Dieta de 3 zile cu iaurt

Deși, în trecut, se recomanda evitarea iaurtului cu continut normal de grasime sau mai gras din regimul alimentar al celor care doreau să slăbească, cercetările recente arată faptul că alimentele bogate în calciu sunt favorabile procesului de slăbit. Înainte să decideți dacă o dietă cu iaurt vă este potrivită, trebuie să aveți în vedere ce implică aceasta.

Pentru început, e bine de știut faptul că puteți pierde până la două kilograme în trei zile. Sună bine, dar mai important este faptul că trei zile este perioada maximă recomandată de specialiști, fiindcă dieta cu iaurt este un regim destul de drastic, ce presupune un deficit caloric mare și brusc, fiind de preferat sa fie urmata in conditii de monitorizare medicala si ajustare activa din partea medicului nutritionist.

O serie de studii epidemiologice au constata ca un consum regulat de iaurt este asociat cu un indice de masă corporală mai scăzut, cu greutate corporală si creștere în greutate mai mici, precum si o circumferință mai mică a taliei și cu grăsime corporală mai scazută. Studiile clinice randomizate  sugerează efecte de reducere a greutății, dar nu au permis determinarea unei relații cauză-efect. 

Disponibilitatea imediată a iaurtului (un aliment bogat în nutrienți) și ușurința de introducere în majoritatea dietelor sugerează că educarea publicului să mănânce iaurt ca parte a unei diete echilibrate și sănătoase poate contribui la îmbunătățirea sănătății.  Un studiu de exemplu, a arătat diferențe semnificative între greutatea celor care au consumat 140 ml de iaurt cu conținut scăzut de grăsimi și a celor care nu au consumat si a concluzionat ca prin consumul a 140 ml de iaurt cu conținut scăzut de grăsimi timp de 14 zile se poate reduce semnificativ greutatea corporală.

Cum funcționează dieta cu iaurt

Asadar, este bine să considerați dieta cu iaurt drept o soluție de urgență, utilă în cazurile în care trebuie să slăbiți rapid înaintea unui eveniment important, cum ar fi un eveniment social, o conditie medicala ce impune scaderea in greutate sau interventie chirurgicala În rest, iaurtul poate fi integrat cu success într-un regim echilibrat de slăbire, datorită beneficiilor sale multiple pentru siluetă și sănătate.

Principiul pe care se bazează dieta cu iaurt are legatură, în primul rând, cu probioticele (bacteriile lactice) din produsele lactate fermentate, mai precis efectele benefice pe care acestea le au asupra florei intestinale. Așadar, probioticele facilitează digerarea rapidă a alimentelor și eliminarea eficientă a toxinelor. Probioticele se găsesc, în mod natural, în tractul nostru digestiv și ne ajută atât să digerăm corect și complet alimentele, dar ne și apără de paraziții intestinali care se pot forma, în lipsa unei flore intestinale echilibrate.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Un alt motiv pentru care iaurtul este propice slăbitului este aportul mare de calciu, care stimulează eliminarea cortizolului din organism, unul din factorii responsabili pentru stimularea apetitului. În plus, aminoacizii conținuți de iaurt ajută la arderea grăsimilor. Deși există și variante ale dietei cu iaurt extinse pe șapte zile, specialiștii în nutriție recomandă ca perioada de dietă să nu depășească trei zile. Pe lângă iaurt, puteți consuma fructe proaspete și carne slabă în grăsimi. Evitați iaurturile care conțin zahăr, cum sunt iaurturile cu fructe. Este de preferat să vă preparați singuri un astfel de iaurt, cu bucăți de fructe proaspete, fără alte ingrediente.

Ce presupune dieta cu iaurt pentru trei zile

Ziua 1

La micul dejun serviți un iaurt simplu, în care adăugați fructe, precum zmeură, afine, bucățele de mere sau un iaurt simplu degresat, alături de o porție de cereale integrale, cum ar fi fulgi de ovăz.

La prânz, optați pentru legume fierte cu puțin ulei de măsline și orez. Nu folosiți alte condiment, în afară de sare și piper. Desertul poate consta într-un iaurt în care să adăugați câteva bucățele de fructe.

La cină, consumați o salată cu carne fiartă de pui, sau gătită simplu la cuptor cu morcovi rași, amestecată cu iaurt degresat.

Ziua 2

La micul dejun, mâncați o salată de castraveți cu iaurt.

Pentru prânz, optați pentru carne de curcan gătită în puțin ulei de măsline la cuptor sau la grătar, iar pentru garnitură alegeți o porție de ciuperci gratinate, roșii și ardei gras, totul amestecat cu iaurt.

Pentru masa de seară, combinați o porție de fructe de pădure cu un iaurt mic.

Ziua 3

Pentru micul dejun, combinați o porție de brânzică de casă, sub 5% grăsime, alături de câteva bucățele de măr, scorțișoară și câteva lingurițe de iaurt.

Prânzul poate fi compus dintr-o porție de file de pește, salată verde sau leurdă, salată iceberg, rucola sau lăptuci cu ceapă verde și ridichi, iaurt și castravete (puteți adăuga, pentru mai mult gust, și puțin mustar).

La cină, optați pentru 100 de grame de paste fierte, eventual paste de orez (noodles), combinate cu o linguriță de ulei de măsline, un ardei gras tăiat în bucățele, un ou fiert și un iaurt.

Este recomandat ca iaurtul, fie sub formă de sana, fie kefir sau iaurt degresat, să fie prezent în cadrul celor 3 mese principale, în forme diferite. De asemenea, dacă, pe parcursul curei, aveți probleme de dormit, probleme intestinale sau stare acută de slăbiciune, este indicat să încetați regimul imediat. 
Este indicat să respectați consumul de cel puțin 2 litri de apă pe zi, iar consumul de ceai verde (o cană pe zi) poate ajuta la accelerarea metabolismului. De asemenea, exercițiile fizice regulate, de intensitate moderată, cel puțin 30 de minute zilnic, pot spori efectele benefice ale dietei cu iaurt. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:

Is consuming yoghurt associated with weight management outcomes? Results from a systematic review, 2016, J Eales, I Lenoir-Wijnkoop,S King, H Wood, F J Kok, R Shamir

Low Fat Yogurt Reduce Weight: Randomized Clinical Trial from Malaysia 2014, Mahfoudh Abdulghani, Qassim University

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0