Cel mai bun antrenament pentru orele diminetii, in functie de forma corpului tau

Pentru ca antrenamentul facut la primele ore ale diminetii sa dea randament, e indicat ca acesta sa fie ales in functie de tipologia corpului tau.

Exista 3 tipuri somatice ale corpului, care arata constitutia corporala, precum si predispozitia catre anumite situatii. In functie de tipologia corpului tau, iti poti alege cel mai eficient antrenament.

Tipul ectomorf

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Persoanele care au forma corpului ectomorfa sunt slabe de la natura si intampina dificultati atunci cand vine vorba despre acumularea de kilograme.

Acestea au structura osoasa mica, putina grasime corporala si nu sunt predispuse la cresterea tesutului adipos, precum nici la marirea masei musculare.

Cei care se incadreaza in categoria tipului ectomorf au tendinta de a se orienta catre activitatile de anduranta precum alergatul. Insa mai eficient ar fi sa faca antrenamente de forta, mai ales dimineata. Exercitiile cu greutati precum si saritul corzii ori genuflexiunile nu ar trebui sa lipseasca din antrenamentul zilnic.

Micul dejun dupa antrenamentul de dimineata poate fi bogat in carbohidrati, insa trebuie alesi unii de calitate – cartoful dulce e o sursa de carbohidrati ideala pentru micul dejun. Ouale fierte, migdalele, dar si fructele se pot regasi pe masa de dimineata.

Tipul endomorf

Persoanele care au forma corpului endomorfa sunt predispuse ingrasarii si intampina totodata dificultati atunci cand vine vorba despre scaderea in greutate. Grasimea are tendinta de a se depozita mai ales pe solduri si pe glezne. Structura osoasa este si ea mare.

Antrenamentul de dimineata ar trebui sa fie, in cazul persoanelor endomorfe, una relaxanta, care sa mizeze in primul rand pe scaderea nivelului de cortizol din organism – acest hormon al stresului faciliteaza acumularea de grasimi. Yoga, pilates si meditatia sunt recomandate mai ales dimineata.

Se recomanda evitarea antrenamentelor foarte intense si solicitante la primele ore ale diminetii, intrucat acestea determina cresterea nivelului de cortizol.

Inainte de antranementul de dimineata, se recomanda o gustare usoara – o banana, un baton proteic.

La micul dejun se recomanda alimente pe baza de grasimi sanatoase, proteine si carbohidrati – avocado, iaurt grecesc, oua, fulgi de ovaz.

Tipul mezomorf

Persoanele cu forma corpului mezomorfa au structura osoasa medie, corp atletic si isi maresc cu usurinta masa musculara. Trunchiul acestora este puternic, soldurile sunt echilibrate si grasimea corporala este absenta sau se regaseste in cantitati reduse.

Antrenamentul de dimineata trebuie sa fie unul echilibrat. Antrenamentul de forta este recomandat, dar si exercitiile cardio ar trebui sa se regaseasca in rutina zilnica.

Inainte de sesiunea de sport de dimineata, persoanele cu corpul mezomorf ar trebui sa consume o gustare pe baza de proteine si carbohidrati, care sa faciliteze cresterea masei musculare.

Apoi, micul dejun ar trebui sa fie unul echilibrat – poate contine branza cottage, nuci ori fructe proaspete.

Ce poti face, in paralel cu sportul, pentru a reusi sa scapi de kilogramele in plus

Daca vrei sa slabesti sau sa iti mentii greutatea, trebuie sa iti modifici stilul de viata cu totul, nu este suficient numai sa practici sport.  

Dieta adoptata in timp ce vrei sa slabesti trebuie sa fie una sanatoasa, echilibrata, insa totodata sa creeze si deficit caloric. Pentru ca organismul sa arda grasimile si kilogramele in plus sa se topeasca, deficitul caloric este esential – asta inseamna ca trebuie sa reduci portiile de mancare consumate. Reducerea consumului cu 300-400 de calorii pe zi te va ajuta sa slabesti, mai ales daca practici si sport in mod regulat.

Hidratarea este, de asemenea, foarte importanta asa ca bea multa apa, ceaiuri si consuma supe. Lichidele nu numai ca tin apetitul sub control, insa totodata elimina toxinele din organism si sustin procesul de slabire.

Apeleaza la ajutorul unui antrenor de fitness, dar si la cel al unui nutritionist, si vei reusi sa slabesti eficient si fara sa iti pui sanatatea in pericol.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0