Beneficiile mersului pe bicicletă și recomandări pentru toate vârstele

Pe lângă faptul că ne ajută să dăm jos kilogramele în plus, mersul pe bicicletă are și alte beneficii, așa că acum ai câteva motive în plus pentru a include cycling-ul în regimul tău de fitness.

Este important să reții că mersul pe bicicletă nu doar că este un mijloc de transport prietenos cu mediul înconjurător, ci reprezintă și un excelent exercițiu cardiovascular, care te poate ajuta să slăbești sau să te menții în formă și îți îmbunătățește sănătatea inimii.
Iată mai jos câteva beneficii ale mersului pe bicicletă în mod regulat:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bicicleta este un mijloc de transport care nu poluează mediul înconjurător

Orașele mari sunt afectate de diverse forme de poluare, așa că dacă optezi să mergi cu bicicleta până la locul de muncă și îți convingi și prietenii ori vecinii să facă același lucru, veți ajuta la transformarea orașului, care nu va mai fi la fel de poluat.

Mersul pe bicicletă reduce stresul și îți îmbunătățește sănătatea mentală

Studiile sugerează că cycling-ul declanșează eliberarea de adrenalină și de endorfine în corpul nostru. Această secreție contribuie la starea de bine, ne simțim mai bucuroși și în același timp, ne crește stima de sine. Mersul pe bicicletă poate combate simptomele stresului, anxietății și depresiei. De asemenea, mergând pe bicicletă, ai timp să procesezi anumite situații, să te gândești la anumite planuri și soluții pentru diverse probleme, iar la finalul fiecărei sesiuni de cycling, te vei simți mai bine atât la nivel mental, cât și fizic.

Mersul pe bicicletă are beneficii la nivel cardiovascular

Prin fiecare mișcare a pedalelor vei pune sângele în mișcare și ajuți inima să îl pompeze. Drept rezultat, vei arde calorii și, cu ajutorul mersului cu bicicletă, îți vei menține inima într-o stare constantă de bună funcționare, contribuind la un miocard sănătos. Acest gen de exercițiu îți reduce riscul de afecțiuni cardiovasculare majore și îți menține corpul într-o condiție fizică bună. Un studiu danez efectuat de-a lungul a peste 14 ani, la care au luat parte 30.000 de persoane cu vârste cuprinse între 20 și 93 de ani, a constatat că mersul obișnuit pe bicicletă i-a protejat pe participanți de bolile de inimă.

Mersul cu bicicleta îi dă creierului mai multă energie

Circulația sangvină îmbunătățită și reducerea nivelului de stres fac casă bună cu mersul pe bicicletă, și drept urmare ai parte de un alt efect pozitiv: funcționarea creierului este îmbunătățită. Cycling-ul ajută la dezvoltarea abilităților cognitive la copii și încetinește procesul de deteriorare a creierului la seniori.

Procesul de îmbătrânire este încetinit dacă mergi regulat pe bicicletă

Cercetările au arătat că mersul pe bicicletă are câteva beneficii anti-aging extraordinare. Este un exercițiu fizic de intensitate moderată sau ridicată, care încurajează activitatea mitocondrială a celulelor și încetinește procesul de îmbătrânire. Așa că te vei simți întinerit până la nivel celular dacă mergi pe bicicletă în mod regulat.

Mersul pe bicicletă încurajează pierderea în greutate și contribuie la acumularea masei musculare

Acest beneficiu este unul destul de evident: este o activitate care îți pune sângele în mișcare, care te va ajuta să arzi caloriile în exces și care va duce la pierderea în greutate într-un mod rapid și eficient. Efortul fizic este unul țintit în cycling: zona abdominală și mușchii picioarelor vor fi puse la încercare, iar în acest mod, musculatura din aceste zone se va dezvolta. Așa că, dacă vei combina obiceiul de a merge des pe bicicletă cu o alimentație echilibrată și sănătoasă, vei accelera pierderea în greutate.

Cyclingul este benefic pentru viața sexuală

Mersul pe bicicletă în mod regulat te ajută să dezvolți musculatura din partea inferioară a abdomenului, iar acești mușchi sunt importanți pentru actul sexual. Dezvoltarea optimă a acestor mușchi are un beneficiu direct asupra vieții tale sexuale.

Mersul cu bicicletă te ajută să dormi mai bine

Ai acum un aliat în plus, pentru că dacă ți-ai propus să îți îmbunătățești calitatea somnului, faptul că te obosești moderat dimineața sau după-amiaza este secretul succesului. Așa că dacă mergi pe bicicletă în mod regulat ori ai ore de cycling la sală, de câteva ori pe săptămână, acest lucru te poate ajuta să îți îmbunătățești calitatea somnului. Atenție, încearcă să nu faci efort fizic intens chiar înainte de culcare, deoarece acest lucru poate avea efectul advers, și anume de a-ți crea dificultăți în a adormi.

Recomandări pentru toate vârstele în ceea ce privește mersul pe bicicletă

Dacă ai o afecțiune cronică, discută cu medicul tău înainte de a începe orice fel de exercițiu fizic, inclusiv înainte de a te urca pe bicicletă. În general, cycling-ul este o activitate care nu îți forțează organismul, fiind chiar o formă de sport recomandată pentru persoanele cu poliartrită reumatoidă, însă poate accentua durerea lombară, de exemplu. 

Nu uita că, dacă ești o persoană sănătoasă, mersul pe bicicletă, atât timp cât este o activitate pe care o faci în mod regulat, reduce riscul de afecțiuni cronice, precum bolile cardiovasculare, diabetul de tip 2 și accidentul vascular cerebral. Totodată, cum spuneam, poate contribui la o stare de spirit mai bună și poate ajuta la controlul greutății.

Pentru o stare cât mai bună de sănătate, adulții și vârstnicii ar trebui să facă cel puțin 2 ore și 30 de minute (în total 150 de minute) de activitate fizică de intensitate moderată, în fiecare săptămână, aici intrând și mersul pe bicicletă. În funcție de cât de repede mergi și pe cel fel de teren, mersul pe bicicletă poate fi și o activitate fizică intensă.

Copiii și adulții tineri ar trebui să facă cel puțin 60 de minute de activitate fizică de intensitate moderată sau intensitate viguroasă, în fiecare zi, deci o plimbare cu bicicleta în fiecare zi va contribui și ea la obiectivul săptămânal în ceea ce privește activitatea fizică. 

Dacă în timpul săptămânii nu prea ai timp de sport, mersul pe bicicletă este o activitate excelentă de weekend pentru toată familia, de la copii la bunici. Puteți merge cu toții cu bicicletele într-o drumeție, de exemplu, sau în zone special amenajate în oraș. Pentru a pedala în siguranță, e bine să vă asigurați că știți cu toții regulile de circulație și că purtați căști de protecție, mai ales dacă vă deplasați pe distanțe mai lungi cu teren dificil.
 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie: 
Better Health Channel - Home Keeping active - Cycling - health benefits
https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/cycling-health-benefits


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0