Top 9 trucuri care iti asigura un somn odihnitor

Un somn odihnitor iti asigura o zi reusita, energia necesara pentru a face fata provocarilor cotidiene, precum si o stare de spirit buna. Spcialistii au dovedit ca lipsa somnului este reponsabila pentru declansarea multor tulburari si afectiuni de natura fizica sau psihica.

Trucuri care iti asigura un somn odihnitor

1. Evita stimulentii pentru creier – cofeina, alcoolul si nicotina sunt numai cateva dintre substantele care iti stimuleaza creierul si iti afecteaza calitatea somnului. Evita consumul acestor substante cu pana la 6 ore inainte de ora de culcare.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

2. Inchide televizorul – multi oameni au obiceiul de a adormi in fata televizorului in fiecare seara, ceea ce nu este deloc benefic. Lumina albastra emanata de ecranul televizorului, dar si a altor dispozitive precum tableta ori telefonul, iti afecteaza calitatea somnului asa ca ai face bine sa renunti la orice fel de gadget inainte de a te culca.

 

3. Renunta la “puiul” de somn de la amiaza – daca simti ca ti se inchid ochii dupa masa de pranz, bea un pahar de apa rece cu cateva cuburi de gheata, mergi la o plimbare scurta ori telefoneaza unui prieten.

4. Schimba-ti perna – o perna prea moale ori una prea tare iti poate deranja somnul. Alege o perna care sa iti permita sa stai intr-o postura confortabila.

 

 

5. Renunta la sportul practicat inainte de culcare – este foarte sanatos sa practici sport cu regularitate, insa nu este deloc indicat sa faci asta chiar inainte de a merge la culcare. Energia ce apare dupa un antrenament nu iti va da voie sa adormi. Incearca deci sa faci sport cu 3-4 ore inainte de a te culca. Seara este bine sa faci antrenamente mai usoare, care sa te linisteasca, precum yoga, tai chi sau pilates.

6. Ai grija la ce si cand mananci – mesele copioase ar trebui sa fie servite la pranz, niciodata seara. Cu cat sistemul digestiv este mai solicitat dupa cina, cu atat mai nelinistit va fi somnul tau. Chiar si atunci cand mananci preparate light, usor de digerat, fa-o cu cel putin o ora inainte de culcare.

 

 

7. Nu permite animalelor de companie sa doarma cu tine in pat – oricat de mult ti-ai iubi cainele sau pisica, nu ii permite sa se urce in pat. Miscarile animalului de companie iti vor intrerupe ciclurile se somn, chiar daca nu sesizezi asta.

8. Respecta-ti programul de somn – incearca sa te culci  si sa te trezesti la aceeasi ora in fiecare zi, indiferent de programul pe care il ai. Astfel, organismul va fi obisnuit cu orele de somn si vei adormi imediat seara.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

9. Mentine temperatura optima in dormitor – ai putea fi tentata sa setezi o temperatura prea mare in dormitor, insa nu este deloc indicat pentru ca somnul iti va fi deranjat in permanenta de incercarile organismului de a regla temperatura corpului.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0