Dietele bazate pe surse vegetale, cele mai eficiente pentru slabit

Daca ti-ai propus sa mananci sanatos si sa slabesti in 2017, un nou studiu sugereaza ca dieta DASH ar putea fi cea mai potrivita.

Pentru al 7-lea an la rand, US News & World Report a numit dietele bazate pe surse vegetale, cum este si dieta DASH, cea mai buna optiune, urmate indeaproape de dieta Mediteraneana, care a urcat de pe locul 4 ocupat anul trecut. Dieta DASH a fost creata pentru hipertensivi, pentru a tine sub control tensiunea arteriala, nivelul de colesterol si riscul de diabet. Citeste aici mai multe despre aceasta dieta.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Dietele DASH si Mediteraneana, la fel ca multe alte diete recomandate, se concentreaza pe consumul de cereale integrale, fructe, legume, lactate degresate sau slabe, carne slaba, carne de pasare si peste. Recomanda si nuci, seminte si leguminoase (fasole, mazare, etc).

Dr. David Katz, presedinte al American College of Lifestyle Medicine, spune ca aceste diete limiteaza sau exclud majoritatea grasimilor si dulciurilor si recomanda portii modeste. "In principiu, dietele sunt similare si in aceasta sta de fapt caracterul lor rezonabil, fiindca nu exista nicio dieta despre care sa putem spune ca este perfecta. Intrebarea este care abordare alimentara va functiona pentru fiecare persoana. Poti alege dieta care va functiona pentru tine si pentru familia ta. Cea mai buna dieta este cea pe care o poti tine cu disciplina." spune cercetatorul.

Alte diete recomandate

Dieta MIND, care combina elemente ale dietelor DASH si Mediteraneana si este recunoscuta pentru efectele benefice in preventia Alzheimer-ului, a primit locul 3 in topul eficientei.

Pe locul 4 s-au situat la egalitate dieta Flexitariana (in mare parte vegetariana, dar care permite cantitati mici de peste si carne de pasare), dieta Mayo (un program creat de Clinica Mayo pentru cei care vor sa slabeasca), dieta TLC (care scade colesterolul prin interzicerea carnii, lactatelor si a mancarurilor prajite) si dieta Weight Watchers.

Pentru a obtine acest top, U.S. News & World Report a analizat 38 de diete impartite in 9 categorii. Notele au fost oferite de un grup de medici si experti in nutritie, consultanta in nutritie, diabet, boli ale nutritiei si cardiologie, in functie de mai multe criterii - abilitatea de a urma dieta, usurinta in atingerea rezultatelor, efectele pe termen lung, riscurile cardiovasculare, riscul de diabet.

Avantajele dietei DASH

Unul dintre principalele motive pentru care diate DASH a primit locul 1 este provenienta sa: a fost creata si testata de Institutul National de Sanatate din SUA. "Dovezile concrete in favoarea DASH sunt mai puternice decat in cazul altor diete, si include alimente familiare majoritatii oamenilor, ceea ce inseamna ca va functiona pentru familii reale in viata lor obisnuita" spune Dr. David Katz.

Institutul National de Sanatate din SUA afirma de asemenea ca "DASH nu este o dieta, cat mai degraba un plan de aliemntatie sanatoasa, care sustine schimbarile pe termen lung in stilul de viata."

Katz spune si ca in completarea unei diete sanatoase, nu trebuie sa uitam de miscare: "Mancarea este combustibil pentru organism, evident esentiala pe tot parcursul vietii. Insa combinarea ei cu sportul este de asemenea esentiala. Nu vei fi niciodata atat de sanatos pe cat poti fi daca din rutina ta zilnica nu face parte si miscarea."

Samantha Heller, expert in nutritie la NYU Langone Medical Center din New York City, spune ca secretul absolut al slabitului sta in stilul de viata sanatos, nu in diete bruste si socante pentru organism. Ea spune ca "este o pierdere de timp pentru oameni sa tina o dieta, de obicei temporara, restrictiva si poate chiar nesanatoasa. Ganditi-va ca milioane de oameni cheltuie milioane de dolari pe diete, produse si programe de slabit, iar obezitatea este inca o criza."

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Si Samantha Heller sustine cercetarile care concluzioneaza cu certitudine ca dietele cu o sursa importanta vegetala, cum sunt DASH, Mediteraneana si chiar cele partial vegetariene, ofera pe langa kilograme mai putin, foarte multe beneficii pentru sanatate: risc redus de boli de inima, dementa, cancer, diabet si obezitate.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0