomenului.

Poti preveni indigestia, o poti trata si poti sa redobandesti echilibrul sistemului digestiv prin schimbarea stilului de viata, inclusiv prin modificarea obiceiurilor tale alimentare.

Medicii specialisti in tulburari digestive ne recomanda, dupa mese precum cea de Craciun, sa evitam substantele care irita mucoasa stomacului, precum cofeina si alcoolul, sa mancam portii mici, cu un continut sarac de grasimi pe parcursul zilei de dupa Craciun si nu numai.

Bea apa

Bea aproximativ 8 pahare (a cate 240 ml) de apa pe zi, pentru ca acest truc te ajuta sa previi si sa tratezi indigestia. Consumand apa din belsug, lichidul te poate ajuta sa neutralizezi acizii si sa ii alungi in stomac, acolo unde este locul lor, in loc sa isi croiasca drum in esofag, acolo unde acestia pot provoca boala de reflux gastroesofagian.

De asemenea, apa ajuta resturile de alimente sa se miste si sa circule prin sistemul digestiv, prevenind constipatia si reducand balonarea. Incearca sa bei un pahar cu apa inainte si dupa mese si sa inlocuiesti bauturile cofeinizate cu apa, pentru ca acestea pot irita mucoasa stomacului.

Alege alimente cu un continut scazut de grasimi

La o masa copioasa, precum cea de Craciun, cu siguranta ai intalnit si alimente grase, iar indigestia poate ca nu iti da pace a doua zi. Alege alimente mai sarace in grasimi si renunta la alimentele grase, care sunt greu de digerat si care pot provoca un stomac deranjat, arsuri la stomac si indigestie.

Opteaza pentru bucati de carne slaba si surse slabe de proteine, cum ar fi carnea de pui, de curcan si de peste si gateste-le la aburi, pe tigaia grill sau pe gratar sau coace-le la cuptor ori rotisor, renuntand sa le mai prajesti in ulei.

Daca ti-e pofta de lapte, alege o varianta degresata in locul celei integrale, pentru ca laptele integral poate sa incetineasca digestia si poate sa irite stomacul.

Foloseste ghimbir si usturoi

Un studiu din 2011 publicat in "World Journal of Gastroenterology" a constatat ca ghimbirul a stimulat golirea gastrica in cazul participantilor care aveau dispepsie functionala, lucru care a putut sa ajute la reducerea simptomelor gastrointestinale din partea superioara a abdomenului.

Usturoiul este si el recomandat pentru a trata simptomele date de acumularea de gaze intestinale si de flatulenta. Usturoiul (pe care poate l-ai folosit si ca ingredient in retetele de piftie) poate fi folosit si in scop medicinal, deoarece ucide bacteriile nocive si neutralizeaza toxinele nedorite, pentru a elimina gazele acumulate si pentru a imbunatati digestia.

Mananca iaurt bogat in probiotice

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Multe iaurturi sunt surse de probiotice, adica acele bacterii "prietenoase" cu intestinele noastre si care ajuta la o sanatate mai buna a sistemului digestiv. Alege iaurturi simple, fara adaos de zahar, deoarece multe produse din comert au un continut mare de zahar, care poate la randul sau sa provoace un dezechilibru la nivelul bacteriilor din tractul gastrointestinal. De exemplu, poti lua o gustare alcatuita dintr-o portie de iaurt simplu, intre mese sau ca desert, dupa cina, pentru a calma sistemul digestiv.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0