Tratează insomnia cu ceaiuri naturale

Există câteva secrete pentru un somn liniștit și specialiștii ne recomandă să avem un ritual înainte de culcare, pe care să îl respectăm în fiecare seară. Fie că e vorba despre ritualul tău de înfrumusețare, de jumătate de oră de lectură, timpul petrecut împreună cu cei mici și o carte de povești sau o discuție relaxantă cu partenerul de viață, încearcă să ai același program în fiecare seară.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Această rutină îți va obișnui organismul cu o anumită oră de culcare și cu anumite gesturi sau activități care il anunță apropierea acesteia.

Evită activitățile solicitante, nu face sport și nu mânca cu cel puțin 2 ore înainte de culcare. Eliberează-ți mintea de gândurile negative, de problemele de la birou și concentrează-te pe timpul oferit ție și familiei tale. Iar ca totul să fie și mai ușor, adaugă în ritualul tău de seară și un ceai, care să te ajute să adormi mai rapid. Toate aceste trucuri, aplicate zi de zi, te vor ajuta în cel mult o lună să scapi de insomnie.

Beneficiile ceaiurilor pentru combaterea insomniei

De ce să bei ceai seara? Pentru că o băutură caldă și aromată te va relaxa și mai mult și îți va oferi ocazia să te așezi, să te relaxezi și să o savurezi, chiar și pentru câteva minute. În plus, există câteva plante a căror compoziție influențează modificările chimice din corpul tău.

Poți realiza infuzia direct într-o cană, adăugând apă clocotită peste o linguriță de flori sau frunze uscate. Apoi acoperi cana timp de 5 minute, și ceaiul e gata. Dacă prepari infuzia pentru mai multe persoane, pune o linguriță de frunze uscate pentru fiecare 250 de mililitri de apă.

Ceaiurile din plante își fac efectul în timp, și cel mai probabil va trebui să le bei constant pentru mai multe luni. Le poți alterna pentru diversificare, însă nu le combina, fiindcă efectele lor cumulate pot avea efecte secundare. În plus, limitează-te la o cană în fiecare seară, pe care să o bei cu 1-2 ore înainte de culcare.

 

Plante recomandate pentru insomnie

Ceaiul de tei are o aromă delicată și este popular, în special în țara noastră, pentru efectele calmante. Fiindcă este și foarte accesibil, poți cumpăra chiar tu flori de tei, pe care să le usuci și depozitezi în cutii speciale. Ceaiul de tei are și ușoare proprietăți antispatice și antistres.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ceaiul de mușețel este poate cel mai folosit ceai pentru insomnii, fiind potrivit chiar și pentru copii, peste 6 luni. Mușețelul are efect antiinflamator, antispatic, antistres și antibacterian. Florile sunt albe, cu mijlocul galben, și au o aromă specifică.

Ceaiul de lavandă este unul dintre cele mai puternice sedative naturale, folosit nu doar pentru insomnii ci și în caz de stres cronic și oboseală accentuată. Este o plantă puternic aromată, în cazul căreia te vei putea bucura și de efectele relaxante ale aromoterapiei. În timp ce bei acest ceai, bucură-te din plin și de mirosul lui.

Ceaiul de Floarea Pasiunii nu este încă suficient de popular, însă și-a dovedit eficacitatea în cazul persoanelor cu tulburări de somn. Floarea pasiunii ajută sistemul nervos, elimină stresul și este un bun antidepresiv, recomandat și pacienșilor cu anxietate. Deși este destul de aromat și se poate să nu îți fie pe plac de la prima încercare, nu ceda tentației de a îl îndulci cu zahăr.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0