Obiceiuri nesănătoase care afectează creierul

Cu toții avem obiceiuri care știm că ne pot dăuna sănătății, dar unele dintre aceste obiceiuri proaste ne pot afecta creierul. De exemplu, lipsa somnului poate fi o cauză a demenței, inclusiv a bolii Alzheimer.

Într-o eră a tehnologiei tot mai evoluate, suntem cu toții conectați la gadgeturi care îndeplinesc mai multe sarcini decât creierul nostru. Potrivit experților, stilul nostru de viață modern se îndepărtează de căile neuronale și ne face mai lenți și mai puțin capabili de a gândi original. Hiperconectivitatea ne afectează din ce în ce mai mult, iar în cele din urmă, ajungem să fim mai puțin productivi și mai puțin eficienți.

TESTARE PCR COVID-19

Când vine vorba de sănătatea noastră, nu ne gândim întotdeauna să ne hrănim creierul în felul în care ne hrănim corpul. Dar pentru a fi sinele nostru cel mai productiv, trebuie să ne concentrăm pe ceea ce ne îmbunătățește sănătatea creierului și să evităm ceea ce cauzează declinul cognitiv. Începe prin a-ți ajusta obiceiurile zilnice și a evita aceste greșeli comune - mintea îți va mulțumi.

Iată câteva obiceiuri care îți influențează sănătatea cognitivă și ce să faci în legătură cu acestea:

Nu dormi suficient

Faci câteva lucruri pe care știi că nu ar trebui să le faci - asta facem cu toții. Dar unele dintre acele alegeri negative îți pot afecta creierul mai mult decât o fac altele. De exemplu, lipsa somnului poate fi o cauză a demenței, inclusiv a bolii Alzheimer. Cel mai bine este să ai ore de somn regulate. Dacă ai probleme cu somnul, evită alcoolul, cofeina și folosirea gadgeturilor seara și începi un ritual liniștitor înainte de culcare.

Petreci prea mult timp singur

Oamenii sunt făcuți pentru a fi conectați social. Nu este vorba de câți prieteni ai pe Facebook - ceea ce contează cu adevărat este un sentiment real de conexiune. Oamenii care au asta - chiar și doar cu câțiva prieteni apropiați - sunt mai fericiți și mai productivi. De asemenea, este mai puțin probabil să sufere de declin cognitiv și de Alzheimer. Dacă te simți singur, cheamă niște prieteni sau începe ceva nou - dansuri, tenis, clase de aerobic - care implică alte persoane.

Lucrezi prea mult, ceea ce duce la o supra-stimulare inutilă a creierului

Volumul mare de e-mailuri și notificări pe care le primim poate fi copleșitor - este nevoie de un interval enorm din zi pentru mulți oameni să le gestioneze. Fluxul constant de conținut, dacă nu este gestionat, poate provoca stres și poate duce la supraîncărcarea deciziilor.

„Prea multe informații. Supraîncărcarea informației este una dintre cele mai mari tulburări din viața modernă”, este de părere Schumpeter, de la The Economist.

De asemenea, fii proactiv cu privire la modul în care consumi conținut media. Pregătește-ți creierul pentru a ignora informațiile inutile. Când îți organizezi ziua ținând cont de aceste principii, vei crește eficiența creierului în mod semnificativ.

Mănânci prea mult junk food

Părți ale creierului legate de învățare, memorie și sănătate mintală sunt mai mici la persoanele care au în dietă o mulțime de hamburgeri, cartofi prăjiți, chipsuri de cartofi și băuturi răcoritoare. Leguminoasele, cerealele integrale, nucile și legumele cu frunze verzi, pe de altă parte, păstrează funcția creierului și încetinesc declinul mental. Așadar, data viitoare când vrei să deschizi o pungă de chipusi, alege în schimb o mână de nuci.

Ești sedentar

Sedentarismul este unul dintre cele mai rele lucruri pe care le putem face pentru sănătatea noastră. Un nou studiu UCLA raportează că persoanele care sunt mai sedentare au mai vulnerabile regiunile creierului legate de memorie.

Poți reduce timpul pe care îl petreci stând jos adoptând soluții la îndemână precum mersul moderat, statul în picioare în timp ce lucrezi, chiar și pentru doar 10 minute la un moment dat, întâlniri de tip stand-up - care îți oferă nu doar  posibilitatea de a sta jos mai puțin si de a te deplasa mai mult, dar și de a avea întâlniri de afaceri mai scurte și mai eficiente.

Îți dai volumul la maxim în căști

Cu căștile la volum maxim, îți poți deteriora permanent auzul în doar 30 de minute. Dar nu vei avea doar probleme cu urechile: pierderea auzului la adulții în vârstă este legată de probleme ale creierului, cum ar fi Alzheimer și pierderea țesutului cerebral. Acest lucru se poate datora faptului că creierul tău trebuie să lucreze atât de mult pentru a înțelege ceea ce se spune în jurul tău încât nu poate stoca în memorie ceea ce ai auzit. Deci, redu - nu cu mai mult de 60% din volumul maxim al dispozitivului - și încearcă să nu asculți în căști mai mult de câteva ore la rând.

Nu te miști suficient

Cu cât trece mai mult timp fără să faci exerciții fizice, cu atât este mai probabil să dezvolți demență. De asemenea, este mai probabil să suferi de diabet, boli de inimă și hipertensiune arterială - toate acestea putând fi legate de Alzheimer. Nu trebuie să începi să alergi maratoane - o jumătate de oră în grădină sau o plimbare rapidă prin cartier va funcționa. Important este să o faci cel puțin 3 zile pe săptămână.

Încă fumezi

Fumatul poate duce la atrofierea creierului - și acesta nu este un lucru bun. Îți slăbește memoria și îți dublează riscul de demență, inclusiv de Alzheimer. De asemenea, provoacă boli de inimă, diabet, accident vascular cerebral și hipertensiune arterială.

Mănânci în exces

Dacă consumi prea multă mâncare - chiar și felul potrivit de alimente - este posibil ca creierul tău să nu fie capabil să construiască o rețea puternică de conexiuni care te ajută să gândești și să îți amintești. Dacă mănânci haotic, este posibil să te supraalimentezi periculos, ceea ce poate provoca boli de inimă, diabet și hipertensiune arterială - toate legate de probleme ale creierului și Alzheimer.

Stai pe întuneric prea mult

Dacă nu stai într-o încăpere cu suficientă lumină naturală, este posibil să te deprimi și asta poate dăuna creierului. Cercetările arată, de asemenea, că lumina soarelui te ajută să îți menții buna funcționare a creierului. Încearcă să profiți la maximum de lumina naturală, mai ales când lucrezi și evită spațiile întunecate. 


Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie:
https://www.webmd.com/alzheimers/ss/slideshow-bad-brain-habits
https://www.businessinsider.com/7-bad-habits-that-can-damage-brain-function-cognitive-health-2020-6
https://www.medicoverhospitals.in/top-10-brain-damaging-habits/


 


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0