Remedii pentru durerile cronice de spate

Durerile cronice de spate iti dau batai de cap? Iata cateva remedii la indemana care te vor ajuta sa le combati, dar si sa le previi!

Indiferent de cauza durerilor cronice de spate, exista intotdeauna o solutie care poate elimina sau macar ameliora durerile de spate.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Compresele reci – gheata face minuni pentru ameliorarea durerilor, blocand semnalele care transmit durerea si ameliorand totodata inflamatia. Pentru a ameliora durerile de spate, pune pe zonele dureroase comprese reci pe care le vei mentine pret de 20 de minute. Poti folosi compresele reci de cate ori simti nevoia, pe parcursul zilei. Compresele reci sunt eficiente in primele 48 de ore de la aparitia durerii.

Compresele calde – la 48 de ore dupa instalarea durerii, compresele reci ar trebui inlocuite cu cele calde, care stimuleaza circulatia sanguina, accelerand vindecarea. De asemenea, compresele calde reduc si spasmele musculare care pot cauza dureri. Acestea trebuie mentinute tot 20 de minute.

Masajul – masarea unui muschi incordat, tensionat, reprezinta una dintre cele mai eficiente metode de a ameliora durerea. Un studiu a confirmat faptul ca masajul, combinat cu alte metode de tratament, poate reduce durerea de spate, poate imbunatati postura, dar poate reduce si nevoia de a folosi medicatie antiinflamatoare. Pentru a potenta efectul masajului, se poate folosi un unguent cu efect antiinflamator.

Exercitiile de gimnastica medicala – unele exercitii pot ameliora durerile cronice de spate. De pilda, flotarile sunt extrem de eficiente in combaterea durerilor lombare. Insa si banalul mers pe o suprafata plana are efecte terapeutice in cazul durerilor de spate. Intinderile musculare practicate la pilates sau la yoga ajuta, de asemenea, la detensionarea musculara si amelioreaza durerile de spate.

Baia relaxanta cu sare Epsom – probabil ca nu vezi nicio legatura intre sarea Epsom si durerile cronice de spate. Insa sulfatul de magneziu patrunde in piele si detensioneaza musculatura tensionata, avand un puternic efect relaxant. Este recomandat sa facem o baie cu sare Epsom de 20 de minute dupa ce practicam exercitii fizice, pentru a reduce riscul aparitiei durerilor de spate din cauza intinderilor musculare.

 

 

Modificarea pozitiei de somn – daca suferi de dureri cronice de spate, renunta definitiv la dormitul pe burta intrucat aceasta postura tensioneaza zona lombara si faciliteaza instalarea durerilor de spate. Ideal ar fi sa dormi pe spate, cu o perna sub picioare, ori pe o parte, cu genunchii adusi la piept si o perna intre genunchi.

Folosirea unor tehnici de relaxare – studiile facute in domeniu au dovedit faptul ca meditatia, tehnicile de respiratie, tai chi-ul si yoga nu numai ca sunt benefice pentru minte, ci sunt benefice si pentru trup. Mai exact, acestea pot ameliora durerile de spate si pot reduce peridiodicitatea cu care episoadele durerilor de spate apar.

Folosirea unor suplimente alimentare care reduc inflamatia si durerea – anumite suplimente alimentare, precum cele pe baza de ulei de peste, pe baza de turmeric, magneziu sau ulei esential de menta pot combate durerile cronice de spate. Ia asemenea suplimente numai dupa ce te consulti cu medicul tau.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0