10 proteine de origine animala care nu iti vor sabota dieta

proteine-animale-slabe

Proteinele ne ajuta sa ne simtim satuli si ni se pare dificil sa renuntam la ele cand tinem o dieta. Insa cum echilibram nevoia de proteine cu aportul scazut de grasimi necesar unui regim de slabit? Solutia sunt proteinele slabe, pe care le gasim in mai multe produse de origine animala decat v-ati astepta. Trebuie doar sa stim sa alegem corect.

1. Carnea de vita care provine de la picioarele din spate ale animalului

Orice friptura din soldul vitei este mai slaba decat una care provine din partea din fata a animalului. Asadar, cereti-i macelarului sa va pastreze aceste bucati de carne si preparati-le la gratar sau la cuptor, cu multe condimente savuroase.

2. Carnea de porc care provine din partea din spate a animalului

Ca si in cazul vitei, si carnea de porc este mai slaba in zona picioarelor si soldurilor din spate.

3. Albusurile de ou

Un albus de ou mediu contine aproximativ 17 calorii, zero grasimi si peste 3,5 grame de proteine. De altfel, in albus se gasesc mai mult de jumatate dintre proteinele din ou, dar si majoritatea cantitatii de potasiu, magneziu si riboflavina.

4. Scoici

O portie medie de scoici gatite la abur are mai putin de 100 de calorii, dar este o sursa excelenta de proteine: 17 grame.

5. Pieptul de pui

Carnea de pui de tara este una dintre cele mai accesibile variante de proteina animala sanatoasa. Un piept de pui mic, fara piele, are aproximativ 128 de calorii si 26 de grame de proteine.

6. Pastrav

Un pastrav curcubeu mic, sau o jumatate de pastrav mai mare, contine aproximativ 128 de calorii, 1,3 grame de grasimi naturate, 1,5 grame de grasimi polinesaturate (inclusiv omega 3) si 20 de grame de proteine de calitate.

7. Creveti

O portie mica de creveti (70 - 80 de grame), pe care o puteti combina cu o salata, contine aproximatic 84 de calorii si 20 de grame de proteine.

8. Midii

Si midiile sunt o sursa excelenta de proteine de origine animala. 100 de grame de midii contin aproximativ 145 de calorii si 16 grame de proteine.

9. Piept de curcan

Desi nu este inca atat de populara, carnea de curcan este putin mai slaba decat cea de pui. Comparativ, puteti obtine cam aceeasi cantitate de proteine din ambele tipuri de carne, daca le gatiti corect, fara prajeala si grasimi.

10. Somonul de Alaska

Somonul este unul dintre cei mai sanatosi pesti, in special datorita aportului de grasimi sanatoase. 80 de grame de somon contin 156 calorii, 1,7 grame de grasimi saturate, 1,4 grame de grasimi polinesaturate (inclusiv omega 3) si 23 de grame de proteine.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0