Dieta pe grupe de sange: grupa 0 pozitiv (si negativ)

Cunoașterea grupei de sânge poate fi adesea un lucru util, nu doar în momentele în care ai nevoie de o transfuzie de sânge.

Există un alt argument în favoarea cunoașterii grupei tale de sânge, care spune că dacă mănânci anumite alimente (recomandate pentru fiecare grupa sangvină în parte: A, B, AB și 0), acestea îți pot oferi multe beneficii pentru sănătate.

Popularizate de medicul Peter J. D'Adamo, dietele bazate pe grupa de sânge încearcă să îți aducă o stare generală de sănătate bună și un risc redus de a dezvolta anumite boli. Pe lângă anumite alimente, D'Adamo recomandă diferite suplimente pentru fiecare grupă de sânge. Este recomandat un amestec special de multivitamine, multiminerale, blocant de lectină și probiotic/prebiotic pentru fiecare grupă de sânge.

Caracteristicile persoanelor cu grupa de sânge 0

Din punct de vedere istoric, strămoșii acestui grup sanguin au fost prădători agresivi. D'Adamo susține că cei cu grupa 0 de astăzi sunt extrovertiți energici și lideri cu o abilitate ascuțită de concentrare. De asemenea, persoanele cu această grupă de sânge sunt predispuse la furie, hiperactivitate și impulsivitate atunci când se află sub stres.

Atunci când acest lucru duce la o dietă proastă, lipsa exercițiilor fizice și alte comportamente nesănătoase, apar efecte metabolice negative, cum ar fi rezistența la insulină, hipotiroida și creșterea în greutate. Cei cu această grupă de sânge sunt predispuși și la anumite boli, inclusiv ulcere și probleme cu tiroida.

Datorită tendinței lor către niveluri mai ridicate de acid din stomac,sunt capabili să digere mesele care conțin atât proteine, cât și grăsimi mai ușor decât alte tipuri grupe de sânge. Asta înseamnă, totuși, că carbohidrații simpli (în special cei din cereale) sunt mai ușor transformați în grăsimi și trigliceride.

Cei cu sânge de tip 0 ar trebui, în principiu, să aleagă alimente bogate în proteine și să mănânce carne, legume, pește și fructe, dar să limiteze cerealele, fasolea și leguminoasele. Pentru a pierde în greutate, fructele de mare, carnea roșie, broccoli, spanacul și uleiul de măsline sunt cele mai bune, iar grâul, porumbul și lactatele trebuie evitate.

Alimente recomandate în dieta pentru grupa sanguină 0

Proteine de origine animală

Grupa de sânge 0 digeră și metabolizează carnea cu ușurință, iar dietele vegetariene nu sunt recomandate. Fructele de mare, care sunt o sursă bogată de iod, sunt benefice pentru persoanele cu această grupă de sânge, deoarece iodul ajută la stabilizarea funcției tiroidei.

Așadar, dieta recomandă că persoanele cu grupa sangvină 0 să consume produse benefice de origine animală, cum ar fi:

•    vită
•    miel
•    carne de berbec (berbecuț)
•    vițel
•    vânat
•    cod
•    hering
•    macrou

Produse lactate

Deși produsele lactate și ouăle ar trebui evitate, persoanele care țîn această dietă (pentru grupele de sânge) pot consumă ocazional următoarele produse:

•    unt
•    diverse brânzeturi, cum ar fi feta, mozzarella și brânză de capra
•    lapte de soia

Nuci

Nucile sunt o sursă excelentă de proteine și de grăsimi sănătoase, iar persoanele cu grupa sangvină 0 pot, de regulă, să consume majoritatea tipurilor de nuci și semințe. De exemplu, se crede că nucile românești și semințele de dovleac sunt cele mai benefice, așa că merită mâncate.

