Alimente bogate in proteine, ideale pentru vegetarieni

Daca vrei sa fii in forma sau iti propui sa slabesti intr-un mod sanatos, medicii nutritionisti iti recomanda cateva surse de proteine vegetale care incurajeaza pierderea in greutate si care, in acelasi timp, iti asigura o cantitate suficienta de proteine pentru a avea un corp sanatos.

Proteinele sunt importante pentru buna functionare a corpului nostru. Avem nevoie de ele pentru ca ele formeaza toate globulele sanguine, ajuta la construirea si repararea tesuturilor, asa ca este important sa consumi surse bune de proteine daca vrei sa ai un corp sanatos si sa fii in forma.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Daca esti vegetarian si nu iti asiguri necesarul de proteine din carne, ai cateva optiuni pentru a inlocui produsele din carne si pentru a manca sanatos, asigurandu-ti cantitatea necesara de proteine.

Quinoa

Este o planta din familia amarantului, fiind cultivata in principal pentru semintele ei comestibile. Nu contine gluten, are o cantitate mare de proteine si contine toti cei 9 aminoacizi esentiali. Quinoa (care este considerata o pseudo-cereala) iti ofera mari cantitati de fibre si, in acelasi timp, are un indice glicemic scazut, care mentine glicemia sub control. Fiind bogata in proteine, iti creste metabolismul si iti reduce pofta de mancare.

Leguminoasele

De la fasolea boabe, naut si pana la linte si mazare uscata, familia leguminoaselor ne aminteste ca toti membrii ei sunt, de fapt, surse bogate in proteine si ca ne asigura necesarul unor nutrienti importanti, precum fibrele, acidul folic si zincul. Aceste surse de proteine vegetale sunt accesibile si pot fi o optiune sanatoasa si perfecta pentru vegetarienii si persoanele care merg la sala de fitness, care isi doresc sa includa mai multe proteine in dietele lor. Din leguminoase poti face combinatii interesante, adaugandu-le in salatele tale, in supe sau in diverse preparate.

Nucile si semintele

Iti poti incepe ziua intr-un mod sanatos, adaugand in alimentatia ta cateva nuci si seminte. Nucile/oleaginoasele precum migdalele si nucile romanesti vor aduce o cantitate buna de proteine si de fibre in dieta ta. Acestea sunt bogate in grasimi sanatoase, contin mangan si vitamina E, care te vor proteja impotriva actiunii radicalilor liberi si vor lupta impotriva inflamatiei din corp.

De asemenea, poti folosi si semintele de dovleac sau pe cele de floarea-soarelui, incluzandu-le in bolul tau cu cereale, de la micul dejun, sau combinandu-le intr-un iaurt, pe post de gustare la amiaza. Daca ai facut efort, le poti folosi intr-o reteta de smoothie hranitor, care te va ajuta sa te mentii in forma. Nutritionistii spun ca aceste seminte bogate in proteine joaca un rol vital in pierderea in greutate, prin faptul ca ajuta la construirea masei musculare si prin faptul ca ne ajuta sa ne mentinem senzatia de satietate mai mult timp.

Amarantul

Tehnic vorbind, este considerat tot o pseudo-cereala, la fel ca semintele de quinoa. Poate fi preparat sau macinat (transformat in faina) la fel ca cerealele cu gluten pe care le cunoastem. Amarantul ofera 8-9 grame de proteine la o cana fiarta (240 ml) si este o sursa completa de proteine. De asemenea, el este o sursa buna de carbohidrati complecsi, fibre, fier, mangan, fosfor si magneziu.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Spirulina

Obtinuta din algele albastre-verzi, spirulina este o adevarata "uzina" din punct de vedere nutritional. Doua linguri de spirulina iti asigura 8 grame de proteine complete, pe langa faptul ca acopera 22% din necesarul zilnic de fier si de tiamina (vitamina B1). De asemenea, spirulina contine cantitati relativ mari de magneziu, riboflavina (vitamina B2), mangan, potasiu si mici cantitati din alti nutrienti de care corpul tau are nevoie, inclusiv acizi grasi esentiali. Retine ca spirulina este un aliment nutritiv si bogat in proteine, cu multe beneficii pentru sanatate.


Sursa foto: shutterstock.com

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0