Cum te ajuta Omega 3 din uleiul de peste in lupta cu kilogramele in plus?

Acizii grasi Omega 3 sunt extrem de benefici din multe puncte de vedere – stiai, insa, ca te pot ajuta si sa slabesti? Afla cum si cand sa administrezi acesti acizi grasi pentru a scapa de kilogramele in plus!

Studiile facute in domeniu au dovedit deja ca acizii grasi Omega 3 au abilitatea de a reduce riscul de afectiuni cardiovasculare, pe cel de diabet de tip 2 si ca, totodata, pot ameliora conditii precum depresia sau anxietatea.

Cum te ajuta insa Omega 3 sa slabesti?

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In primul rand, un aport optim de Omega 3 reduce senzatia de foame si suprima apetitul.

Apoi, acesti acizi grasi pot stimula si metabolismul, accelerand rata metabolismului bazal, ceea ce inseamna ca maresc numarul de calorii arse zilnic.

Insa actiunea acizilor grasi asupra kilogramelor in plus nu se opreste aici. Omega 3 pot sa determine organismul sa foloseasca grasimile pe post de sursa de energie, in locul carbohidratilor. De cele mai multe ori, persoanele suprapoderale au si un nivel mare de trigliceride in sange. Un studiu facut de catre cercetatorii de origine franceza a aratat ca uleiul de peste declanseaza oxidarea grasimilor, determinand astfel organismul sa “arda” grasimi atunci cand are nevoie de energie.

Consumul de acizi grasi Omega 3 contribuie la cresterea masei musculare. Cu cat avem mai multa masa musculara, cu atat mai alert este metabolismul, ceea ce inseamna ca vom slabi mai usor.

Asadar, in paralel cu o dieta sanatoasa si echilibrata, dar si cu un stil de viata activ, poti folosi acizii grasi Omega 3 si vei observa cum kilogramele in plus dispar unul cate unul.

Cum sa iei Omega 3 daca vrei sa slabesti? Si cat?

Bineinteles, poti consuma peste gras pentru a obtine aportul optim de Omega 3, insa este necesar sa consumi peste gras de cel putin 3 ori pe saptamana. Si cum cei mai multi dintre noi nu facem asta, exista si varianta suplimentelor alimentare cu Omega 3. Acestea sunt 100% naturale, organismul le absoarbe cu usurinta si ofera doza necesara de Omega 3. Pentru a beneficia de proprietatile acestor acizi grasi din plin si fara sa iti pui sanatatea in pericol, este important sa achizitionezi un supliment de calitate, cu formula purificata, obtinut din peste de apa de mare adancime.

Pentru o persoana fara probleme de greutate, se recomanda in jur de 500 mg de Omega 3 zilnic, insa in cazul persoanelor supraponderale, care isi doresc sa slabeasca, doza zilnica recomandata poate ajunge pana la 3000 mg/ zi. 

Citeste recomandarile facute de producator, pe care le gasesti pe eticheta produsului, dar discuta si cu medicul tau despre cantitatea de Omega 3 pe care ar trebui sa o administrezi zilnic.

Cand sa consumi suplimentele cu Omega 3 daca vrei sa slabesti?

Ideal ar fi sa administrezi suplimentele cu Omega 3 la 30-60 de minute dupa ce te trezesti, cu 30 de minute inainte de masa de pranz si cu 30 de minute inainte de a merge la culcare, seara.

Recomandari care te ajuta castigi lupta cu kilogramele in plus:

  • Consuma legume de cel putin 3 ori pe zi, crude sau gatite.
  • Consuma fructe de doua ori pe zi.
  • Mananca surse diferite de proteine, dar si de grasimi, la fiecare masa.
  • Nu consuma alcool, sucuri, dulciuri, produse de tip fast-food, alimente semi-preparate, produse la conserva si alimente procesate.
  • Incearca sa nu mananci in oras, mai degraba prepara-ti tu mancarea, din ingrediente de calitate.
  • Cantareste-te zilnic sau macar de doua ori pe saptamana.
  • Fa miscare in fiecare zi – mergi la sala, iesi la plimbari in aer liber, fa yoga acasa sau la studio, mergi la inot sau fa gimnastica acasa.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bibliografie:

  • Studiul “Effects of dietary fish oil in body mass and basal fat oxidation in healthy adults”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Couet C, Delarue J, Ritz O, Antoine JM si Lamisse F
  • Studiul “Omega-3 polyunsaturated fatty acids augument the muscle protein anabolic response to hyperaminoacidemia-hyperinsulinemia in healthy young and middle aged men and women”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Gordon Smith, Philip Atherton, Dominic N. Reeds, B. Selma Mohammed, Michael J. Rennie si Bettina Mittendorfer
  • Studiul “Inclusion of fish or fish oil in weight-loss diets for young adults: effects on blood lipids”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Gunnarsdottir, Tomasson H, Martinez JA, Bandarra NM si Morais MG

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 2