Exercitiile cu greutati: de ce e gresit sa faci aceleasi exercitii zilnic

Exercitiile cu greutati iti tonifica musculatura si iti cresc, totodata, anduranta. E important insa sa stii cum si cand sa folosesti greutatile pentru ca rezultatele sa fie cele dorite.

Ridicarea greutatilor, oricum ar fi aceasta facuta, are urmatoarele rezultate: intareste musculatura, te ajuta sa slabesti, dar si sa iti mentii silueta. Un antrenament pe baza de greutati facut ca la carte te ajuta, in mai putin de 12 saptamani, sa dezvolti musculatura, sa maresti anduranta, sa iti fortifici tendoanele, dar si ligamentele. Daca, pe langa antrenamentul cu greutati, ai o dieta echilibrata, vei reusi sa iti scluptezi corpul intr-un timp record.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Avem obiceiul de a ne forma o rutina atunci cand este vorba despre mersul la sala ori exercitiile pe care le facem acasa. De regula, incepem si terminam cu aceleasi exercitii. Rutina aceasta este buna pentru ca ne disciplineaza si ne ajuta sa ne pastram obiceiurile, exista insa si un dezavantaj al rutinei unui antrenament, despre care rareori se vorbeste.

Potrivit specialistilor, atunci cand te antrenezi cu aceleasi greutati zile la rand, apoi saptamani, in timp, corpul tau se adapteaza si capata rezistenta – asta inseamna ca nu vei mai vedea o evolutie din punct de vedere al tonificarii musculare ori a hipertrofiei (n.r. cresterea in volum a unui tesut).

Pentru o evolutie permanenta, ideal ar fi sa folosim, pe masura ce capatam anduranta, greutati din ce in ce mai grele. De asemenea, si exercitiile trebuie diversificate pentru rezultate optime.

Exista si un truc care te poate ajuta sa iti dai seama cand ai capatat anduranta si poti creste greutatea cu care lucrezi, In momentul in care poti face inca doua ridicari fata de cat faci de obicei, e cazul sa treci la greutati mai mari.

Greseli pe care sa le previi atunci cand faci exercitii cu greutati

Exista o serie de greseli pe care le poti face daca folosesti greutatile in antrenamentul tau.

  • Folosirea unor greutati prea mari de la primul antrenament nu este indicata.
  • Executarea exercitiilor in graba. Realizarea exercitiilor lent produce mai multa tensiune musculara decat executarea rapida.
  • Atat pauzele prea lungi, cat si pauzele prea scurte dintre exercitii sunt contraindicate. Timpul de relaxare dintre exercitii ar trebui sa fie de minimum 30 de secunde si maximum 90 de secunde.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Daca incepi un antrenament pe baza de exercitii cu greutati, tine cont de urmatoarele aspecte:

  • Hidrateaza-te consumand 8-10 pahare de apa pe zi, dintre care cel putin 2 in timpul antrenamentului
  • Consuma mese echilibrate, in portii mici, care sa contina atat proteine, cat si carbohidrati, insa intotdeauna cu o ora inainte sau dupa antrenament. Surse excelente de proteine sunt carnea de curcan, de vita sau de peste, in timp ce la capitolul carbohidrati, ovazul si orezul sunt surse pretioase
  • Daca faci si exercitii cardio, fa-le intotdeauna dupa ce faci exercitiile cu greutati, niciodata inainte
  • Pentru a nu iti pierde motivatia de-a lungul timpului, fa-ti un obicei din a te fotografia dupa fiecare antrenament. Astfel, vei observa progresul cu usurinta si vei fi determinat sa continui

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0