Antrenamentele cardio vs cele cu greutati - ce alegi daca vrei sa slabesti?

Daca vrei sa slabesti, probabil ca si tu te intrebi care dintre aceste antrenamente te ajuta mai mult. Ambele te sustin in lupta cu kilogramele, insa specialistii te ajuta sa intelegi cum arde organismul caloriile in timpul fiecaruia!

Un antrenament cardio arde mai multe calorii pe moment, insa antrenamentul cu greutati determina organsimul sa arda mai multe calorii pe parcursul intregii zile, dar si pe termen lung.

Exercitiile cardio sunt exercitii de tip aerobic. Acestea determina accelerarea pulsului, a respiratiei, dar si arderea mai rapida a caloriilor. Mersul pe bicicleta, dansul si zumba sunt considerate activitati cardio.

Pe de alta parte insa, exercitiile cu greutati fac parte din categoria exercitiilor anaerobe, adica a celor care implica o activitate fizica intensa, insa de scurta durata, care foloseste energia din sursele proprii ale organismului, fara sa se bazeze pe respiratie, ca in cazul celor cardio. Ridicarea greutatilor si orice fel de exercitiu de forta permit cresterea masei musculare, ceea ce accelereaza metabolismul si determina corpul sa arda mai multe calorii pe termen lung.

Exercitiile cardio vs cele cu greutati

O persoana care cantareste 73 de kilograme, va reusi sa arda in 30 de minute de jogging in ritm moderat in jur de 250 de calorii. In acelasi timp, un antrenament cu greutati va reusi sa arda tot intr-o jumatate de ora intre 130 si 220 de calorii.

Asadar, antrenamentul cardio determina organismul sa arda mai multe calorii decat cel cu greutati.

Totusi, antrenamentul cu greutati are beneficii suplimentare – acesta creste masa musculara, iar musculatura arde mai multe calorii chiar si in stare de repaus, in comparatie cu alte tesuturi, printre care si cele adipoase. Asadar, ridicarile de greutati accelereaza rata metabolismului bazal.

Un alt avantaj al antrenamentelor cu greutati consta in faptul ca acestea iti permit sa iti modelezi corpul in functie de ce iti doresti sa obtii. Exercitiile cardio te ajuta sa slabesti, insa nu iti lucreaza anumite zone.

Asadar, daca vrei sa slabesti rapid, alege cardio, insa daca vrei sa slabesti armonios si sa iti lucrezi corpul, alege greutatile. Ideal este sa combini cele doua tipuri de antrenamente pentru rezultate uimitoare. Discuta cu antrenorul de la sala de fitness despre intentia ta si acesta iti poate face un program personalizat, care sa includa atat zile de cardio, cat si zile in care sa practici antrenamentele cu greutati.

Cat sport ar trebui sa practici pentru a slabi?

Pentru eliminarea kilogramelor in plus, specialistii sustin ca e nevoie de peste 150 de minute de sport pe saptamana – este vorba despre antrenamente de intensitate medie si mare. In aceasta categorie intra si antrenamentele cardio, dar si cele cu greutati.

Daca doresti numai sa iti mentii greutatea, si cele 150 de minute de sport pe saptamana sunt suficiente.

Daca esti incepator si nu stii cum sa te organizezi, iata cateva idei de antrenamente cardio pe care le poti face fara indrumarea unui antrenor:

  • Plimbari in ritm alert – arzi in jur de 260 de calorii pe ora.
  • Jogging – vei consuma pana la 600 de calorii pe ora daca ai un ritm accelerat.
  • Mersul pe bicicleta – poti arde 500 – 1000 calorii pe ora, in functie de viteza, dar si de unghiul de inclinatie al suprafetei pe care mergi.
  • Saritul corzii – aproximativ 660 de calorii pe ora poti arde cu coarda.


In ceea ce priveste antrenamentul cu greutati, poti incepe cu genuflexiunile cu gantere in ambele maini, dar si cu abdomene cu bila de fitness de 2,5 kilograme.

Foarte important este insa ca, pe langa sport, trebuie sa tii si dieta daca vrei sa slabesti. Pe termen lung, vei reusi sa iti mentii greutatea numai daca imbini regimul alimentar echilibrat cu activitatile fizice practicate in mod regulat.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0