Ce vitamine NU ar trebui sa iei cu antidepresive

In tratarea depresiei, se recomanda atat adoptarea unei diete sanatoase, cat si suplimentarea aportului de vitamine si minerale, pe langa tratamentul cu antidepresive. Insa trebuie sa fim foarte atenti, intrucat unele vitamine pot interactiona cu antidepresivele, asa ca ar fi bine sa le evitam pe perioada tratamentului.

Antidepresivele sunt medicamente folosite in tratarea mai multor tulburari psihice, incepand de la depresie si pana la anxietate generalizata, tulburare obsesiv-compulsiva, tulburari de panica, sindrom de stres post-traumatic si nu numai.

Cu toate ca exista mai multe tipuri de antidepresive, studiile nu au reusit sa dovedeasca daca unele sunt mai eficiente decat celelalte sau nu.

Antidepresivele se administreaza intotdeauna la recomandarea medicului, acestea nefiind medicamente ce pot fi luate fara reteta. Acestea trebuie utilizate in dozele prescrise de medic, intrucat prezinta risc mare de dependenta. Si intreruperea tratamentului cu antidepresive se face intr-un anumit fel, dupa o schema facuta de medic, pentru a se reduce riscul de instalare a sevrajului.

Medicamentele antidepresive pot interactiona cu o serie de medicamente, insa medicul psihiatru care le prescrie te va pune in tema. Ceea ce nu stiai, insa, e ca acestea pot interactiona chiar si cu unele vitamine pe care tu le poti lua fie pentru a trata un deficit, fie pentru a-ti sustine organismul. 

Vitamina K – aceasta vitamina este renumita pentru efectul coagulant pe care il are asupra sangelui. Din aceasta cauza insa, aceasta vitamina poate reduce rata de absorbtie a antidepresivelor in sange. Poti ajuta organismul sa obtina necesarul de vitamina K prin consumul de alimente precum spanacul sau varza Kale.

Vitaminele din complexul B – acestea produc substante chimice care influenteaza modul in care functioneaza creierul. Asadar, ele pot interactiona cu antidepresivele daca sunt administrate in doze mari, sub forma de supliment alimentar. Poti consuma mai mult peste, mai multa carne de pui, dar si oua pentru a oferi organismului aportul necesar de vitamina B in timpul tratamentului medicamentos pentru depresie.

Vitamina E – aceasta vitamina poate impiedica absorbtia substantelor active din antidepresive, de aceea este contraindicata asocierea sa cu medicamentele din aceasta clasa. Nu toate antidepresivele interactioneaza cu vitamina E – de aceea este important sa citesti prospectul medicamentelor pe care le iei pentru tratarea depresiei.

Ce poti face, in paralel cu tratamentul pe baza de antidepresive, pentru a-ti imbunatati starea si pentru a grabi vindecarea

Stabileste-ti o rutina zilnica – depresia te poate face sa traiesti fara un plan anume, pur si simplu. Iar aceasta trecere fara sens a timpului nu face altceva decat sa adanceasca gandurile depresive ale pacientului. Asadar, fa-ti un program zilnic de la care sa nu te abati. Stabileste o ora de somn pe care o vei respecta zilnic, dar si una de culcare, fa-ti timp pentru 30 de minute, poate chiar o ora de sport, dar nu uita de orele de masa, care trebuie sa fie, de asemenea, aceleasi zilnic.

Apoi, pe aceasta structura fixa, vei adauga lucruri pe care trebuie sa le faci in functie de zi – mergi la serviciu, mergi la coafor, la terapeut sau fa-ti programare la medic. Important este sa iti structurezi foarte bine rutina zilnica, astfel incat sa simti treptat ca lucrurile capata sens si ca tu detii controlul.

Stabileste-ti obiective – depresia te face sa nu vrei sa faci nimic, nici macar sa te ridici din pat. De aceea este foarte important sa iti stabilesti niste obiective, care sa te motiveze zilnic. Nu trebuie sa incepi cu ceva maret – de pilda, iti poti propune sa gatesti in fiecare seara. In acest fel, vei reusi sa te aduni pentru a reusi sa indeplinesti acest task zilnic. Pe masura ce te vei simti mai bine, vei adauga inca un obiectiv si tot asa pana cand iti vei reintra in ritm.

Practica sport – stii deja ca sportul elibereaza hormoni ai fericirii in creier, asa ca e esential sa practici sport in fiecare zi. Daca ai posibilitatea, alege sa faci sport in aer liber, pentru a beneficia si de o doza benefica de vitamina D.

Adopta o dieta sanatoasa si echilibrata – cu cat mananci mai sanatos, cu atat te vei simti mai bine. Adopta o dieta bogata in fructe si legume, care asigura organismului vitaminele si mineralele necesare.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0