Esti mereu foarte obosit dimineata? Ai putea suferi de depresie

Depresia se manifesta si prin oboseala, insa cum iti dai seama ca oboseala, mai ales cea resimtita dimineata, este o cauza a depresiei?

Variatia diurna a simptomelor depresiei apare la unii pacienti si consta in acutizarea simptomelor depresiei in prima parte a zilei, imediat dupa trezire. Pacientii care sufera de aceasta variatie acuza in mod deosebit oboseala accentuata, dar si probleme de concentrare, lentoare in miscari, ceata mintala, apatie si alte simptome ale depresiei, insa resimtite mult mai intens decat in alte momente ale zilei.

Cum iti dai seama daca oboseala de dimineata este, de fapt, un simptom al depresiei?

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Multe persoane pun oboseala pe seama faptului ca muncesc foarte mult. Insa daca oboseala de dimineata devine o regula si afecteaza calitatea vietii si performantele individului, atunci ne putem gandi la depresie.

Diagnosticul poate fi, insa, pus daca sunt prezente si celelalte simptome specifice acestei tulburari psihice:

  • Tristete extrema
  • Indispozitie
  • Insomnii
  • Sentiment de vinovatie/ inutilitate
  • Probleme de concentrare
  • Pierderea sperantei
  • Incapacitatea de a lua decizii
  • Ganduri negre
  • Ganduri suicidale
  • Irascibilitate
  • Izolare.

 

Pacientul care sufera de depresie poate avea si simptome fizice, precum pierderea apetitului, scaderea/ cresterea in greutate, probleme gastrointestinale ori dureri de cap.

Daca ai aceste simptome si ti se intampla adesea dimineata sa simti ca nu te poti ridica din pat, e posibil sa suferi de depresie. Intr-o asemenea situatie, este esential sa mergi la psiholog ori la medicul psihiatru, pentru a gasi solutii pentru problema ta.

Cum sa combati oboseala matinala care apare pe fondul depresiei

Pe langa tratamentul pentru depresie recomandat de specialisti, poti folosi o serie de metode prin care sa reduci oboseala matinala ce apare pe fond depresiv:

Adopta un program strict de somn – culca-te si trezeste-te la aceeasi ora in fiecare zi, asigurandu-te totodata ca dormi cel putin 7-8 ore pe noapte. Adoptand un orar de somn, iti vei obisnui organismul sa se odihneasca fix in acel interval orar.

Mananca mai sanatos – consumul alimentelor nesanatoase poate contribui la accentuarea starii de oboseala, asa ca e indicat sa adopti o dieta bogata in vitamine si nutrienti necesari organismului, astfel incat sa te simti plin de energie de dimineata, pana seara. Este foarte important, de asemenea, sa nu ratezi nicio masa, dar si sa te hidratezi.

Nu consuma cofeina sau alcool – atat cafeaua, cat si bauturile alcoolice pot crea falsa impresie de energizare, care este insa adesea urmata de o senzatie intensa de oboseala. Oboseala de dimineata poate fi agravata de consumul de alcool sau de cafea in seara precedenta.

Spala-te pe fata cu apa rece imediat ce te trezesti din somn – rezista tentatiei de a amana alarma telefonului si ridica-te din pat imediat ce o auzi sunand. Mergi la baie si spala-te pe fata cu apa rece. In acest fel, temperatura corpului se schimba instantaneu, iar tu vei deveni mai alert si vei resimti mai putin oboseala.

Intinde-ti corpul cu cateva miscari de yoga sau exercitii de gimnastica – pentru o doza de energie la prima ora a diminetii, incepe-ti ziua cu putin sport. Fa cateva intinderi ale grupelor musculare, practicand asane din yoga sau chiar exercitii de gimnastica.

Iesi din casa sau macar deschide geamul – mai ales daca este soarele pe cer, iesitul afara iti va imbunatati starea imediat si te va face sa te simti mai energic.  

Daca faci toate aceste lucruri si nu reusesti sa combati oboseala de dimineata, e cazul sa mergi la medic pentru ca poti suferi fie de depresie, fie de o alta afectiune. Discutand cu medicul tau despre simptomele tale, vei fi mai aproape de diagnosticul corect.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0