Cereale

Deși cele mai multe cereale ar trebui evitate, există câteva care sunt tolerate, precum:

•    amaranthul
•    orzul
•    hrișcă
•    orezul
•    meiul 
•    secară
•    grâu spelt

Legume

Cu mici excepții, care ar trebui evitate, multe legume sunt bine tolerate de cei cu grupa sanguină 0. Unele dintre legumele recomandate pentru această dietă sunt:

•    roșiile 
•    anghinarea
•    cicoarea
•    păpădia
•    usturoiul
•    hreanul
•    kale (varză furajeră)
•    bamele
•    ceapă
•    pătrunjelul
•    pastarnacul
•    ardeii grași roșii
•    cartofii roșii
•    dovleacul
•    algele de mare
•    napii

Legumele verzi, cu frunze, cum ar fi varza și Kale, conțin vitamina K, care ajuta la coagularea sângelui. Acest lucru este util, deoarece celor cu această grupă de sânge le lipsesc anumiți factori de coagulare.

Ce legume e bine să eviți? 

Varza și conopida pot interfera cu funcția tiroidei, în timp ce varza de Bruxelles, ciupercile shiitake și măslinele fermentate pot irita tractul digestiv sau pot agrava problemele de hipersensibilitate specifice celor cu grupa de sânge 0. 

În plus, D'Adamo susține că vinetele și cartofii ar trebui evitate, deoarece pot provoca artrită. Totodată, porumbul poate afecta producția de insulină și duce la obezitate și diabet pentru această grupă de sânge.

Fructe

La fel ca în cazul legumelor, se crede că cele mai multe fructe sunt bine tolerate în această dietă de cei cu grupa de sânge 0 pozitiv și 0 negativ. Unele dintre fructele recomandate pentru aceste persoane sunt:

•    prunele uscate
•    prunele proaspete
•    smochinele
•    grepfrutul
•    majoritatea fructelor de pădure

Ce fructe e bine să eviți?

Cei cu grupa de sânge 0 ar trebui să evite pepenii roșii, pepenele galben, portocalele, mandarinele, căpșunele, murele, rubarba și nuca de cocos. 

Condimente și mirodenii

Condimentele de care se pot bucura oamenii care țin această dietă sunt:

•    condimentele pe baza de alge
•    sarea iodata
•    pătrunjelul
•    curry
•    piperul roșu (cayenne)
•    ciocolata
•    cacaua
•    mierea

Băuturi

Băuturile pe care persoanele care țin această dietă au voie să le consume sunt:

•    apă carbogazoasă
•    ceai
•    vin

Avantajele dietelor pe grupe de sânge

Ca toate dietele, dieta pe grupe de sânge are aspecte pozitive și negative.

Încurajează efectuarea de exerciții fizice

Dieta pe grupe de sânge încurajează exercițiile fizice. Cercetările arată că exercițiile fizice regulate, combinate cu o dietă sănătoasă, pot duce la slăbit și ajută la gestionarea greutății. Cu toate acestea, nu există nicio cercetare care să susțină că dieta pe grupe de sânge este o strategie eficientă de slăbire.

Pune accent pe consumul de alimente integrale

Fiecare plan al dietei pe grupe de sânge pune accent pe alegerea alimentelor integrale în locul alimentelor procesate, ceea ce este o alegere sănătoasă. Programele îți oferă, de asemenea, o mare varietate de alimente conforme pentru fiecare tip de grupă de sânge.

Îți oferă un plan alimentar sănătos și sustenabil

Deși fiecare grupă de sânge vine cu propriul set de restricții alimentare, programul nu este o dietă cu conținut scăzut de calorii, cu restricții nesănătoase asupra aportului de calorii. Planurile pentru tipurile B și AB sunt mai cuprinzătoare și pot oferi majoritatea, dacă nu toți nutrienții necesari unei diete bine echilibrate.

De reținut!

Nu există în prezent dovezi solide care să ateste că această dietă este eficientă. Persoanele care urmează o dietă specifică, în funcție de grupa de sânge, raportează că sănătatea li s-a îmbunătățit, însă acest lucru ar putea să se întâmple deoarece mănâncă, în general, mai multe alimente sănătoase și nu pentru că ar avea vreo legătură cu grupa lor de sânge.

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie: 

https://www.health.harvard.edu/blog/diet-not-working-maybe-its-not-your-type-2017051211678

Blood type and your health

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0