Top 5 sfaturi pentru slabit sanatos

A slabi nu este doar despre ceea ce mancam, ca dovada ca mass-media actuala abunda de diete si de solutii miraculoase pentru a pierde rapid kilogramele in plus ... insa obezitatea este in continua crestere, ca o adevarata epidemie, atat printre adulti cat si printre copii. Asta din simplul motiv ca dieta este doar o piesa dintr-un puzzle mult mai amplu care se numeste stil de viata.

Orice dieta va functiona si va da rezultate atat timp cat va fi respectata, asa cum nicio dieta nu va functiona pe termen lung atata vreme cat obiceiurile alimentare (si nu numai) care au dus la ingrasare vor fi reluate a doua zi dupa terminarea dietei.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Asadar, iata 5 din cele mai importante sfaturi pentru o viata sanatoasa, cu sau fara dieta!

1. Nu te infometa!

Daca nu mananci nimic pe tot parcursul zilei, riscul este sa ti se faca foame extrem de tare seara si sa devorezi tot ce gasesti la indemana sau in frigider. Asa ca cel mai intelept lucru este sa mananci in timpul zilei, ca sa poti tine dieta seara.

Alege sa mananci cele 3 mese principale la intervale de timp regulate. Respecta pe cat posibil acelasi interval orar pentru micul-dejun, pentru pranz si mai ales pentru cina. Alege sa mananci micul-dejun pana in ora 10.00, pranzul pana in ora 15.00 si cina nu mai tarziu de ora 20.00.

Este important sa manaci tot ce este mai consistent si mai caloric in prima parte a zilei. Nu ii da corpului tau seara mancare in exces, caci nu are cum sa o consume, ci o depune peste noapte sub forma de grasime.

 

 

2. Nu rontai nimic intre mese!

Poate cel mai costisitor obicei alimentar care duce inevitabil la ingrasare este acela de a rontai mereu cate ceva intre mese sau in loc de mesele principale.

Banuiesc faptul ca auziti frecvent persoane supraponderale care sustin ca ele nu mananca mai nimic toata ziua si totusi se ingrasa ... personal am ajuns sa le dau dreptate! Asa este, majoritatea persoanelor supraponderale nu mananca mai nimic din ce inseamna mancare de calitate, satioasa si corecta nutritional, ci aleg sa rontaie mai mereu pe fuga, fara a se aseza la masa, fara a-si hrani corpul si creierul cu adevarat.

Ciugulitul intre mese ne costa foarte multe calorii, fara a ne asigura nutrientii de care corpul nostru are cu adevarat nevoie. Daca se intampla ca doua mese principale sa se indeparteze mai mult de 5 ore, atunci este bine sa iei o gustare, insa nu pe fuga, nu ciugulind dintr-o punga de biscuiti sau covrigei, ci alegand fructe proaspete, iaurt degresat sau o mana de nuci.

3. Bea suficienta apa!

Foarte multi dintre noi uitam sa bem apa sau, mai rau, o inlocuim cu sucuri carbogazoase sau cu sucuri de fructe si consideram ca este suficient sa bem atunci cand ne este sete. Din pacate, atunci cand senzatia de sete se instaleaza, suntem deja destul de deshidratati.

Adeseori foamea este confundata cu setea si de multe ori mancam (in general fructe) de sete si nu de foame. Hidratarea nu este un moft de nutritionist. Apa ajuta la slabit pentru ca prelungeste senzatia de satietate, regleaza tranzitul, ajuta la eliminarea toxinelor si lupta cu oboseala mult eficient decat o face cafeaua ori dulciurile.

Organismul uman are nevoie de cel puțin 25 ml de apa per kilogram corp. Bea apa in mod regulat pe tot parcursul zilei si mai ales atunci cand ai activitati solicitante din punct de vedere intelectual, deoarece creierul are mai multa nevoie de hidratare ca sa lucreze eficient decat de cafea sau de ceva dulce!

 4. Mergi mai mult pe jos!

Miscarea este esentiala pentru o viata sanatoasa. Fie ca vrem sa slabim, fie ca vrem sa ne mentinem sau pur si simplu sa avem un stil de viata sanatos, recomandat este sa ardem cel puţin 200 de Calorii pe zi prin miscare.

Miscarea ajuta la mentinerea tonusului fizic si psihic, ajuta la eliminarea toxinelor din corp, regleaza tranzitul intestinal si ne ajuta sa mentinem sanatatea aparatului cardiovascular. Miscarea merita sa faca parte din stilul nostru de viata ca o forma de igiena periodica.

Este important sa alegem miscarea ce ne face placere si sa o practicam in mod constant. Nu e nevoie sa iti dai sufletul pe banda de alergare, este suficient sa mergi pe jos zilnic un minim de 5.000 de pasi.

 

 

5. Tine un jurnal!

Inregistreaza timp de o saptamana tot ce manaci, bei sau rontai si modul in care te misti (pasii pe care ii faci zilnic, cu ajutorul unui pedometru). Citeste etichetele alimentelor ambalate pe care le consumi si calculeaza-ti caloriile din rontaieli.

Completarea unui jurnal alimentar te va ajuta sa intelegi si sa constientizezi unde anume te pacalesti cu alegerile alimentare pe care le faci. De asemenea, te va ajuta sa te disciplinezi, sa-ti urmaresti si sa-ti ajustezi din mers planul de dieta si de miscare, pentru rezultate vizibile fara eforturi supraomenesti!

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Contacteaza Expertul DOC! Trimite aici o intrebare pentru Dr. Laura Ene.

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0