Cresterea in inaltime - cum poti maximiza bagajul genetic

Ti-ai dori sa fi fost macar cu cativa centrimetri mai inalt? Specialistii spun ca acest lucru este posibil, existand cateva cai prin care poti maximiza bagajul genetic in acest sens.

Inaltimea este determinata in mare parte de bagajul genetic. Genele parintilor copilului decid cat de inalt este copilul. Exista insa si alti factori care contribuie la stabilirea inaltimii: alimentatia adecvata, respectarea ciclurilor de somn si activitatea fizica. Oricum, rolul acestor factori nu are o relevanta mai mare decat mostenirea genetica.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Glanda pituitara este cea care secreta hormonul cresterii, responsabil pentru formarea si cresterea masei musculare si a sistemului osos. Procesul de crestere atinge apogeul la pubertate, la varsta cuprinsa intre 12 – 13 ani, si continua apoi inca 6 ani. Exista situatii in care cresterea continua dupa aceasta perioada, insa acestea sunt cazuri foarte rare.

Asadar, persoanele aflate in perioada de crestere pot maximiza bagajul genetic, stimuland cresterea in inaltime cu cateva trucuri eficiente.

Cum poti stimula cresterea in inaltime

Adoptarea unei diete bogata in nutrienti – o alimentatie pe baza de legume, fructe, proteine si carbohidrati din belsug poate stimula secretia de hormoni ai cresterii. O dieta sanatoasa va sustine procesul de crestere in inaltime.

Practicarea unui sport – exercitiile fizice practicate cu regularitate sporesc cresterea in inaltime chiar si dupa implinirea varstei de 18 ani. Alergatul, inotul, baschetul si voleiul sunt printre sporturile care stimuleaza cel mai mult cresterea in inaltime, insa orice activitate fizica este benefica. Asta pentru ca exercitiile stimuleaza terminatiile nervoase asociate cu glanda pituitara. Astfel, glanda secreta o cantitate mai mare de hormoni ai cresterii, ceea ce inseamna ca este stimulata cresterea in inaltime.

 

 

Odihna – procesul de crestere se petrece, in mare parte, in timpul somnului. De aceea este important sa ii asiguram organismului cel putin 8 ore de semn. Totodata, si postura in care dormim influenteaza procesul de crestere. Postura ideala este cea in care stai intins pe spate, fara perna sub cap, insa cu o perna amplasata sub genunchi. In aceasta postura, coloana vertebrala sta exact asa cum ar trebui iar sansele ca tu sa cresti in inaltime sunt mai mari.

Evita substantele care inhiba cresterea – fumul de tigara si alcoolul contin substante care s-au dovedit a impiedica procesul de crestere in inaltime. Fumatul creste concentratia de monoxid de carbon din sange, ceea ce inseamna ca fluxul de nutrienti este limitat iar procesul de crestere are de suferit de pe urma acestei limitari. Fumatul reduce si productia de testosteron, hormon responsabil cu cresterea masei musculare si a sistemului osos.

Stai la soare – plimbarile facute dimineata, in aer liber si in bataia soarelui pot, de asemenea, sa stimuleze cresterea in inaltime. Introdu totodata in dieta ta si alimente precum laptele, branza, ouale si pestele, care contin cantitati semnificative de vitamina D. Lumina soarelui ajuta la absorbtia vitaminei D, care la randul ei fixeaza calciul in oase. Asadar, aportul de vitamina D contribuie direct la procesul de crestere a sistemului osos.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0