Dieta pe grupe de sange: grupa AB (pozitiv si negativ)

Sustinatorii acestei diete sugereaza ca grupa ta sangvina determina ce alimente ar fi cele mai bune pentru sanatatea ta.

Dr. Peter D'Adamo este cel care a scris bestsellerul ce prezinta dietele pe grupe de sange, iar in cartea sa, el sustine ca fiecare grupa sangvina reprezinta trasaturile genetice ale stramosilor nostri, inclusiv dieta pe care acestia s-au bazat cel mai mult.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Astfel, persoanele care au grupa sangvina AB (cu Rh pozitiv sau Rh negativ) sunt descrise ca o "combinatie" intre grupele sanguine A si B. Alimentele pe care ar trebui sa le manance aceste persoane includ: fructele de mare, tofu, produsele lactate, fasolea boabe si cerealele. Oamenii cu acest grup sangvin ar trebui sa evite fasolea rosie (tip Kidney), porumbul, carnea de vita si cea de pui.

Premisa acestor diete care se axeaza pe grupele sangvine

Potrivit teoriei lui D'Adamo, oamenii din fiecare grupa de sange au evoluat pentru a manca alimentele dintr-o anumita dieta. Prin urmarea unui plan alimentar care se potriveste cel mai bine cu grupa ta de sange, iti poti reduce sansele de a dezvolta anumite boli, inclusiv cancerul, si de a-ti optimiza metabolismul, astfel incat sa ai mai putine sanse sa iei in greutate (sa se depuna grasimea pe corp), sa te simti mai bine si sa functionezi la capacitate maxima.

Reguli in dieta pentru cei cu grupa sangvina AB

1. Limiteaza proteinele de origine animala

Cei cu grupa sanguina AB nu sunt "construiti" pentru a manca multe proteine de origine animala si se simt cel mai bine cu o dieta vegana.

Daca alegi o proteina animala, opteaza pentru carnuri slabe, cum ar fi mielul, berbecutul, iepurele si curcanul si toate tipurile de fructe de mare.

D'Adamo recomanda sa limitam consumul de carne la 1-3 portii pe saptamana si sa limitam consumul de peste la 3-5 portii in fiecare saptamana.

Ouale si produsele lactate fermentate, cum ar fi iaurtul si chefirul, sunt benefice pentru persoanele cu grupa sanguina AB, insa D'Adamo recomanda limitarea oualor la 3-5 portii si limitarea lactatelor la 3-4 portii pe saptamana.

2. Mananca in mare parte alimente de origine vegetala

Pentru ca persoanele cu grupa AB sa se simta bine si sa functioneze optim, este recomandat ca mare parte din dieta lor sa provina din surse de origine vegetala. Asta include fructele, legumele, leguminoasele si cerealele integrale.

Nucile si semintele asigura o sursa buna de proteine. Cu toate acestea, ele contin lectine (o clasa de proteine) pe care cei cu grupa sanguina AB nu le digera bine, potrivit lui D'Adamo. El recomanda sa mancam nuci si seminte in cantitati mici, de 2-5 ori pe saptamana. In ceea ce priveste grasimile sanatoase, uleiul de masline este extrem de benefic potrivit autorului acestei diete.

3. Alte recomandari pentru cei care au grupa AB

D'Adamo recomanda:

  • sa alegem alimente organice si proaspete in cea mai mare parte a timpului;
  • sa evitam alimentele procesate, pe cat posibil;
  • cand alegem carnurile, sa optam pentru carnea ce provine de la animale care au fost hranite cu iarba;
  • sa alegem uleiuri presate la rece si cat mai putin procesate;
  • sa alegem produse lactate naturale si care provin de la animale care nu au fost tratate cu hormoni;
  • sa limitam consumul de alcool, de cafea si de ciocolata;
  • sa mancam o varietate de alimente care sunt recomandate pentru persoanele care au fie grupa sanguina A, fie grupa sanguina B;
  • sa mancam o varietate de legume, fructe, fructe de mare, peste, carne, lactate, leguminoase si cereale integrale;
  • sa evitam consumul in exces de carne rosie, impreuna cu cerealele si semintele, care pot cauza indigestie;
  • sa mancam o gama variata de peste si fructe de mare, pentru a limita consumul de carne rosie;
  • sa bem apa, ceai verde si (cu masura) cafea.

Sunt necesare studii mai amanuntite

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

O analiza din 2013, publicata in jurnalul "PLOS One", a concluzionat ca "Aderarea la anumite diete de tipul celor in functie de grupele sangvine este asociata cu efecte favorabile asupra unor factori de risc cardio-metabolici, dar aceste asocieri nu au depins de tipul grupa de sange al unui individ, asa ca aceste constatari nu sustin ipoteza dietelor de tipul Blood-Type diet".

Sursa foto: Shutterstock

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0