Cum poti reduce factorii de risc asociati cu infarctul miocardic

Infarctul miocardic (numit si atac de cord) reprezinta moartea ireversibila sau necroza muschiului inimii, ca urmare a lipsei prelungite de "alimentare" cu oxigen.

Desi nu poti controla toti factorii tai de risc care au legatura cu un infarct miocardic, cum ar fi inaintarea in varsta, sexul (se stie ca barbatii au un risc mai mare de atac de cord) si ereditatea, e bine de stiut ca exista unii factori pe care ii poti controla. Astfel, pentru a preveni riscul de a avea un atac de cord, este important sa iei unele masuri si sa iti modifici stilul de viata:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

  • Renunta la fumat si redu expunerea ta la fumatul pasiv (atunci cand altcineva fumeaza in preajma ta).
  • Tine-ti sub control colesterolul marit (hipercolesterolemia) si tensiunea arteriala mare (hipertensiunea), prin modificarea alimentatiei, prin scaderea in greutate, prin faptul ca iti iei medicamentele sau respectand o combinatie intre toate aceste masuri.
  • Fii activ din punct de vedere fizic si incearca sa faci miscare zilnic.
  • Daca esti o persoana supraponderala sau obeza, tine-ti greutatea sub control. (Calculeaza-ti indicele de masa corporala, pentru a afla unde te situezi).
  • Daca ai diabet, ai grija de corpul tau, respectand planul de tratament si tinandu-ti glicemia sub control.
  • Tine sub control stresul (situatiile stresante) din viata ta, practicand tehnici de relaxare cum ar fi respiratia profunda sau yoga sau incearca alte tipuri de terapii sau consiliere psihologica.
  • Limiteaza consumul de alcool.
  • Adopta o dieta sanatoasa si echilibrata, bogata in diverse vitamine si minerale.

E important sa ai o dieta bogata in elemente nutritive

O dieta sanatoasa este un aspect necesar al sanatatii inimii tale si este cruciala in prevenirea bolii arteriale coronariane (care este cunoscuta si sub numele de cardiopatie ischemica) si in prevenirea infarctului miocardic.

In general, mentinerea unei diete sanatoase, bogate in fructe, legume, cereale integrale si proteine slabe este o modalitate eficienta de a-ti mentine inima sanatoasa. Stai departe de alimentele procesate si de acelea care contin multa sare si mult zahar.

Asociatia Americana a Inimii recomanda sa mananci acizi grasi Omega-3 de cel putin doua ori pe saptamana. Acest tip de grasimi pot sa reduca riscul de boli arteriale coronariene (boli cardiace).

Aceste grasimi se gasesc in peste precum:

  • somonul,
  • heringul,
  • sardinele,
  • macroul.

Din pacate, multe persoane nu intrunesc necesarul recomandat de Omega-3 prin dietele lor. Poti lua suplimente, daca vrei sa iti asiguri un aport adecvat de Omega-3, insa retine ca acestea ar trebui luate la recomandarea si sub indrumarea unui medic, deoarece dozele prea mari pot cauza hemoragii.

Nu ignora exercitiile fizice

Activitatea fizica este importanta pentru mentinerea unei inimi sanatoase. Miscarea ajuta la scaderea tensiunii arteriale, la reducerea colesterolului si la controlul greutatii. In plus, nu trebuie sa faci exercitii fizice solicitante. Mersul pe jos, timp de 30 de minute, de 5 ori pe saptamana, poate face diferenta. Discuta cu medicul tau inainte de a incepe un program de exercitii fizice.

Poti incerca meditatia

Studiile recente au aratat ca meditatia zilnica poate reduce stresul, poate sa scada valorile tensiunii arteriale. Exista mai multe forme de meditatie pe care le poti incerca, printre care:

  • meditatia ghidata,
  • meditatia mantra,
  • meditatia mindfulness,
  • sistemul Qigong,
  • tai chi,
  • yoga.

Oricare dintre acestea poate fi benefica.

 

Ai suferit un infarct sau un accident vascular si te temi de o recidiva? Valorile mari ale colesterolului favorizeaza riscul de reaparitie a evenimentelor cardiovasculare majore!

Nu-ti pune viata in pericol! si poti beneficia de un consult de specialitate gratuit!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0