Top alimente care te ingrasa

Este util sa stii ce alimente te ingrasa, nu numai atunci cand tii o cura de slabire. In acest mod poti gasi echilibrul optim intre alimentele de acest tip si cele cu continut caloric mic, pentru un regim alimentar sanatos.

Afla care sunt alimentele cu o densitate calorica mare, pentru a reusi sa te feresti de ele. Daca nu ai cum sa le elimini complet din dieta, asigura-te ca le consumi in cantitati limitate si ca le integrezi intr-o dieta echilibrata.

Uleiul de orice tip – 800-900 cal/ 100 ml, adica o lingura are aproximativ 100 calorii

Indiferent ce tip de ulei alegi, are tot atatea calorii. Fereste-te de uleiul de palmier si de cel cocos – ambele contin grasimi saturate.

stop colesterol

Ponturi de pret:

Nu praji nimic in ulei - gateste la abur, la gratar, pe teflon sau la cuptor, pe hartie de copt. Adauga uleiul la finalul prepararii.

Foloseste uleiul cu lingurita sau cu spray-ul - 3-4 puff-uri la salate si 1 lingura la 1 kg de mancare gatita.

Unt, maioneza, margarina, sosuri din comert – 600 - 700 calorii/100 g

Sunt unele din cele mai rele grasimi, care cresc colesterolul si trigliceridele. Nici variantele light nu sunt cea mai buna alegere.

Pe langa grasimile rele - saturate si trans, contin de obicei o cantitate mare de sare, care poate creste tensiunea arteriala.

Prepara-ti propria maioneza sau sos dietetic pentru salate, din iaurt si mustar plus condimente ori ierburi aromatice.

Seminte, fructe oleaginoase – 500 - 600 calorii/ 100 g

Consuma-le crude, pentru a beneficia de grasimi de calitate -prin prajire isi pierd proprietatile.

Semintele reprezinta un inlocuitor excelent pentru o gustare rapida, satioasa si energizanta.

Ai grija la cantitate – 15 – 20 g = 100 calorii

Dulciuri, Produse de Patiserie, Cofetarie, Biscuiti, Covrigei, Snacks-uri, etc: 450-550 calorii/100 g

Atentie la capcanele dietetice! Nu exista dulciuri cu adevarat dietetice. Au aproape acelasi numar de calorii ca si produsele inlocuite.

Zaharul actioneaza la nivelul sistemului nervos uman ca un drog, de aceea nevoia de zahar este o dependenta reala.

Serveste gustari dulci si sanatoase, din fructe proaspete sau uscate, pentru a renunta treptat la zaharul concentrat.

Branza telemea, branzeturile frantuzesti, branza topita, creme de branza – 350-400 calorii/ 100 g

Branzeturile grase ingrasa mai mult decat carnea, iar salata de rosii cu telemea nu este nicidecum o masa usoara.

Cu cat branza contine mai multa grasime, cu atat mai mica trebuie sa fie portia!

Alege sortimentele de branzeturi degresate si combina-le neaparat cu legume verzi cu fibre, care reduc absobtia grasimilor.

 

 

Atentie la carnea rosie si la carnea procesata!

Carnea rosie, la fel si carnea procesata, cum ar fi hot-dogii si carnatii, sunt totodata corelate cu cresterea in greutate, arata o cercetare de la Universitatea Harvard. Un alt studiu publicat in 2010 in "American Journal of Clinical Nutrition" a aratat ca un consum de carne rosie era corelat cu cresterea in greutate la subiectii supraponderali si normoponderali, de-a lungul unei perioade de 5 ani.

Carnea rosie, dar si produsele procesate (tot din carne) contin adeseori mari cantitati de grasimi saturate, iar prea multe grasimi saturate prezinta un risc pentru sanatate in ceea ce priveste bolile cardiovasculare, valorile colesterolului si hipertensiunea arteriala.

Un studiu din 2014 publicat in revista "Diabetes" a aratat ca participantii care au mancat in exces grasimi saturate au luat in greutate in mod considerabil si au avut grasime depusa pe zona abdominala, intr-un interval de 7 saptamani, comparativ cu participantii care au mancat in exces grasimi polinesaturate (considerate "bune"). Acei participanti care au consumat grasimi sanatoase, precum cele care se gasesc in nuci, uleiul de masline si avocado au luat in greutate un numar similar de kilograme, dar aceasta greutate era mai mult sub forma de tesut muscular si nu sub forma de grasime.

O serie de alimente considerate sanatoase au un aport caloric mare, de aceea trebuie sa fim atenti la cantitatile consumate – iata ce alimente sanatoase ne ingrasa daca nu suntem suficient de vigilenti:

  • Avocado
  • Fructele deshidratate
  • Ciocolata neagra
  • Smoothie-urile
  • Salata de ton
  • Cafeaua – daca vorbim despre caffe-latte, cappuccino ori alte tipuri de cafea care contin mult lapte, toppinguri, siropuri si zahar
  • Burgerii vegetarieni
  • Branza tofu
  • Painea integrala
  • Fructele.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0