Dieta anti-canicula

Daca si tu pleci zilnic la serviciu de dimineata plin de energie, insa in cursul zilei se instaleaza incet-incet lipsa de concentrare, oboseala si un soi de ameteala, astfel incat ajungi dupa-amiaza absolut epuizat, fara chef si intr-o stare de spirit proasta sau iritabila, inseamna ca esti victima sigura a caniculei, care te deshidrateaza si te face sa pierzi mineralele atat de necesare bunei functionari a corpului tau.

Iar cu deshidratarea nu este de glumit. Conform cercetarilor, chiar si atunci cand este usoara, iti afecteaza modul de gandire, starea de spirit, memoria, capacitatea de a invata sau performa activitati usoare, poate chiar si timpul de reactie. Ce poti sa faci in acest sens?

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pe de o parte, sa bei apa constant pe parcursul intregii zile este foarte important, chiar daca lucrezi la birou, insa de multe ori nu este de ajuns. Trebuie sa te reaprovizionezi cu mineralele si vitaminele pe care canicula te face sa le pierzi inevitabil prin transpiratie.  Iar cel mai bine si mai rapid o poti face prin ceea ce mananci.

Iata in continuare o dieta usoara, de vara, cu putine calorii, dar plina de vitamine şi minerale, care te va face sa te simti plin de energie si concentrare pana la sfarsitul zilei.

Micul dejun: 1 bol de cereale integrale (30 g) cu 150 g de iaurt degresat - 2% grasime, 100 g de fructe de padure proaspete sau congelate si 15 g de nuci, alune sau migdale, de preferat crude.

Gustarea de dimineata: Salata de fructe de sezon sau un smoothie din pepene galben, mere si portocale (350 g)

 

 

Pranzul: Salata de ton in suc propriu cu rucola, rosii, ardei, morcov si castraveti sau peste la gratar cu garnitura de legume verzi - spanac, broccoli sau dovlecei la abur, gatiti cu o lingurita de ulei de masline extravirgin si o felie de paine integrala.

Gustarea de dupa-amiaza: O felie mare de pepene rosu sau un grepfrut (300 g)

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cina: Gazpacho sau supa crema de rosii ori salata de rosii cu branza (atentie la ulei, sa nu depaseasca o lingurita/portie) si o felie de paine.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0