Durerea in tendonul lui Ahile: cauze si remedii

Durerea in tendonului lui Ahile este cauzata de tendinopatia achiliana. Tendonul lui Ahile este cel care face legatura dintre calcaie si muschii gambelor.

Acest tip de durere este destul de rar intalnit, doar 2% din populatie confruntandu-se cu aceasta problema. In randul sportivilor, incidenta este mai mare, durerea in tendonul lui Ahile afectand intre 8-15% dintre sportivi.

Simptome ale durerii in tendonul lui Ahile

  • Rigiditate la nivelul tendonului lui Ahile dimineata, atunci cand se fac primii pasi
  • Dureri la inceputul, dar si la finalul antrenamentului sportiv pe care il faci, fie ca este vorba despre rutina de fitness, jogging sau yoga
  • Durere la contactul cu solul atunci cand pasesti
  • Atunci cand se cronicizeaza, poate aparea chiar o mica umflatura in zona tendonului lui Ahile, care devine dureroasa la atingere
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Durerile in zona tendonului lui Ahile sunt favorizate si de proasta vascularizare. Tendoanele, in general, nu sunt foarte bine vascularizate, in comparatie cu muschii. Asta inseamna si ca vindecarea este mai anevoioasa daca suferi un accident la nivelul tendoanelor.

 

 

Cauze ale durerii in tendonul lui Ahile

De cele mai multe ori, cauza durerii in tendonul lui Ahile apare in urma unui efort fizic foarte solicitant. Tendinopatia achiliana poate fi cauzata si de miscarile repetate de oprire si pornire, practicate in timpul tenisului, bachetului sau jogging-ului. Si incaltarile cu toc si cu calapodul incomod pot cauza dureri in tendonul lui Ahile.

In cauzele foarte grave, durerea in tendonul lui Ahile poate fi declansata de ruperea acestuia. Ruptura tendonului reduce considerabil mobilitatea piciorului.

 

 

Remedii durere in tendonul lui Ahile

In primul rand, este foarte important sa apelezi la medicul specialist pentru o opinie avizata si pentru un tratament adecvat. In paralel, poti face si tu eforturi, acasa, pentru ameliorarea durerilor.

Repausul este foarte important atunci cand suferi de o asemenea durere intrucat solicitarea tendonului va agrava problema, nu va contribui la vindecarea sa. Asadar, renunta la activitatile precum cataratul, alergatul sau tenisul. Daca sportul face parte din viata ta, inlocuieste aceste activitati cu unele care nu solicita tendonul lui Ahile, oferindu-i ragaz sa se refaca. Inotul este un sport pe care il poti practica fara probleme intr-o asemenea situatie.

Masajul te poate ajuta sa ameliorezi durerile in tendonul lui Ahile. Pentru masaj poti apela la un specialist, dar si la persoanele apropiate ori iti poti masa chiar tu zona, folosind un gel cu proprietati antiinflamatoare.

Incaltamintea pe care o porti este si ea importanta, mai ales in perioada de recuperare. Renunta la incaltarile cu toc, dar si la cele cu un calapod incomod. Poarta incaltari cu talpa joasa, confortabile, si infasoara-ti piciorul cu o fasa elastica, pentru a te asigura ca sta intr-o pozitie fixa si nu poate fi fortat.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Foloseste suplimente care accelereaza refacerea. Suplimentele pe baza de turmeric si ghimbir sunt renumite pentru proprietatile lor antiinflamatoare, dar si acizii grasi Omega-3 sunt de ajutor. Suplimentele pe baza de colagen de origine bovina pot fi si ele de folos. Inainte de a urma un tratament pe baza de suplimente, consulta-te cu medicul tau.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0