Ce alte suplimente te ajuta in sarcina, pe langa acidul folic

Acidul folic este esential in lunile de sarcina, pentru dezvoltarea armonioasa a fatului, insa stiai ca organismul gravidei are nevoie si de alti nutrienti pentru a functiona la capacitate maxima? Ti-am pregatit o lista cu cateva dintre cele mai importante suplimente pe care le poti lua in sarcina, doar la recomandarea medicului tau.

Omega-3

Cele mai recente descoperiri din domeniu vorbesc despre importanta acizilor grasi Omega-3 atat in dezvoltarea unui bebelus sanatos, cat si in privinta starii de sanatate a mamei. Acizii grasi Omega-3 sunt nutrienti esentiali pentru sanatate si dezvoltare, insa din pacate, acestia nu sunt sintetizati de corpul uman si, prin urmare, trebuie sa ii obtinem fie din alimentatie, fie prin intermediul suplimentelor alimentare.

Ce beneficii au Omega-3 din uleiul de peste de mare adancime?

Ei bine, studiile au descoperit ca acizii grasi Omega-3 sunt esentiali pentru dezvoltarea neurologica si pentru dezvoltarea timpurie a vederii la bebelus. Insa multe femei au deficiente in privinta acestor acizi grasi esentiali. Aceasta carenta de Omega-3 este subliniata si de faptul ca femeile insarcinate au rezervele de Omega-3 mai reduse, deoarece fatul foloseste acesti acizi grasi pentru dezvoltarea propriului sistem nervos.

Cercetarile au aratat ca adaugarea EPA si DHA (doi acizi grasi Omega-3) in alimentatia femeilro insarcinate are un efect pozitiv asupra dezvoltarii vizuale si cognitive a bebelusului. Alte studii au aratat ca un consum mai mare de alimente bogate in Omega-3 ar putea reduce riscul de alergii la copiii mici.

Surse de Omega-3

Cele mai bune surse de acizi grasi Omega-3 EPA si DHA sunt acele tipuri de peste de apa rece, cum ar fi somonul, tonul, sardinele, ansoa si heringul. Pentru ca multe femei insarcinate sunt ingrijorate in legatura cu prezenta mercurului si a altor toxine sau metale grele care se pot gasi in unele sortimente de peste, retine ca cele mai sigure surse de EPA si DHA sunt, de multe ori, suplimentele care contin ulei de peste care a fost purificat si obtinut din pesti de mare adancime.

Ce alte vitamine si suplimente sunt utile in sarcina

Stim deja ca acidul folic este important pentru sarcina, pentru ca poate ajuta la prevenirea malformatiilor congenitale, cunoscute si ca defecte de tub neural. Daca nu ai luat acid folic inainte de conceptie (lucru care este normal), ar trebui sa incepi sa iei cat mai curand posibil, imediat ce afli ca esti insarcinata.

Vitamina D

Toti adultii, inclusiv femeile insarcinate, au nevoie de 10 micrograme de vitamina D pe zi. Aceasta vitamina regleaza cantitatea de calciu si de fosfatul din corp, care sunt necesare pentru mentinerea sanatatii oaselor, dintilor si muschilor. Pentru ca vitamina D se gaseste doar intr-un numar foarte mic de alimente si pentru ca organismul produce vitamina D cand pielea noastra este expusa la soarele din timpul verii, femeile insarcinate ar trebui sa ia in considerare sa aleaga un supliment alimentar luat zilnic, cerand, desigur, sfatul ginecologului inainte de acest lucru.

Calciul

Este un element vital pentru ca ajuta la dezvoltarea oaselor si dintilor bebelusului tau, inca din pantece. Surse de calciu sunt: laptele, branza si iaurtul, rucola, macrisul sau varza creata Kale, anumite bauturi din soia (imbogatite cu calciu). In cazul in care medicul suspecteaza o carenta de calciu, iti poate explica de ce doze de calciu ai nevoie, prescriindu-ti un supliment alimentar.

Vitamina C

Se gaseste in numeroase fructe si legume, iar daca ai o dieta echilibrata, aceasta iti poate asigura toata cantitatea de vitamina C de care ai nevoie. Poti consuma portocale sau suc de portocale, ardei gras rosu sau verde, broccoli ori varza de Bruxelles. Pentru ca vitamina C protejeaza celulele si te ajuta sa le mentii sanatoase, in anumite situatii, medicul iti poate recomanda sa iei suplimente de vitamina C.

Fierul

Daca ai o carenta de fier, cel mai probabil te simti foarte obosita si este posibil sa suferi de anemie. Desigur, exista alimente care contin cantitati importante de fier (carnea slaba, anumite legume, fructele uscate si nucile). In timpul sarcinii, poti manca anumite alimente cu un continut mare de fier, iar daca medicul descopera ca ai lipsa de fier, iti poate prescrie suplimente alimentare pe baza de fier.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • National Health Service (NHS) - https://www.nhs.uk/conditions/pregnancy-and-baby/vitamins-minerals-supplements-pregnant/
  • American Pregnancy Association - http://americanpregnancy.org/pregnancy-health/omega-3-fish-oil/

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0