Ai nascut recent? Cum iti fortifici unghiile, parul si pielea dupa nastere

Credeai ca vitaminele si mineralele sunt necesare doar in cele 9 luni de sarcina, pentru a ajuta la dezvoltarea bebelusului? Nu este bine sa pici in aceasta "capcana", pentru ca este foarte probabil ca organismul tau sa aiba anumite deficiente, mai ales acum, dupa ce ai nascut.

Asa ca astazi iti explicam, pe scurt, care sunt cele mai importante vitamine si minerale care te ajuta sa iti fortifici unghiile, parul si pielea si nu numai, ajutandu-te sa iti mentii frumusetea atat la interior, cat si la exterior.

Alimentele sanatoase iti pot oferi nutrientii de care organismul tau are nevoie in acest moment, insa daca alaptezi, ar trebui sa iei un supliment alimentar. Specialistii spun ca proaspetele mamici ar putea sa ia un complex format din mai multe vitamine care sa contina si acid folic, pentru ca acesta este util nu doar in timpul nasterii, ci si dupa. De asemenea, este important sa te asiguri ca obtii cantitati suficiente de calciu, vitamina D, acizi grasi Omega-3 si fier.

Organismul tau are anumite nevoi, dupa nastere

Dupa ce o femeie aduce pe lume un copil, corpul ei trece printr-o multime de transformari. Uneori, travaliul si nasterea propriu-zisa pot sa provoace o serie de modificari hormonale, asa ca organismul proaspetei mamici are nevoie de timp pentru a se vindeca si recupera.

Potrivit Center for Disease Control, 600.000 de femei din SUA sufera de depresie post-partum, in fiecare an. In plus, majoritatea femeilor au o carenta de vitamina D care se manifesta prin oboseala, dureri in diverse zone ale corpului si dificultatea de a gandi limpede. In plus, corpul proaspetei mamici va avea nevoie de anumite vitamine si minerale pentru a-si reface "rezervele" in ceea ce priveste starea parului, a pielii / tenului si a unghiilor.

Poti lua multivitamine prenatale

Cu siguranta ai luat genul acesta de produs in timpul sarcinii, pentru a ajuta la dezvoltarea bebelusului, asa ca de ce sa nu iei si acum? Vitaminele prenatale sunt o optiune buna pentru mamicile care alapteaza si, in plus, acest gen de produse sunt bogate in vitamine si minerale care ajuta la cresterea rapida a parului si a unghiilor. Daca te confrunti cu caderea podoabei capilare si te ingrijoreaza acest aspect, daca unghiile tale au devenit casante si fragile si daca tenului tau ii lipseste vitalitatea si stralucirea, cere-i sfatul medicului tau curant.

Poti lua biotina

Acesta este principalul supliment care hraneste parul sanatos, pielea si unghiile. Biotina este vitamina B7, care face parte din complexul de vitamine B. Daca o iei zilnic, vei construi baza pentru a avea un par mai puternic, cu fire mai groase, si unghii mai rezistente. Vitamina B7 se gaseste in mai multe alimente, precum morcovii, ficatul, bananele, insa concentratiile sunt mici. Poti lua suplimente nutritive, mai ales ca biotina este o vitamina excelenta pentru functionarea sistemului nervos. Retine si ca biotina sau vitamina B7 fortifica unghiile, stimuleaza regenerarea parului, intareste firele de par (daca ai par casant) si are beneficii si pentru ten.

Incearca uleiul de peste

Nu mai este un secret ca acizii grasi esentiali Omega-3 din uleiul de peste de mare adancime te ajuta, in sensul ca iti fac parul mai stralucitor, dar in acelasi timp, Omega-3 ajuta si contribuind la dezvoltarea firelor de par noi, mai puternice.

Opteaza pentru vitamina A

Aceasta vitamina ajuta la mentinerea sanatatii pielii, dintilor, tesuturilor moi si a oaselor si, totodata, contribuie la o mai buna acuitate vizuala. Dupa nastere, nevoia organismului tau in ceea ce priveste vitamina A creste, iar femeile care alapteaza au un risc mai mare de a avea carente. Daca simti ca nu iti iei suficienta vitamina A din alimentatie, ia in considerare ideea de a apela la un supliment nutritiv.

Nu uita de vitamina B12

Un alt nutrient vital pentru mamici, aceasta vitamina se gaseste in carnea rosie, peste, carnea de pasare de curte, lapte, branza, iaurt si oua. Ea ajuta sustine dezvoltarea creierului si a sistemului nervos. Daca nu mananci alimente bogate in vitamina B12 (cobalamina), ar trebui sa ceri sfatul medicului tau si sa il rogi sa iti recomande un supliment cu vitamina B12 (si sa iti spuna si in ce doze sa il iei). Specialistii spun ca metabolismul fiecarei celule din organism are nevoie de aceasta vitamina.

Important!

Spune-i medicului tau curant despre orice fel de suplimente iei in prezent. Nu uita sa ii spui despre suplimentele din plante (daca iei), remedii sau alte produse naturale. Intreaba-ti medicul daca ai voie sa iei anumite suplimente in perioada alaptarii.

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie: WebMD - https://www.webmd.com/parenting/baby/nutrition-guide-new-moms#1-3

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0