Ce beneficii și vitamine au coacăzele

Fructele de pădure au o mulțime de efecte benefice pentru sănătate așa că nu trebuie să le ocolim. De data acesta vom vorbi despre beneficiile coacăzelor, pe care e indicat să le introduci în dieta ta.

Beneficii coacăze

În ceea ce privește diversele substanțe nutritive esențiale ce se găsesc în coacăze, remarcăm un conţinut ridicat de fibre, vitamine (provitamina A, vitamina C si E) și minerale (cum ar fi fier, potasiu și magneziu). Coacăzele conțin, de pildă, 24% din necesarul zilnic de vitamina C. Aceste fructe delicate ajută la menținerea stării de sănătate atât a sistemului nervos, cât și a celui muscular datorita conţinutului ridicat de potasiu.

Coacăzele ajută la îmbunătăţirea tranzitului intestinal prin conținutul generos de fibre. Ele sunt utile în dieta bolnavilor de anemie, deoarece oferă o cantitate adecvată de fier, și alte minerale, cum ar fi potasiul sau calciul. De asemenea, stimulează absorbția unor elemente esențiale cum ar fi fierul și cresc rezistenta la infecţii, favorizând un sistem imunitar puternic.

Coacăzele, în special cele negre, sunt fructe bogate în antioxidanți care ajută la prevenirea dezvoltării celulelor maligne. Sucul și smoothie-ul de coacăze roșii funcționează ca un antibiotic și antiseptic pentru organism mai ales în caz de infecţie a tractului urinar.

Consumul de coacăze are efecte benefice și asupra digestiei, favorizând tranzitul intestinal și prevenind constipația, datorita conținutului ridicat de fibre dietetice. Tot datorita fibrelor dietetice care se regăsesc în concentrație mare în aceste fructe, coacăzele pot fi un aliat de preț în curele de slăbire. Asta pentru ca oferă senzația de sățietate și reduc apetitul.

Mai mult decât atât, coacăzele au efecte benefice și asupra sănătății mintale, prevenind degradarea funcțiilor cognitive ce pot apărea odată cu înaintarea în vârstă.

Contraindicații coacăze

Pacienții care urmează un tratament cu warfarină ar trebui să discute cu medicul înainte de a mări aporul de coacăze consumat întrucat vitamina K, care se regăsește din belșug în aceste fructe de pădure, poate afecta modul în care se coaguleaza sângele.

Citeste si Coacăzele negre sau roșii, benefice în caz de surmenaj sau anemie

Cum poți consuma coacăze

Coacăzele pot fi consumate ca atare, dar și sub formă de suc ori topping pentru deserturi, iaurt sau cereale. Totodată, coacăzele pot fi introduse în blender atunci când prepari un smoothie.

Rețetă de suc cu coacăze

Astăzi va propun un suc natural stors prin presare la rece. Pentru a echilibra gustul acrişor al coacăzelor, le-am combinat cu alte fructe.

Ingrediente:

-1 cană de coacăze (roşii, negre sau combinate)

-1 portocală

-2 felii de ananas

Modalitatea de stoarcere a sucului este extrem de importantă, deoarece, prin presare la rece, sucul nu se oxidează. Mai mult decât atât, se păstrează toţi nutrienţii și vitaminele care se transferă din fructe în suc.

Vă doresc poftă buna și să vă bucuraţi de “Sănătate la Pahar”!

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0