Dieta balerina: reguli, interdictii si meniu

Balerinele sunt adesea invidiate pentru siluetele filiforme, insa putine dintre noi stim cat efort depun acestea pentru a se mentine in forma.

Intrucat balerinele depun efort fizic, infometarea nu este o varianta pentru acestea.  Asadar, dieta balerina are la baza o serie de alimente bogate in continutul proteic, insa sarace din punct de vedere caloric.

Printre alimentele de baza ale dietei balerina se afla:

  • Ouale
  • Carnea de pui fara piele

  • Pestele
  • Legumele
  • Fructele
  • Nucile si semintele
  • Produsele lactate sarace in grasimi precum: iaurtul grecesc, chefirul sau branza cottage
  • Grasimile sanatoase: avocado si uleiurile vegetale sanatoase

Principala masa a zilei in dieta balerina este pranzul. Micul dejun si cina sunt mai sarace in calorii, in timp ce pranzul permite un aport caloric mai mare.

Alimente interzise in dieta balerina

Carbohidratii simpli sunt interzisi in dieta balerina. Acestia ridica nivelul de zahar din sange, urmat de lipsa de energie specifica cresterii bruste a glicemiei.

Carbohidratii complecsi sunt permisi, oferind o doza zdravana de fibre. Carbohidratii trebuie sa provina din cereale integrale, fructe sau legume.

Reguli alimentare dieta balerina

  • Portiile de mancare trebuie injumatatite pe perioada curei de slabire
  • Supele sunt preparate de sine statatoare si sunt consumate ca atare, nu pe post de aperitiv inainte de un fel principal
  • Nu se consuma mai multe tipuri de proteine la aceeasi masa – pestele, carnea si produsele lactate se mananca intotdeauna separat
  • Se consuma numai produse lactate sarace in grasimi
  • Nu se adauga zahar si nici alti indulcitor in bauturile consumate
  • Nu se foloseste sare, ci se inlocuieste cu alte condimente si mirodenii
  • Se consuma apa cu 30 de minute inainte de masa si la o ora dupa
  • Se consuma 8-10 pahare de apa pe zi
  • Se consuma ceaiuri detoxifiante precum ceaiul verde, bineinteles neindulcit
  • Mesele se iau la ore fixe
  • se practica sport zilnic

 

 

Exemplu de meniu pentru dieta balerina

Pentru o persoana care face miscare de intensitate moderata, dieta balerina propune un meniu de maximum 1800 de calorii pe zi.

La micul dejun e recomandat sa se combine proteinele cu fibre, pentru ca senzatia de satietate sa fie mentinuta pana la orele pranzului. Exemple de combinatii de proteine cu fibre sunt: ouale cu painea integrala, iaurtul grecesc cu fructele de padure, carnea de pui cu legume.

Pranzul trebuie sa fie incarcat de proteine si antioxidanti. De pilda, salatele cu pui sau peste, oua, fasole neagra, branza tofu sunt variante ideale pentru un pranz in dieta balerina.

Cina trebuie sa fie ceva mai light, pentru a se evita balonarea. Proteinele sunt recomandate pentru refacerea musculara, la fel si cerealele integrale care refac stocul de energie. Cateva variante: carne de pui cu quinoa, carne de pui cu broccoli, peste cu broccoli, orez integral cu legume.

Iata un plan alimentar pentru o zi:

Mic dejun: 1 cana de cafea neindulcita, 1 cana de fructe de padure si o chifla din tarate de ovaz

Gustare: 1 iaurt grecesc degresat cu cateva nuci caju

Pranz: o salata cu 100 g carne de curcan, cateva felii de rosie, o felie de paine integrala

Gustare: 1 mar

Cina: 120 g de somon la gratar, alaturi de o cana de quinoa fiarta si cateva bete de sparanghel fierte

Aceasta dieta este destul de drastica si nu ar trebui sa fie tinuta mai mult de cateva zile, maximum 2 saptamani. Dieta balerina promite sa te scape de un kilogram pe zi, insa e posibil sa ai de-a face cu o perioada de stagnare, in care sa nu mai reusesti sa scazi in greutate. Nu te lasa descurajata, e normal sa existe asemenea etape.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0