Coacăzele negre sau roșii, benefice în caz de surmenaj sau anemie

Acrișoare și răcoritoare, coacăzele sunt fructele perfecte pentru vară. Fie că le preferi pe cele roșii sau pe cele negre, trebuie să știi că din punct de vedere al beneficiilor, ele sunt similare.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Coacăzele cresc în arbuști și sunt culese în luna iulie.

Sunt bogate în primul rând în antioxidanți și vitamina C, dar lista de nutrienți include și calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, flavonoizi, pectine, acizi organici, vitaminele B1, B2 și B6.

Ce beneficii au coacăzele

Efectul vedetă al coacăzelor este cel de reglare a stării de spirit, de diminuare a stresului și oboselii cronice și de tratare a insomniei. Substanțele active din coacăze produc la nivel cerebral anumite procese chimice care tratează dezechilibrele cauzatoare de anxietate, surmenaj sau deficit de somn.

Dacă ai nevoie de un supliment pentru sistemul imunitar și te-ai plictisit de lămâie, alege coacăzele. De altfel, gustul lor acru le dă de gol în privința conținutului mare de vitamina C. Nici antioxidanții nu se lasă mai prejos, iar împreună te vor ajuta să faci față oricărei amenințări cu infecții virale sau bacteriene.

Coacăzele mai sunt apreciate și pentru beneficiile asupra sistemului nervos. Cercetările realizate asupra consumului de coacăze pe parcursul a 2-3 săptămâni au demonstrat că acestea îmbunătățesc funcțiile cognitive, chiar și la o oră după consum. Coacăzele facilitează oxigenarea creierului și funcționarea țesuturilor, îmbunătățind atenția și memoria și prevenind afecțiunile neurologice.

Dacă suferi de anemie sau ai deseori dezechilibre nutriționale, coacăzele te pot ajuta să substitui substanțele nutritive. Au suficiente vitamine și minerale, inclusiv fier, a cărui lipsă este una dintre principalele cauze ale anemiei.

Coacăzele conțin și fibre, ceea ce înseamnă că au efecte și asupra sistemului digestiv. Chiar dacă nu ai probleme ca indigestia, constipația sau diareea, consumul de coacăze le poate preveni. Poți să mănânci câteva și după o masă copioasă sau în timpul unei diete, fiindcă vor favoriza eliminarea toxinelor și digestia rapidă și eficientă.

Alte beneficii ale coacăzelor pot fi observate în cazul persoanelor care suferă de reumatism, cele cu risc de dezvoltare a unor afecțiuni oftalmologice, în cazul unor afecțiuni superficiale ale pielii, acnee sau roșeață și în caz de insuficiență respiratorie.

 

 

3 idei de preparate cu coacăze

Mic dejun: iaurt cu fructe de pădure

Un mic dejun simplu de realizat și foarte sănătos este un iaurt cu fructe, pe care îl pregătești chiar tu, acasă. Pune într-un bol mic sau o cană un iaurt grecesc, cu conținut mic sau mediu de grăsime.

Adaugă 3 linguri de coacăze întregi, 2 linguri de tărâțe sau fulgi de ovăz și 2 linguri de suc de coacăze (le poți pasa simplu, printr-o sită, presându-le cu fundul unei linguri).

 

Prânz: tartă cu brânză și coacăze

Începe prin realizarea unui blat simplu de tartă cu unt, făină integrală, ouă și un vârf de linguriță de sare. Apoi mixează într-un bol brânză de vaci cu puțină telemea rasă.

Adaugă conținutul peste blat și presară câteva coacăze deasupra tartei, apoi bagă totul în cuptor. Este un prânz sățios, care îți va potoli atât pofta de dulce, cât și pe cea de sărat.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cină: salată cu coacăze

Dacă nu te-ai gândit să adaugi coacăze sau alte fructe într-o salată obișnuită din legume, e momentul să începi acum. Pune într-un bol câteva frunze de salată verde, rucola sau baby spanac, în funcție de preferințele tale.

Adaugă 30 de grame de brânză telemea sau tofu, un castravete mic tăiat felii și 2-3 linguri de coacăze proaspete. Apoi prepară un dressing cu 2 lingurițe de suc de lămâie, câteva picături de ulei de măsline și puțin piper sau fulgi de ardei iute.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0