8 sfaturi de nutritie, sanatate si sport, pentru a avea un corp de invidiat

Urmatoarele sfaturi sunt pentru a te ghida si educa in ceea ce priveste alegerile in materie de nutritie si sanatate si cum putem face aceste alegeri sustenabile si de durata.

Alegerile noastre in materie de nutritie si sport ne pot influenta parcursul catre un stil de viata sanatos. Respecta aceste reguli si vei scapa de kilogramele in exces, vei avea un corp tonifiat si te vei simti mai bine.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

1. Consuma mai multe proteine decat de obicei. Foarte multe persoane consuma mult mai multi carbohidrati decat realizeaza. La fiecare masa, ar trebui sa ai proteine, deoarece acestea participa la dezvoltarea calitativa a masei musculare, ceea ce automat se traduce printr-un metabolism accelerat.

2. Atentie la organism. O compozitie corporala scazuta in tesut adipos si crescuta in densitate musculara este cel mai important aspect. Spre exemplu, daca este necesar sa consumi 2000 de kcal pe zi pentru a-ti mentine greutatea, tot ce vei consuma peste se va depune. De aceea, recomand extra proteina, deoarece nu vom stoca niciodata tesut adipos, chiar daca depasim putin limitele si cu siguranta nu vei mai avea senzatia de foame.

3. Antreneaza-te in forta. Cand te antrenezi, gandeste-te la tipul de antrenament, intensitate si frecventa. Este important ca antrenamentele tale sa contina ambele variante: forta si cardio. Cea mai buna metoda este 25 de minute cu greutati si 25 minute de HIT (high intensity training), adica antrenamente de intensitate mare.

4. Atentie la program. Consuma alimente la ore potrivite din zi, la ore potrivite inainte si dupa antrenament. Consumul de carbohidrati la momentul potrivit din zi, pentru a fi utilizati in antrenament, este un alt aspect extrem de important. Incearca sa consumi carbohidrati dimineata, la pranz ceva mai putini, iar seara spre deloc. Intre mese, cate o gustare va ajuta metabolismul sa ramana activ.

5. Hidratarea. Scade consumul de sucuri si de bauturi alcoolice mai ales in zilele in care nu faci antrenamente. Iti recomand sa combini intr-un pahar jumatate fresh de fructe cu jumatate apa. Astfel, carbohidratii sunt mai putini. Consuma minimum 2 litri de apa pe zi.

6. Consuma legume. Legumele sunt secretul pentru un organism fara tesut adipos. Daca puteti, introduceti legumele la orice masa. Unele legume contin proteina vegetala. Deoarece contin fibre, carbohidrati buni, vitamine, minerale si apa, legumele ajuta organismul sa functioneze la parametri optimi si astfel metabolismul se va accelera si vom arde si mai mult din tesutul adipos nedorit.

7. Consuma fructe. Fructele la fel ca si legumele sunt bogate in fibre, vitamine, minerale si apa. Va recomand sa alegeti cu grija ce fructe consumati si la ce ore, deoarece contin zahar (fructoza) care ne poate ingreuna evolutia.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

8. Spune NU! Spune nu batoanelor din cereale care contin zahar, produselor procesate, grasimilor hidrogenate din zona de patiserie. Optati pentru dieta de tip mediteranean bogata in peste, legume, fructe si ulei de masline. Spor la miscare!

Alimentele care te ajuta sa construiesti masa musculara

Daca obiectivul tau este sa castigi masa musculara, ar trebui sa te concentrezi pe a face exercitiile fizice cu regularitate si pe a manca mai multe alimente care ajuta la construirea musculaturii, in fiecare zi.

Mai jos sunt cateva recomandari de alimente care contin multe proteine:

  • Ouale - contin proteina de inalta calitate, grasimi sanatoase si alti nutrienti importanti, precum complexul de vitamine B si colina.
  • Somonul - este o optiune excelenta pentru a construi masa musculara si pentru a avea o dieta sanatoasa. Fiecare portie de 85 de grame de somon contine aproximativ 17 g de proteine, aproape 2 grame de acizi grasi Omega-3 si mai multe vitamine importante din complexul B.
  • Pieptul de pui - Este bogat in proteine de inalta calitate, contine cantitati generoase de niacina si vitamina B6, care pot fi foarte importante daca esti activ. Aceste vitamine iti ajuta corpul sa functioneze bine in timpul activitatii fizice si exercitiilor.
  • Tonul - pe langa cantitatea mare de proteine pe care o ai la o portie, tonul contine si mari procente de vitamina A si de vitamine din complexul B, inclusiv B12, niacina si B6. In plus, tonul iti asigura mari cantitati de acizi grasi Omega-3, care sustin sanatatea muschilor tai.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0