Ce băuturi scad apetitul și când să le bei

Dacă vrei să slăbești, dar te confrunți cu pofta excesivă de mâncare, apelează la câteva băuturi din ingrediente naturale care să-ți scadă apetitul.

Produsele de slăbit existente pe piață funcționează în moduri diferite, fie prin reducerea poftei de mâncare, prin blocarea absorbției anumitor substanțe nutritive sau prin creșterea numărului de calorii pe care le arzi. Important este, însă, ca atunci când vrei să slăbești, să nu lași deoparte preocuparea pentru sănătate și să ții cont de faptul că nu există produse minune care să te scape de kilogramele în plus.

În procesul de slăbire, pe lângă o alimentație echilibrată și mișcare zilnică, poți să apelezi la o serie de băuturi simplu de procurat din magazine generale sau din magazine naturiste, care contribuie fie la reducerea apetitului, fie la creșterea senzației de sațietate.

Cafeaua

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cafeaua este una dintre cele mai consumate băuturi din lume. Studiile¹ asupra cafelei arată că poate ajuta la scăderea în greutate prin stimularea arderii caloriilor și descompunerea grăsimilor. În plus, cafeaua poate contribui la scăderea poftei de mâncare, ajutând astfel la pierderea în greutate. Se pare că ingerarea cofeinei cu 1-4 ore înainte de masă poate influența hormonii apetitului și senzația de foame.

Mai mult, consumul de cafea poate face ca persoana care bea o ceașcă să mănânce mai puțin la următoarea masă și pe tot parcursul zilei decât dacă nu ar bea cafea. Interesant este că aceste efecte pot diferi la bărbați și femei. Un studiu a arătat că un consum de 300 mg de cofeină a dus la o scădere cu aproximativ 22% a aportului de calorii la bărbați, în timp ce la femei nu s-a simțit nicio schimbare.

Cofeina poate ajuta la stimularea metabolismului, care poate crește cu până la 11% și de asemenea poate stimula arderea grăsimilor cu până la 29%. Cu toate acestea, e bine de știut că un aport prea mare de cafea (mai mult de două căni) poate crește tensiunea arterială la unele persoane.

Ceaiul verde 

Extractul de ceai verde² s-a dovedit a fi eficient pentru scăderea în greutate, pe lângă faptul că oferă multe alte beneficii importante pentru sănătate. Ceaiul verde conține doi compuși utili în procesul de slăbire - cofeina și catechinele. Cofeina este un stimulent bine cunoscut care crește arderea grăsimilor și suprimă pofta de mâncare și s-a demonstrat că și catehinele, în special galatul de epigalocatechină (EGCG), stimulează metabolismul și reduc grăsimile. 

Cele două elemente lucrează împreună pentru a ajta corpul să ardă mai eficient caloriile, ceea ce poate duce la pierderea în greutate. Deși nu există cercetări privind proprietățile extractului de ceai verde de suprimare a apetitului la om, se pare că ceaiul verde în combinație cu alte ingrediente poate reduce pofta de mâncare. 

E indicat să bei o cană de ceai verde dimineața și cel mult încă una până în ora 14:00. Având în vedere că este stimulent, e bine să nu mai bei ceai verde după această oră, pentru că îți poate crea probeme cu somnul. De asemenea, poți lua în cursul dimineții un supliment de ceai verde, cu atenție la dozele recomandate (dozele mari dau senzația de greață). Și ceaiul verde sub formă de pulbere, Matcha, este de ajutor la slăbit. Se amestecă 2 lingurițe de pulbere cu 200 ml de apă fiartă și se bea ca atare.

Ceaiul de Gymnema sylvestre

Gymnema sylvestre este o plantă cunoscută în general pentru proprietățile sale antidiabetice. Cu toate acestea, ar putea ajuta și la pierderea în greutate. Compușii săi activi, acizii gimnemici, s-au dovedit a bloca gustul dulce. Cu alte cuvinte, consumul de Gymnema sylvestre³ poate combate pofta de zahăr. Un studiu care a testat efectele Gymnema sylvestre asupra persoanelor care țineau post a constatat că acelea care au testat această plantă aveau un nivel mai scăzut al poftei de mâncare și, deci, mai multe șanse de a limita consumul de alimente, comparativ cu cele care nu au luat suplimentul.

 
 

În mod similar, acizii gimnemici se pot lega de receptorii zahărului din intestin, prevenind absorbția zahărului în sânge. Acest lucru ar putea ajuta la menținerea nivelului scăzut al zahărului din sânge și la evitarea depozitării carbohidraților sub formă de grăsimi. Câteva studii pe animale susțin, de asemenea, influența Gymnema sylvestre asupra greutății corporale și a absorbției grăsimilor. Un alt studiu a demonstrat că Gymnema sylvestre ar putea bloca digestia grăsimilor și chiar crește excreția acesteia din organism. 

Poți bea zilnic un ceai de Gymnema sylvestre: peste o lingură de plantă uscată se toarnă 250 ml de apă fierbinte și se lasă 8-10 minute la infuzat, apoi se strecoară și se bea călduț. De asemenea, poți lua un supliment alimentar de Gymnema sylvestre conform indicațiilor de pe etichetă.

Ceaiul de mate

Yerba mate este o plantă cunoscută pentru proprietățile sale de stimulare a energiei. Studiile pe animale au arătat că un consum de mate pe o perioadă de 4 săptămâni a scăzut semnificativ aportul de alimente și a ajutat la pierderea în greutate. Un studiu efectuat la șoareci a arătat că un consum pe termen lung de yerba mate a contribuit la scăderea poftei de mâncare, a aportului de alimente și a greutății corporale prin creșterea nivelului de peptidă 1 de tip glucagon (GLP-1) și a nivelului de leptină.

GLP-1 este un compus generat în intestin care reglează pofta de mâncare, în timp ce leptina este hormonul responsabil de semnalizarea sațietății. Creșterea nivelului acestor elemente duce la o senzație mai scăzută de foame. Alte studii au arătat, de asemenea, că yerba mate, în combinație cu alte ingrediente, poate ajuta la reducerea poftei de mâncare.

Un studiu mic, realizat pe 12 femei sănătoase, a demonstrat că administrarea a 2 grame de mate înainte de efectuarea unei sesiuni de ciclism de 30 de minute a redus apetitul și chiar a stimulat metabolismul, concentrarea și nivelul de energie. 

Pentru a face un ceai de mate, se pun 300 ml de apă fierbinte peste o linguriță de plantă, se lasă 5-6 minute la infuzat, apoi se strecoară și se bea.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Citește și:
 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Pub Med - Coffee, diabetes, and weight control
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17023692/
Pub Med - Beneficial effects of green tea--a review
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16582024/
Pub Med - A systematic review of Gymnema sylvestre in obesity and diabetes management
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24166097/

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0