Dieta Rina: avantaje, reguli si recomandari

Dieta Rina este una dintre cele mai populare diete, avand renumele de dieta usor de tinut, insa cu rezultate.

Dieta Rina are o durata de 90 de zile pe parcursul carora se repeta un ciclu 4 zile de alimentatie disociata fie pe baza de proteine, fie pe baza de carbohidrati, amidon sau vitamine. Aceasta dieta nu priveaza organismul de nicio categorie de alimente, mentinand o alimentatie echilibrata.

O data pe luna exista si o zi de detox, in cadrul careia este permis numai consumul de apa plata.

Avantaje dieta Rina

  • Slabesti in mod constant pe parcursul celor 90 de zile si ai posibilitatea sa te opresti la greutatea ideala.
  • Nu numai ca te ajuta sa slabesti, insa garanteaza si schimbarea de metabolism.
  • Este o dieta flexibila, care nu te face sa poftesti la alimente “interzise” intrucat o data la 4 zile ai voie sa mananci aproape orice.
  • Este o dieta usor de tinut chiar si pentru persoanele cu un program foarte incarcat intrucat nu trebuie sa iti gatesti anumite preparate pentru a respecta regulile alimentare ale acestei diete. De asemenea, aceasta dieta nu necesita nici numararea si calcularea caloriilor consumate la fiecare masa.
  • Nu este o dieta care te infometeaza, ci o dieta care te ajuta sa slabesti fara a reduce foarte mult aportul caloric.
  • Este o dieta care te ajuta sa slabesti multe kilograme intr-un timp relativ scurt, dar fara a-ti pune sanatatea in pericol deprivandu-ti organismul de nutrienti importanti.
  • La finalul celor 90 de zile in care tii dieta Rina vei putea pastra regulile de alimentatie sanatoasa deprinse in timpul dietei.

 

Categorii de alimente dieta Rina

Protein: carne de pasare, vita, peste, carne de porc, branza, lapte, oua

Amidon: soia, orez, fasole, naut, cartofi

Carbohidrati: faina alba, faina integrala, hrisca, spaghete, malai, lasagna, cuscus, noodles, graham

Vitamine: numai fructe si legume

In prima zi, in care se consuma proteinele, ziua incepe cu fructe, apoi se consuma numai alimente proteice si legume.

In ziua a doua, adica in cea de alimente pe baza de amidon, se consuma numai legume pe baza de amidon precum nautul, cartofii dulci sau orezul.

Cea de-a treia zi, adica ziua de carbohidrati, debuteaza cu micul dejun pe baza de fructe, apoi se consuma numai carbohidrati si legume. Spre exemplu, poti manca paste cu rosii sau pizza cu legume (ai grija insa sa nu fie legume amidonoase sau care contin proteine).

Ziua a patra, cea de vitaminizare, este ziua in care se consuma in mod exclusiv fructe si legume.

Reguli de respectat pentru ca dieta Rina sa fie eficienta

  • Pe perioada dietei se consuma numai apa si ceai neindulcit
  • Pe perioada dietei se respecta numarul de mese si de gustari pe zi (adica 3 mese principale si 2 gustari intre mesele principale ale zilei)
  • Daca poftesti la dulciuri, in ziua de carbohidrati poti manca un cubulet de ciocolata neagra, care contine antioxidanti benefici pentru sanatatea inimii. De asemenea, poti manca putina inghetata pe post de gustare in ziua de carbohidrati, insa renunta la toppinguri.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0