Ce beneficii are mersul pe bicicleta?

Nu v-am mai spus asta pana acum, insa printre sporturile mele preferate se numara si mersul pe bicicleta. Mersul pe bicicleta reprezinta o ocazie excelenta pentru a petrece timp in natura, te ajuta chiar si daca ai dureri de spate si este un mod distractiv de a face exercitii cardio.

Nu trebuie sa subestimam nici capacitatea motorie a bicicletei, care se poate dovedi a fi un mijloc de transport tot mai eficient in orasele aglomerate.

Iata cateva motive pentru care ar trebui sa alegeti mersul pe bicicleta:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Mersul pe bicicleta reduce riscul de infarct la jumatate! Si asta pentru ca, atunci cand pedalam, ritmul cardiac creste, iar tensiunea arteriala scade. Ca si cum inima ar functiona „eco”.

Te poate ajuta si daca ai dureri de spate. Adopta o buna pozitie in sa, iar muschii spatelui se incordeaza, oferind o pozitie optima.

Reduce „colesterolul rau”, insa il creste pe cel bun, iar vasele de sange devin, astfel, mai flexibile si, deci, mai sanatoase.

Mai mult decat atat, plimbarile pe bicicleta te ajuta sa scapi de kilogramele in plus. O jumatate de ora de mers pe bicicleta te poate ajuta sa arzi intre 200 si 500 de calorii, in functie de ritmul adoptat.

Mersul pe bicicleta elibereaza endorfine, adica hormonii fericirii. In plus, miscarea si, implicit, mersul pe bicicleta scad riscurile de aparitie a unor boli de natura psihologica, precum depresia ori anxietatea. Facand miscare, creierul elibereaza mai mult oxigen.

Creste imunitatea. Deci sunteti mai feriti de boli daca obisnuiti sa va plimbati cu bicicleta in mod regulat.

Pacientii care sufera de diabet ar trebui sa isi orienteze atentia catre mersul pe bicicleta, intrucat aceasta activitate ii ajuta sa mentina nivelul de zahar din sange (glicemia) sub control.

Un alt beneficiu al mersului pe bicicleta consta in faptul ca aceasta activitate poate avea efecte calmante asupra durerilor. Durerile cauzate de tensiunea musculara pot fi reduse de mersul pe bicicleta – persoanele care sufera de dureri lombare cauzate de anxietate si incordare pot vedea efectele benefice imediat.

Suferi de artrita? Mersul pe bicileta te poate ajuta sa mentii flexibilitatea articulatiilor si sa ameliorezi durerile cauzate de acestea. Totodata, musculatura si ligamentele care sustin articulatiile sunt fortificate in timpul pedalatului.

 

 

Zilnic, zece minute petrecute pe bicicleta va imbunatatesc articulatiile, 20 de minute sunt suficiente pentru a intari sistemul imunitar, 30 de minute imbunatatesc ritmul cardiac, 40 de minute ajuta la dezvoltarea capacitatii respiratorii, 50 de minute accelereaza metabolismul, in timp ce o ora are efect asupra starii generale, a stresului si a greutatii.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Avand in vedere ca a sosit deja sezonul cald, nu mai faceti exercitii cardio cu bicicleta de fitness din sala de sport si inlocuiti cu mersul pe bicicleta in aer liber.

Precautii

Mersul pe bicicleta este benefic, insa trebuie sa fii pregatit si sa tii cont de o serie de aspecte, pentru a reduce riscurile:

  • Poarta imbracaminte adecvata – de pilda, pantalonii foarte largi iti pot cauza probleme daca se prind in anumite parti ale bicicletei.
  • Ia-ti la tine o sticla de apa si hidrateaza-te corespunzator in timp ce mergi pe bicicleta.
  • Pregateste-ti musculatura inainte de a merge pe bicicleta, pentru a evita intinderile musculare si febra musculara – cateva exercitii de stretching vor fi suficiente.
  • Poarta o casca pe cap, mai ales daca mergi cu bicicleta in oras si ai de-a face cu aglomeratia.
  • Nu iti suprasolicita corpul – daca simti ca te dor picioarele, articulatiile sau orice alta zona din corp, ia o pauza si permite organismului sa se refaca inainte de a face miscare din nou.
Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0