5 alimente care ne ajuta sa intarim sistemul imunitar in sezonul rece

Pentru a face mai usor fata sezonului rece, iti recomandam cateva alimente care contribuie la intarirea sistemului imunitar, fiind bogate in antioxidanti, vitamine si substante nutritive.

Astfel vei tine mai usor raceala la distanta, mai ales daca reusesti sa integrezi in programul zilnic si cateva exercitii fizice.

Merele

Sunt fructe delicioase care pot fi consumate ca atare sau in diverse retete, la deserturi sau feluri principale. Efectul lor pozitiv e potentat si de coaja, asa ca e bine sa nu o indepartezi. Merele sunt fructe ce contin vitaminele C, E, A, B1 si B2, dar si fibre, care ajuta digestia, precum si calciu si magneziu.

Strugurii

Ideali sunt cei rosii, bogati in resveratol. Excelenti cruzi, ca gustare ori sub forma de sucuri si chiar ca must, strugurii contribuie la intarirea sistemului imunitar. Sunt minunati si consumati alaturi de alte fructe, sub forma de salata de fructe, insa e bine sa nu adaugi si zahar sau frisca. O salata de fructe e mult mai sanatoasa consumata fara astfel de adaosuri traditionale. Daca pui si nuci si stafide, vei adauga si un element crocant, care va da mai multa savoare.

Ciupercile

In salate, supe crema, tocanite, chiftele, umplute la cuptor sau alaturi de alte legume in traditionala zacusca, ciupercile ajuta organismul sa se confrunte cu frigul. Au vitamina C, dar si B2, B3 si B5, contin si ele fibre, proteine si minerale, precum si potasiu, zinc, fosfor, cupru si seleniu.

Macesele

Majoritatea oamenilor le asociaza cu infuzia care se poate face din ele, dulce acrisoara, bogata in vitamina C. Le gasesti, insa, si sub forma de gemuri sau marmelade, in magazinele tip super market, ori tincturi, la magazine tip plafar. Sunt excelente in protejarea organismului, dar contribuie si la sanatatea pielii, continand si vitaminele E, K si A, precul si calciu, fier, potasiu, zinc, fier si seleniu.

Sfecla

Bors rosu rusesc, salata cu sfecla si hrean, piure de sfecla, suc de sfecla – sunt doar cateva retete in care poti consuma aceasta leguma de un roz intens. Sfecla contine mangan si vitamina C, avand efect antioxidant.

In afara de cele enumerate mai sus, consuma cu incredere in aceasta perioada toate legumele cu frunze verzi, varza, spanac, broccoli, conopida, morcovi, cartofi, ardei, dovlecei, fasole, linte, mazare, ceapa, usturoi – toate sunt pe piata acum, sub forma cruda sau congelata si te ajuta sa previi aparitia racelilor si sa iti intaresti organismul.

Fructele si legumele care contin vitamina C, mierea, in special cea de manuka, precum si propolisul sunt si ele intaritori naturali ai organismului. Doua lingurite de miere sunt recomandate inainte de masa.

Nu uita ca e ideal sa faci si o jumatate de ora de miscare pe zi. Exercitiile pe care le faceai in copilarie in fata ferestrei, la trezire, nu dureaza mai mult de un sfert de ora si iti asigura energie pentru intreaga zi. Abdomene, genuflexiuni, rotiri de trunchi, aplecari, putin stretching sunt foarte potrivite. Daca le repeti si seara, inainte de culcare, vei avea un somn mult mai odihnitor.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0