Meditatia ar putea imbunatati capacitatea de concentrare a persoanelor care sufera de anxietate

Potrivit unui studiu nou, persoanele care tind sa se framante si sa aiba mereu aceleasi ganduri anxioase ar putea beneficia de meditatia constienta. 

Meditatia constienta inseamna a acorda atentie in mod intentionat momentului prezent fara a te gandi la altceva. Oamenii de stiinta de la Universitatea Waterloo din Ontario, Canada, au descoperit ca doar 10 minute de meditatie constienta pe zi pot imbunatati capacitatea de concentrare in randul persoanelor care sufera de anxietate.

„Rezultatele noastre sugereaza ca instruirea constientizarii ar putea sa protejeze mintea persoanelor anxioase” a precizat cercetatorul Mengran Xu, doctorand la Waterloo. „De asemenea, am descoperit ca practicile de meditatie tind sa ajute persoanele anxioase sa-si redirectioneze atentia de la propriile preocupari interioare la timpul prezent din lumea exterioara, ceea ce le permite sa se concentreze mai bine pe sarcina pe care o au” a spus Xu intr-un comunicat de presa al universitatii.

La studiu au participat 82 de persoane care sufera de anxietate. Acestora li s-a cerut sa indeplineasca o sarcina bazata pe utilizarea calculatorului. In timp ce duceau la indeplinire sarcina, voluntarii au fost intrerupti pentru a li se evalua capacitatea de a ramane concentrati. Ulterior, acestia au fost impartiti la intamplare in doua grupuri. Un grup a fost rugat sa faca un scurt exercitiu de meditatie, in timp ce grupul celalalt asculta o relatare audio. Dupa indeplinirea acestei sarcini, participantii au fost din nou evaluati.

 

 

Cercetatorii au descoperit ca meditatia constienta, care mareste constientizarea prezentului, a redus numarul de episoade in care participantii si-au pierdut puterea de concentrare si au fost distrasi de ganduri repetitive.

„Episoadele de ratacire a mintii reprezinta aproape jumatate din fluxul zilnic de constiinta al unei persoane.” In cazul persoanelor care sufera de anxietate, gandurile repetitive care distrag atentia de la sarcini pot afecta negativ capacitatea de a invata, finaliza sarcini sau chiar functiona in siguranta” a precizat Xu. „Ar fi interesant sa vedem care ar fi impactul daca meditatia constienta ar fi practicata la scara larga de persoanele anxioase” a adaugat Xu.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0