Antrenamentul care accelereaza metabolismul

Timpul nu este suficient pentru a face antrenamentul perfect? Antrenamentul care accelereaza metabolismul este mai mult decat o rutina obisnuita. Scopul acestui antrenament este de a mari numarul de calorii arse si de a accelera metabolismul lent.

antrenament metabolism lent

Antrenamentul de astazi se bazeaza pe serii multe cu pauze scurte intermediare. Fa primul exercitiu pana la ultima repetare si ia pauza pentru 15 secunde, ulterior repetand acelasi exercitiu de inca 5 ori si de fiecare data, stai cate 15 secunde in pauza.

Continua cu celelalte exercitii fiecare de cate 6 ori, cu 15 secunde de pauza intre serii. Nu uita ca poti micsora numarul de repetari daca este prea greu, insa nu sta mai mult de 15 secunde in pauza. Iata ce ai de facut:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Exercitiul numarul 1

  • Din plansa te ridici folosind muschii tricepsilor.
  • Executa 10 repetari/ 5 serii/ stai 15 secunde in pauza.

exercitiul 1 florin cujba exercitiul 1 florin cujba 2

Exercitiul numarul 2

  • Sarituri laterale.
  • 60 repetari/5 serii/15 secunde pauza intre serii.

sarituri florin 1 sarituri florin 2  

Exercitiul numarul 3

  • Din pozitia de flotare, incerci sa-ti atingi umerii alternativ.
  • 30 de repetari/5 serii/pauza 15 secunde intre serii.

flotari florin 1 flotari florin 2    

Repeta de 3 ori aceasta rutina. Nu dureaza mai mult de 35 de minute, dar rezultatele sunt extraordinare! Spor la miscare!

Alte lucruri de care sa tii cont daca vrei sa iti accelerezi metabolismul

Metabolismul este un termen care descrie toate reactiile chimice din corpul tau. Aceste reactii chimice care iti mentin corpul in functiune.

Cuvantul metabolism este folosit adeseori interschimbabil cu termenul "rata metabolica" sau numarul de calorii pe care le arzi.

Cu cat este mai mare rata metabolica, cu atat mai multe calorii arzi si cu atat iti este mai usor sa iti reduci greutatea si sa tii kilogramele nedorite la distanta.

Faptul ca ai un metabolism rapid iti poate da enegie si te poate face sa te simti mai bine. Sunt si persoane care au un metabolism lent, carora le este mai greu sa slabeasca. Din fericire, exista mai multe masuri la care poti apela pentru a-ti accelera metabolismul.

Mananca mai multe proteine la fiecare masa

Faptul ca mananci alimente iti poate stimula metabolismul vreme de cateva ore. Acesta este numit efectul termogenic al alimentelor. El este cauzat de caloriile suplimentare necesare pentru a digera, absorbi si procesa nutrientii din alimentele de la masa respectiva.

roteinele sunt cele care determina cea mai mare crestere in ceea ce priveste efectul termogenic al alimentelor. Ele iti cresc rata metabolica cu pana la 15-30%, in comparatie cu carbohidratii (5-10%) si grasimile (0-3%).

Numeroase studii au dovedit ca un consum de proteine te ajuta sa te simti mai satul si te impiedica sa mananci in exces la urmatoarele mese.

Bea mai multa apa rece

Persoanele care beau apa in locul bauturilor indulcite cu zahar au mai mult succes cand vine vorba despre slabit si de a tine kilogramele la distanta. Asta deoarece bauturile cu zahar contin calorii, asa ca, inlocuindu-le cu apa, iti vei reduce automat aportul de calorii.

Nu uita: consumul de apa poate, totodata, sa iti accelereze metabolismul temporar. Studiile au aratat ca daca bei 0,5 litri de apa, aceasta iti creste metabolismul bazal (sau rata metabolismului bazal, cand organismul se afla in repaus total) cu pana la 10-30% pe o perioada de aproximativ 1 ora.

Alege un antrenamentul pe intervale de intensitate ridicata (HIIT)

Antrenamentul HIIT (adica pe intervale de intensitate ridicata) implica sesiuni foarte rapide si foarte intense de activitate. Acest tip de antrenament te poate ajuta sa arzi mai multa grasime din corp, prin faptul ca iti creste rata metabolica, chiar si dupa ce antrenamentele tale au luat sfarsit, arata studiile.

Se crede ca acest efect este mai mare pentru antrenamentele tip HIIT in comparatie cu alte tipuri de exercitii. Mai mult, studiile au dovedit ca HIIT te ajuta sa arzi grasimea. Un studiu in care participantii au fost barbati tineri supraponderali aratat ca 12 saptamani de exercitii pe intervale de intensitate ridicata au redus masa de grasime corporala cu 2 kg si grasimea de pe burta cu 17%.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bibliografie:

  • Studiul "Ghrelin and glucagon-like peptide 1 concentrations, 24-h satiety, and energy and substrate metabolism during a high-protein diet and measured in a respiration chamber.", publicat in 2006 in The American Journal of Clinical Nutrition, autori Lejeune MP1, Westerterp KR, Adam TC, Luscombe-Marsh ND, Westerterp-Plantenga MS.
  • Studiul "Effect of 'water induced thermogenesis' on body weight, body mass index and body composition of overweight subjects.", publicat in 2013 in Journal of Clinical and Diagnostic Research, autori Vij VA, Joshi AS.
  • Studiul "Water-induced thermogenesis.", publicat in 2003 in The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, autori Boschmann M, Steiniger J, Hille U, Tank J, Adams F, Sharma AM, Klaus S, Luft FC, Jordan J.
  • Studiul "Two minutes of sprint-interval exercise elicits 24-hr oxygen consumption similar to that of 30 min of continuous endurance exercise.", publicat in 2012 in International Journal of Sport, Nutrition and Exercise Metabolism, autori Hazell TJ, Olver TD, Hamilton CD, Lemon P WR.
  • Studiul "The effect of high-intensity intermittent exercise on body composition of overweight young males.", publicat in 2012 in Journal of Obesity, autori Heydari M, Freund J, Boutcher SH.
Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0