De ce apare durerea lombara dupa ce mergi cu bicicleta & cum poate fi prevenita

Ai observat ca mersul pe bicicleta iti cauzeaza dureri de spate? Iata de ce apare durerea lombara din cauza bicicletei, dar si cum o poti preveni!

Activitatile fizice de intensitate moderata sunt recomandate persoanelor care sufera de dorsalgie joasa, asta pentru ca miscarea fortifica musculatura intregului corp si, totodata, mentine flexibilitatea acestuia. Insa ce ne facem cand vine vorba despre mersul pe bicicleta – este sau nu recomandat sa practicam aceasta activitate daca avem probleme cu durerile de spate joase? In primul rand, trebuie sa intelegi de ce apar durerile lombare atunci cand mergi pe bicicleta.

De ce te doare spatele dupa ce mergi pe bicicleta?

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Durerea lombara aparuta pe fondul mersului pe bicicleta este, de cele mai multe ori, de cauza mecanica. Cauza aparitiei durerilor lombare in urma mersului pe bicicleta este postura incorecta si folosirea unei biciclete nepotrivite sau nereglate corespunzator. 

Daca folosesti o bicicleta prea mare pentru tine ori daca nu reglezi saua acesteia si te fortezi sa ajungi la pedale, vei suprasolicita musculatura lombara iar astfel pot aparea durerile.

Totodata, durerile pot aparea si din cauza anatomice – de pilda, daca ai un aliniament incorect al coloanei vertebrale (despre care stii sau nu), statul in sa si pedalatul iti pot cauza dureri.

Pacientii care sufera de hernie de disc pot avea dureri lombare din cauza presiunii crescute puse pe zona lombara in timpul mersului pe bicicleta. Gropile ori drumurile cu denivelari contribuie la aparitia si la accentuarea durerilor.

O alta cauza a declansarii durerilor de spate – nu neaparat in zona lombara, poate consta si in postura gresita adoptata. Unele persoane au tendinta de a sta prea aplecate pe ghidonul bicicletei, iar aceasta postura este la fel de daunatoare precum cea adoptata in fata computerului, la birou. Atunci cand mergi pe bicicleta, e indicat sa iti mentii spatele cat mai drept.

Cum sa previi durerile lombare cand mergi cu bicicleta

Regleaza-ti bicicleta astfel incat sa fie cat mai confortabila – regleaza saua astfel incat sa tii picioarele intr-o postura cat mai buna atunci cand pedalezi si ridica/ coboara ghidonul in asa fel incat sa iti poti tine mainile pe el fara sa fie nevoie sa iti curbezi coloana vertebrala. O bicicleta potrivita reduce considerabil riscul de dureri lombare.

Fortifica musculatura spatelui – ciclistii trebuie sa aiba muschii din zona lombara foarte lucrati, astfel incat acestia sa sustina fara efort partea de sus a corpului. Poti reusi acest lucru atat prin practicarea unor exercitii banale de gimnastica, cat si prin yoga, pilates, fitness sau alte activitati sportive.

Opreste-te imediat ce simti disconfort – daca ai senzatia ca musculatura lombara este fortata in timpul mersului pe bicicleta, e indicat sa te opresti. Asculta-ti corpul si vei evita astfel o multime de probleme.

Alege intelept momentul in care sa te plimbi cu bicicleta – dupa o zi de stat pe scaun, la birou, e mai intelept sa mergi la alergat, la sala sau la bazinul de inot decat sa te urci pe bicicleta. Asta pentru ca zona lombara este deja suprasolicitata de orele petrecute stand in sezut, iar bicicleta nu ar face altceva decat sa adauge presiune. Asadar, in cazul in care ai un job de birou si esti predispus la dureri lombare, e recomandat sa lasi plimbarile cu bicicleta pentru zilele de weekend, iar in cursul saptamanii sa te orientezi, mai degraba, catre alt tip de activitati fizice.

Cand e cazul sa renunti la mersul pe bicicleta daca suferi de dureri lombare

Daca plimbarea cu bicicleta iti declanseaza o criza de dureri lombare, e cazul sa mergi la medic si sa lasi, cel putin pentru o perioada, bicicleta deoparte.

Daca ai hernie de disc in stadiu avansat, medicul iti va recomanda sa eviti mersul pe bicicleta, intrucat iti poate agrava problema.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0