Beneficiile mersului pe bicicleta si recomandari pentru toate varstele

Pe langa faptul ca ne ajuta sa dam jos kilogramele in plus, mersul pe bicicleta are si alte beneficii, asa ca acum ai cateva motive in plus pentru a include cycling-ul in regimul tau de fitness.

Este important sa retii ca mersul pe bicicleta nu doar ca este un mijloc de transport prietenos cu mediul inconjurator, ci reprezinta si un excelent exercitiu cardiovascular, care te poate ajuta sa slabesti si iti imbunatateste sanatatea inimii.

Iata mai jos cateva beneficii ale mersului pe bicicleta in mod regulat:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bicicleta este un mijloc de transport care nu polueaza mediul inconjurator - Orasele mari sunt afectate de diverse forme de poluare, asa ca daca optezi sa mergi cu bicicleta pana la locul de munca si iti convingi si prietenii ori vecinii sa faca acelasi lucru, veti ajuta la transformarea orasului, care nu va mai fi la fel de poluat.

Mersul pe bicicleta reduce stresul si iti imbunatateste sanatatea mintala - Studiile sugereaza ca cycling-ul declanseaza eliberarea de adrenalina si de endorfine in corpul nostru. Aceasta secretie contribuie la starea de bine, ne simtim mai bucurosi si in acelasi timp, ajuta la faptul ca suntem mai increzatori si mai fericiti. De asemenea, mergand pe bicicleta, ai timp sa procesezi sau sa "rumegi" gandurile, iar la finalul fiecarei sesiuni de cycling, te vei simti mai bine atat la nivel mintal, cat si fizic.

Mersul pe bicicleta are beneficii la nivel cardiovascular - Prin fiecare miscare a pedalelor vei pune sangele in miscare si ajuti inima sa il pompeze. Drept rezultat, vei arde calorii si, cu ajutorul mersului cu bicicleta, iti vei mentine inima intr-o stare constanta de functionare, contribuind la un miocard sanatos. Acest gen de exercitiu iti reduce riscul de afectiuni cardiovasculare majore si iti mentine corpul intr-o conditie fizica buna.

Mersul cu bicicleta ii da creierului mai multa energie - Circulatia sanguina imbunatatita si reducerea nivelului de stres fac casa buna cu mersul pe bicicleta, iar drept urmare ai parte de un alt efect pozitiv: functionarea creierului este imbunatatita. Cycling-ul ajuta la dezvoltarea abilitatilor cognitive la copii si incetineste procesul de deteriorare a creierului la seniori.

Procesul de imbatranire este incetinit - Cercetarile au aratat ca mersul pe bicicleta are cateva beneficii anti-aging extraordinare. Este un exercitiu fizic de intensitate ridicata, care incurajeaza activitatea mitocondriala a celulelor si incetineste procesul de imbatranire. Asa ca te vei simti intinerit pana la nivel celular daca mergi pe bicicleta in mod regulat.

Mersul pe bicicleta incurajeaza pierderea in greutate si contribuie la acumularea masei musculare - Acest beneficiu este unul destul de evident: este o activitate care iti pune sangele in miscare, care te va ajuta sa arzi caloriile si care va duce la pierderea in greutate intr-un mod rapid si eficient. Efortul fizic este unul tintit in cycling: zona abdominala si muschii picioarelor vor fi puse la incercare, iar in acest mod, musculatura din aceste zone se va dezvolta. Asa ca, daca vei combina obiceiul de a merge des pe bicicleta cu o alimentatie echilibrata si sanatoasa, vei accelera pierderea in greutate.

Cyclingul este benefic pentru viata sexuala - Mersul pe bicicleta in mod regulat te ajuta sa dezvolti musculatura din partea inferioara a abdomenului, iar acesti muschi - asa cum poate banuiai - sunt importanti pentru actul sexual. Dezvoltarea optima a acestor muschi incredibil de importanti are un beneficiu direct asupra vietii tale sexuale.

Mersul cu bicicleta te ajuta sa dormi mai bine - Ai acum un aliat in plus, pentru ca daca ti-ai propus sa iti imbunatatesti calitatea somnului, faptul ca te obosesti bine inainte de a merge la culcare este secretul succesului. Asa ca daca mergi pe bicicleta in mod regulat ori ai ore de cycling la sala, de cateva ori pe saptamana, te poate ajuta sa iti imbunatatesti calitatea somnului.

Recomandari pentru toate varstele

Daca ai o afectiune cronica, discuta cu medicul tau inainte de a incepe orice fel de exercitiu fizic ori inainte de a te urca pe bicicleta. In general, cycling-ul este o activitate care nu iti forteaza organismul, insa poate accentua durerea lombara.

Nu uita ca cycling-ul, atat timp cat este o activitate pe care o faci in mod regulat, reduce riscul de afectiuni cronice, precum bolile cardiovasculare, diabetul de tip 2 si accidentul vascular cerebral. Totodata, poate contribui la buna ta dispozitie si poate ajuta la controlul greutatii.

Pentru beneficii pentru sanatate, adultii si varstnicii ar trebui sa faca cel putin 2 ore si 30 de minute (in total 150 de minute) de activitate fizica de intensitate moderata, in fiecare saptamana. Aici intra si mersul pe bicicleta.

Copiii si adulti tineri ar trebui sa faca cel putin 60 de minute de activitate fizica de intensitate moderata sau intensitate viguroasa, in fiecare zi.

O plimbare de 30 de minute cu bicicleta va contribui si ea la obiectivul tau saptamanal in ceea ce priveste activitatea fizica.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie: NHS Choices - https://www.nhs.uk/live-well/exercise/cycling-for-beginners/

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0