Cum previi insolatiile in zilele petrecute afara?

Sezonul cald si-a intrat in drepturi si temperaturile ridicate ne imbie sa petrecem tot mai mult timp in aer liber. Asta inseamna ca si riscul de insolatii este mai mare, comparativ cu sezonul rece.

Temperaturile ridicate, mai ales atunci cand sunt combinate cu lipsa consumului de lichide, pot determina cresterea temperaturii corpului, ridicand riscul de insolatie.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Exista cateva lucruri pe care le poti face pentru a preveni insolatiile in zilele petrecute in aer liber:

Poarta haine adecvate – hainele din materiale naturale, in culori deshise, cu o croiala lejera, sunt recomandate in zilele petrecute afara pe timpul verii. Ideal ar fi sa se aleaga bluzele cu maneca lunga si pantaloni lungi, pentru ca pielea sa fie protejata de radiatiile solare.

Protejeaza-ti capul – este recomandat ca scalpul sa fie protejat de razele soarelui, prin purtarea unei sepci sau a unei palarii.

Foloseste lotiune cu factor de protectie UV – lotiunea de plaja cu factor de protectie este indispensabila in zilele insorite petrecute afara. Radiatiile UV nu numai ca deshidrateaza pielea, insa totodata cresc si riscul de cancer de piele.

Retrage-te la umbra – in intervalul orar 10-16, atunci cand radiatiile UV sunt la intestitate maxima, este recomandat sa ne retragem la umbra. Daca acest lucru nu este posibil, e bine ca macar din cand in cand sa ne adapostim de soare.

Hidrateaza-te – hidratarea reprezinta un aspect esential atunci cand vine vorba despre prevenirea insolatiei. Atunci cand petreci timp in aer liber, e posibil sa fii captivat de activitatile desfasurate si sa uiti sa bei apa. Insa atunci cand petreci timp in aer liber vara ar trebui sa consumi chiar mai multe lichide decat de obicei. Ia-ti la tine o sticla cu apa, consuma limonade si supe crema, pentru a te asigura ca mentii organismul hidratat. Evita consumul de cafea si alcool, care favorizeaza deshidratarea.

Poti verifica daca te hidratezi sau nu corespunzator, monitorizand culoarea urinei tale. Cu cat culoarea urinei e mai intensa, cu atat organismul este mai deshidratat. Prin consumul de lichide, organismul se hidrateaza, iar culoarea urinei devine din ce in ce mai deschisa.

 

 

Fa-ti un dus racoritor cand ajungi acasa – daca simti ca ti s-a supraincalzit corpul, fa-ti un dus rece pentru a-ti regla temperatura corpului. Astfel, eviti instalarea insolatiei.

Consuma alimente hidratante – pentru prevenirea unei insolatii, este recomandat consumul de alimente cu un continut ridicat de apa. Ciorba, supele, pepenele, portocalele, ananasul, grepfrutul, kiwi, rosiile si fructele de padure pot fi consumate pentru mentinerea corpului hidratat.

Protejeaza copiii – copiii prezinta risc crescut de insolatie asa ca parintii si ceilalti adulti din jur trebuie sa se asigure ca cei mici sunt protejati. Pe timpul verii, copiii trebuie sa evite expunerea la soare in intervalul orar 10-16, dar si sa poarte palarii, sa fie dati cu lotiune cu factor SPF si sa li se ofere apa din belsug.

Cum se manifesta insolatia

  • Durere de cap
  • Ameteli
  • Lipsa transpiratiei
  • Slabiciune si crampe musculare
  • Greata si varsaturi
  • Tahicardie
  • Lesin
  • Inrosirea pielii
  • Piele uscata

Imediat ce se constata aparitia simptomelor insolatiei, este recomandat sa se mearga la medic.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0