7 obiceiuri zilnice care te ajută să reduci stresul

1.Meditează 25 de minute pe zi

Faptul că îți aloci câteva minute, în fiecare zi, pentru a medita, te-ar putea ajuta să reduci dramatic nivelul stresului. În cazul în care crezi că nu ai timp pentru a medita, un studiu* arată că doar 25 de minute pe zi de mindfulness îți vor demonstra contrariul.

Potrivit acestui studiu publicat în jurnalul Psychoneuroendocrinology, mindfulnessul are beneficii clare. Cercetătorii au rugat jumătate dintre participanți să ia parte la un program de meditație mindfulness desfășurat de-a lungul a trei zile, iar în total s-au alocat 25 de minute în fiecare zi pentru meditație. Ceilalți participanți au analizat o poezie. La final, cercetătorii au observat că persoanele care au meditat s-au simțit mai puțin stresate.

2. Fă sex

În cadrul unei relații de cuplu sănătoase, sexul poate fi un „medicament” fantastic care calmează stresul, pentru că el îmbină și alte ingrediente antistres: respirația, atingerea partenerului, conexiunea socială și altele. În plus, sexul scoate la iveală o „cascadă” de endorfine care se secretă în acest timp, cât și alte substanțe chimice benefice care se secretă în timpul orgasmului.

3. Optează pentru aromaterapie

Experții spun că aromaterapia are beneficii reale în ceea ce privește calmarea stresului. Acest tip de terapie te poate ajută să capeți mai multă energie, să te simți mult mai relaxat. Într-o lampă de aromaterapie, diluează în apă câteva picături dintr-un ulei esențial care să te relaxeze. Variante utile sunt uleiul de lavandă, de portocală sau de santal, dar fiecare îți poate alege aroma preferată.

4. Stabilește o linie clară între munca de la birou și timpul petrecut acasă

Cu alte cuvinte, este important să lași la birou tot ce ține de muncă, iar când ajungi acasă, să nu te mai stresezi în privința jobului. Statisticile arată că un procent mare dintre angajați simt că jobul lor este prea stresant. Faptul că lucrezi multe ore pe săptămâna, că stai peste program de multe ori, sau faptul că lucrezi în plus atât la birou, cât și după ce ai plecat de la job este un motiv care contribuie la stresul tău de zi cu zi.

Experții spun că avem nevoie de timp să ne „deconectăm” după orele petrecute la birou, mai ales că suntem foarte solicitați la nivel mental. Așa că încearcă, pe cât posibil, că în fiecare zi să creezi o linie clară care separă timpul petrecut la lucru și timpul tău personal, pentru a reduce stresul și motivele de îngrijorare ce apar din cauza jobului. Munca va fi tot acolo și a doua zi, așa că nu are niciun rost să îți pierzi timpul alături de familie și prieteni cu griji legate de serviciu.

5. Redu consumul de cofeină

Probabil că o ceașcă de cafea ți-a devenit aliatul din fiecare dimineață, care îți dă energie și te trezește, însă faptul că începi să consumi cofeină mult mai târziu, pe parcursul zilei, îți poate afecta calitatea somnului, iar acest lucru are un impact major asupra nivelului de stres. În general, consumul excesiv de cofeină (cafea, alte băuturi pe baza de cofeină) te poate face să capeți o mare reactivitate emoțională la stres. Așa că nu uită că moderația este cuvântul-cheie când vine vorba de consumul de cafea.

6. Consumă alcool cu moderație

Este important să îți cunoști limitele, așa că aceste limite se aplică și în privința consumului de alcool, pentru că și acesta este important dacă vrei să reduci stresul. Un pahar cu vin roșu, pe care îl bei la finalul zilei de lucru, te poate ajută să te relaxezi, însă dacă bei prea mult alcool, acesta poate să scoată la iveală alte probleme.

7. Citește pentru a te distra, nu pentru că te simți obligat

Nu sună rău să te întinzi pe canapea sau să te relaxezi în locul tău preferat din casă, alături de o carte bună, la finalul unei zile pline. Doar 6 minute de lectură pot reduce stresul cu până la 68%, potrivit unui studiu** realizat de oamenii de știință de la Universitatea Sussex. Așa că ia-ți romanul favorit din biblioteca și cuibărește-te pe canapea, iar lectura va alungă stresul.
 

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
* Studiul "Brief mindfulness meditation training alters psychological and neuroendocrine responses to social evaluative stress", publicat în 2014 în Psychoneuroendocrinology, autori: J. David Creswell, Laura E. Pacilio, Emily K. Lindsay, Kirk Warren Brown.
 ** Articolul Reading 'can help reduce stress', publicat de The Telegraph, în 2009: https://www.telegraph.co.uk/news/health/news/5070874/Reading-can-help-reduce-stress.html

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0